Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne használjanak MI-t. Ez azért visszás, mert a cég azzal hirdeti a termékeit, hogy mennyire emberi válaszokat adnak.","shortLead":"Az Anthropic szeretné felmérni a céghez jelentkezők „nem MI-asszisztált kommunikációs készségeit is”, ezért kérik, ne...","id":"20250206_anthropic-mesterseges-intelligencia-hasznalata-allasjelentkezeseknek-keres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b6c2b5-deb1-410d-881e-84934ee06418.jpg","index":0,"item":"fd47ab3c-8760-4dfc-a014-c4a8c796bfd2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_anthropic-mesterseges-intelligencia-hasznalata-allasjelentkezeseknek-keres","timestamp":"2025. február. 06. 16:03","title":"Az egyik legnépszerűbb mesterséges intelligencia fejlesztője azt kéri a munkára jelentkezőktől, hogy ne használjanak MI-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"832b65e7-99d1-40d2-b5cf-fb73ba43a71c","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Az Európai Bizottság felkapta az uniós szintű villanyautó-támogatás bevezetésének gondolatát. Az elképzelés jó, de az úton sok a kátyú és az elágazás.","shortLead":"Az Európai Bizottság felkapta az uniós szintű villanyautó-támogatás bevezetésének gondolatát. Az elképzelés jó, de...","id":"20250207_hvg-e-auto-unios-tamogatas-autogyartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/832b65e7-99d1-40d2-b5cf-fb73ba43a71c.jpg","index":0,"item":"3ddcc24e-34d3-41da-abe6-e116ad17a2cd","keywords":null,"link":"/360/20250207_hvg-e-auto-unios-tamogatas-autogyartok","timestamp":"2025. február. 07. 15:05","title":"Járhat-e nagyobb támogatás egy magyar e-autósnak, mint egy németnek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A cseh miniszterelnök-helyettes szerint a magyar külügyminiszter Moszkva trójai falova.","shortLead":"A cseh miniszterelnök-helyettes szerint a magyar külügyminiszter Moszkva trójai falova.","id":"20250207_szijjarto-peter-andrej-babis-talalkozo-csehorszag-petr-fiala","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"08a172b1-4c9a-4b00-80a7-e31aa8c243a4","keywords":null,"link":"/vilag/20250207_szijjarto-peter-andrej-babis-talalkozo-csehorszag-petr-fiala","timestamp":"2025. február. 07. 12:45","title":"Szijjártó legutóbbi húzása miatt akadt ki a cseh kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b63af68-dfaf-41fc-a71c-70fcc8052969","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Hogy milyen mélységben, azt még vizsgálja az olasz geofizikai intézet.","shortLead":"Hogy milyen mélységben, azt még vizsgálja az olasz geofizikai intézet.","id":"20250207_olaszorszag_foldrenges_szantorini_calabria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b63af68-dfaf-41fc-a71c-70fcc8052969.jpg","index":0,"item":"cb4e1e15-bf48-417b-a3d7-ef81168fc65b","keywords":null,"link":"/vilag/20250207_olaszorszag_foldrenges_szantorini_calabria","timestamp":"2025. február. 07. 17:09","title":"4,8-es erősségű földrengés történt Olaszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1241be6f-88af-458d-b40a-e3300562ec6d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem volt hiány az üveges tekintetű kitömött állatokból, falra szegezett agancsokból, pálinkából és mindenféle fegyvereket lóbáló gyerekekből a 31. fegyver-, horgász és vadászkiállításon a Hungexpón. A hely, ahol a leggazdagabb magyar, a szintén vadász Mészáros Lőrinc együtt nevet Semjén Zsolttal, a háttérben pedig Kovács Zoltán és Bayer Zsolt ciripel. ","shortLead":"Nem volt hiány az üveges tekintetű kitömött állatokból, falra szegezett agancsokból, pálinkából és mindenféle...","id":"20250206_Fehova-vadaszati-kiallitas-2025-galeria-Bayer-Semjen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1241be6f-88af-458d-b40a-e3300562ec6d.jpg","index":0,"item":"04e49848-2371-4a9c-8ddb-8e3afa407378","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Fehova-vadaszati-kiallitas-2025-galeria-Bayer-Semjen","timestamp":"2025. február. 06. 17:16","title":"Kitömött állatok és kitömött NER-vadászok – képeken Semjén, Mészáros, Bayer és a gidák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85e7adcb-668a-45dd-b752-c4267d010471","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Négy autót vitt el, mire elfogták.","shortLead":"Négy autót vitt el, mire elfogták.","id":"20250207_tippmix-tartozas-platos-kocsi-autolopas-ugyeszseg-birosag-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85e7adcb-668a-45dd-b752-c4267d010471.jpg","index":0,"item":"7e5f06ba-0269-4a7b-bdcf-379d636a2582","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_tippmix-tartozas-platos-kocsi-autolopas-ugyeszseg-birosag-itelet","timestamp":"2025. február. 07. 14:26","title":"Eltippmixezte a rábízott pénzt, nekiállt platós kocsival autókat lopni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cbad50b-de8a-435c-85c9-4f2c12e221c5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ezzel pedig jelentősen nőtt az ukrán légierő ütőereje.","shortLead":"Ezzel pedig jelentősen nőtt az ukrán légierő ütőereje.","id":"20250206_Mar-nagyon-itt-volt-az-ideje-jelentosen-nott-az-ukran-legiero-utoereje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cbad50b-de8a-435c-85c9-4f2c12e221c5.jpg","index":0,"item":"ebb062e4-15bb-41c3-a216-5c4e1fa0f5f3","keywords":null,"link":"/vilag/20250206_Mar-nagyon-itt-volt-az-ideje-jelentosen-nott-az-ukran-legiero-utoereje","timestamp":"2025. február. 06. 18:36","title":"Párizs leszállította az első francia Mirage 2000-es vadászrepülőket Ukrajnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c521c603-d163-4a1c-a2f3-c08a8ef61fba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bőven több, mint 300 lóerős, drift üzemmódos új Golf R Variantnak elég 4,8 másodperc a 0–100-as gyorsulás abszolválásához.","shortLead":"A bőven több, mint 300 lóerős, drift üzemmódos új Golf R Variantnak elég 4,8 másodperc a 0–100-as gyorsulás...","id":"20250207_a-valaha-keszult-legerosebb-kombi-vw-golf-r-variant-megerkezett-magyarorszagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c521c603-d163-4a1c-a2f3-c08a8ef61fba.jpg","index":0,"item":"0adc41e8-1273-4add-93df-ef3e9f05957f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250207_a-valaha-keszult-legerosebb-kombi-vw-golf-r-variant-megerkezett-magyarorszagra","timestamp":"2025. február. 07. 06:41","title":"A valaha készült legerősebb kombi VW Golf megérkezett Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A szakszervezetek által bejelentett időpontban, hétfőn 13 órakor véget ért a BKV-dolgozók figyelmezető sztrájkja - közölte Gulyás Attila, a Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese.
A metró- és HÉV szerelvényeket a munkavállalók már korábban előkészítették, hogy azonnal munkába tudjanak állni a sztrájk befejeztével. Lassabban áll majd helyre a buszközlekedés, mivel a buszok a telephelyekről indulnak, ezért el kell telnie 1-2 órának, hogy fennakadásmentes legyen a forgalom - tette hozzá az elnökhelyettes.
Gulyás Attila szerint a dolgozók nagyon fegyelmezettek voltak sztrájk ideje alatt, ezt jelzi az is, hogy amikor az véget ért, mindenki azonnal munkába állt. A BKV-sztrájk alatt - a cég alvállalkozóival együtt - a normális szolgáltatás mértékének csak 7 százaléka üzemelt.
A közlekedési vállalat leállása nem bénította meg a főváros életét, néhány órás komoly nehézséget az okozott, hogy a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete - ahogy a szervezet elnöke, Gaskó István fogalmazott - "véletlenül" a jó előre bejelentett BKV-sztrájk idején folytatta egy rövid időre saját, február elsején kezdett és azóta többször felfüggesztett sztrájkját. A bizonytalanul közlekedő vonatok miatt reggel hét órától kora délelőttig óriási dugókban, csak araszolva tudtak a gépkocsik bejutni Budapestre, ahol a belvárosi részeken ezzel egy időben szinte hétvégi volt a forgalom.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője elmondta: a kialakult közlekedési dugók a mentőknek komoly nehézséget okoztak, azonban minden balesethez időben odaértek. A reggeli műszakváltás rendben lezajlott, ami annak köszönhető, hogy már vasárnap este megszervezték a kollégák eljutását a bázisokra mikrobusszal, személyautóval.
Néhány fővárosi iskolában nem volt tanítás, máshol rövidített órákat tartottak a sztrájk miatt. A munkahelyek felkészültek a munkabeszüntetésre: előre megszervezték a munkát, így nem volt fennakadás. Nem érte atrocitás a sztrájkoló BKV-alkalmazottakat a munkabeszüntetés alatt - közölte Gulyás Attila.
A szakszervezetek és a közlekedési vállalat vezetősége közötti tárgyalások hétfőn délután 17 órakor folytatódnak annak érdekében, hogy tovább egyeztessenek az érdekképviseletek követeléseiről. A szakszervezetek elsősorban a tervezett csoportos leépítések ellen tiltakoztak a hétfői munkabeszüntetéssel, de hangsúlyozták, hogy a vállalat gazdasági helyzete a "24. órában" van. Úgy látják: hamarosan elkezdődik a vállalat széthullása, felaprózása, a munkafolyamatok kiszervezése, a telephelyek eladása, ami megint leépítésekhez vezet majd.
A tervezett járatritkítások ellen is tiltakoznak és nehezményezik, hogy a paraméterkönyv kidolgozásába sem vonja be őket a cég menedzsmentje. A szakszervezetek fenyegetése szerint ha a vezetőség nem tudja garantálni, hogy a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat és az állam illetékeseinek bevonásával megoldja a társaság finanszírozási problémáit, akkor újra sztrájkba lépnek.
A hétfői sztrájkot megelőző utolsó tárgyaláson a szakszervezetek elutasították a BKV megállapodás-tervezetét. A közlekedési vállalat felajánlotta, hogy eláll a tervezett 300 fős - csoportos - létszámleépítéstől és bevonják a szakszervezetek képviselőit is a paraméterkönyv végső kialakításába. Arra viszont csak ígéretet tudott adni, garanciát nem, hogy az állam és a tulajdonos, a fővárosi önkormányzat bevonásával megoldást talál a társaság finanszírozási gondjára.
Nagy a zsúfoltság a fővárosban amiatt, hogy nem közlekedik a BKV-járatok többsége, s így többen ültek autóba hétfőn, ezért a bevezető útvonalakon dugók alakultak ki - közölte a Fővinform ügyeletese.
Előre készült több budapesti székhelyű nagyvállalat is a BKV dolgozóinak hétfői munkabeszüntetésére, így sikerült elérni, hogy alkalmazottaik többsége beért munkahelyére - közölték a cégek illetékesei.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) hétfőn 10 órakor felfüggesztett sztrájkját követően a MÁV azonnal megkezdi a vasúti forgalom helyreállítását, de a teljes forgalmi rend kedden üzemkezdetre áll csak helyre - mondta Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke.
A fővárosban a 22 nagy közlekedési csomópontban folyamatos a rendőri jelenlét a BKV-sztrájk idején, a pályaudvarok és az aluljárók rendjét fokozottan felügyeli a Budapesti Rendőr-főkapitányság - közölte a rendőrség hétfőn délelőtt.
A Volán társaságok hétfőn éjfélig elfogadják a MÁV-Start Zrt. által kiállított érvényes bérleteket, azt követően is, hogy a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) hétfőn 10 órakor felfüggesztette a sztrájkot - közölte a MÁV-Start.
Eredménytelenül fejeződött be a hétfőn reggel 8 órakor kezdődött egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV Zrt. között a szakszervezet sztrájkköveteléséről és a még elégséges szolgáltatásról, a tárgyalást pénteken 9 órakor folytatják.
A taxitársaságok a rendelések sokszorosát kapták, így egyesek csak jelentős késéssel tudtak teljesíteni a megbízásokat, mert a forgalmi dugók az ő közlekedésüket is akadályozták hétfőn délelőtt. Sok társaságnál már a diszpécserszolgálatok elérése is gondot okozott.
Mi lehet nehezebb annál, mint rájönni, hogy egy kapcsolat megromlásábanmi is hibásak lehetünk? Talán csak elfogadni azt, hogy ennek ellenére megérdemeljük a szeretetet.