szerző:
Sipos Anett
Tetszett a cikk?

Információink szerint tíz napi munkáért huszonötmillió forintot kap az a BKV-val többszörösen szerződéses viszonyban álló mérnöki csoport, amelyet Demszky Gábor főpolgármester jelölt ki a 4-6-os villamos üzemzavarainak vizsgálatára. A főpolgármester - úgy tűnik - Aba Botondot is megmenti, hisz a BKV-nál már többször vizsgálódó szakember általában mindent a legnagyobb rendben szokott találni.

A BKV felelőssége vitathatatlan - jelentette ki nemrég Demszky Gábor, majd egy jól ismert csapatot kért fel a körúti villamoskáosz okainak kivizsgálására. Noha a Fővárosi Önkormányzat közelekedési ügyosztályának a feladata a beruházás felügyelete, a vizsgálatból őket kivonták, s az ellenőrzések levezetésére Kováts László Dezsőt, a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki karának tanszéki mérnökét kérték fel. (Ezt a hvg.hu kérdésére az érintett is megerősítette, ám bővebben nem kívánt nyilatkozni.)

A műszaki diagnosztikára specializálódott szakember vizsgálta bő két évvel ezelőtt a Pálfy áramellátó Gépház és a Kertész Gépház tűzeseteit is, melyet a fővárosiak úgy őrizhettek meg emlékezetükben, mint az üzemzavart, amely egész Budán blokkolta a villamosközlekedést. Kováts vizsgálta a nagyjából egy évvel ezelőtti sorozatos autóbusz-tűzeseteket is. Eddig minden esetben azt sikerült megállapítaniuk, hogy a BKV-nál senki nem felelős semmiért, és a karbantartással sincs semmi gond. Ráadásul a mostani körúti káosz vizsgálatát maga a vizsgált alany, azaz a BKV Rt. fizeti.

Újabb üzemzavar a Blahánál
Legfrissebb híreink szerint a Blaha Lujza tér és Jászai Mari téren ideiglenesen kiépített végállomás között felsővezeték belógás miatt a villamosok sebességét gyalogtempó közeli 10 km/ órában maximálták.


Szerettük volna visszaigazoltatni a BKV sajtóosztályával, hogy a vizsgálatokat valóban Kováts László Dezső vezetésével végezték-e el. A vállalat sajtóosztálya előbb a BKV felügyelőbizottságának (fb) vezetőjéhez, Szálka Miklóshoz irányított minket, aki megerősítette a fentebb leírtakat. Majd nyomatékosan javasolták, hogy kérdezzük meg a szintén fb-tag Székely Gábort is, akinek azonban csak üzenetrögzítőjével találkoztunk. (Talán csak véletlen, de az fb ellenzéki tagja Szálka, míg Székelyt a kormánypárt ültette posztjára.)  

A hvg.hu meg nem erősített információi szerint Kováts Gábor és a BME Közlekedésmérnöki tanszékének munkatársaiból összeállított gárda 25 millió forintot kap a tíznapos vizsgálatért. Utóbbi tényt nem kívánta megerősíteni, vagy cáfolni sem ő, sem a BKV Rt, sem a vállalat felügyelőbizottsága.

Sipos A.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

BKV: nem lesz több felsővezeték-szakadás

Az új Combino villamosok áramszedői a legkorszerűbbek, ezért forgalomba állításukkal várhatóan teljesen megszűnnek a jelenlegi problémák, a felsővezeték-szakadások - közölte a BKV Zrt.

MTI Itthon

BKV: nem elég a két oszlopcsere a Margit hídon

A villamosforgalom biztonságos újraindításhoz a Margit hídon szükséges az összes közműoszlop megerősítése, ezért a 4-es, 6-os villamosok várhatóan még több napig nem közlekednek a Jászai Mari tér és a Moszkva tér között - tájékoztat a BKV.

MTI Itthon

Politikai huzavona Aba Botond prémiuma körül

A BKV vezérigazgatójának ez évi prémiumfeltételeinek tárgyalása előtt félbeszakadt a Fővárosi Közgyűlés tulajdonosi bizottságának kedd délutáni ülése, amiért a kormánypártiak obstrukcióval vádolták az ellenzékieket, akik viszont antidemokratikusnak minősítették a szocialista elnök ténykedését.