szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Szerdától péntekig éjszakánként, utasok nélkül, próbajáratokon tesztelik a Combino villamosokat, amelyek szombaton és vasárnap már nap közben, utasokkal is közlekedhetnek - nyilatkozta a BKV Zrt. vezérigazgatója.

Terveik szerint üzemszerűen szeptember 4-én, hétfőtől szállítanak majd utasokat az új nagykörúti villamosok – mondta Aba Botond.

A vezérigazgató közölte, hogy szeptemberig Dél-Budán is befejeződik a villamosok felsővezetékének "beszabályozása". Hozzátette, azt szeretné, hogy a következő napok próbái alatt minden hiba "előjöjjön" a Combinókon. Mint mondta: arra törekszenek, hogy a kockázatot a nullára csökkentsék, de a teljes kockázatmentesség aligha érhető el.

Aba Botond tájékoztatása szerint a gyártó cég augusztus elején hívta vissza a Combinókat ellenőrzésre, főként az ajtók záródási problémái miatt. A Siemens cég dolgozói azóta átvizsgálták és átalakították mind a nyolc forgalomba helyezhető Combinót. Az üzemi próbák és a BKV belső ellenőrzései sikerrel zárultak - jegyezte meg.

A BKV által előírt 200 kilométeres próbafutás mindig újraindult, ha egy szerelvénynél ismét meghibásodást észleltek. Jelenleg, a próbák alapján már mind a nyolc szerelvény üzembiztos és forgalomképes - közölte a vezérigazgató.

Aba Botond elmondta azt is, hogy már 15 Combino van Budapesten, közülük nyolc esett át a próbákon, a többit még a közlekedési felügyelet ellenőrzi.

A 36 milliárd forintért vásárolt 40 új Combino összes szerelvénye a tervek szerint a jövő év első felében áll forgalomba.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Combino villamosok és főpolgármester-jelöltek

A fővárost irányító MSZP-SZDSZ koalíció szeretné gyorsan és fájdalommentesen maga mögött hagyni a szocialista Molnár Gyula Combino-vásárlásra tett kritikus megjegyzését. A koalíciós partnerek döntöttek: egymás felelősségét nem firtatják. A két fővárosi frakció viszályából ugyanis egyedül Tarlós István profitálhat.

hvg.hu Itthon

Siemens: a Combino-hibák kínosak

A homokzsákos próbaüzem kevésbé megterhelő az ajtóknak, mint élő emberekkel utazni - lebbentette fel a fátylat a Siemens AG közlekedéstechnikai ágazatának projektvezetője a 820 milliós Combino villamosok meghibásodásának egyik okáról. Dirk Rösler azt is hozzátette: a klímát most is a korábbi árhoz hasonló költségen szerelnék be a villamosokba.