szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ötmillió forintra bírságolta a Vodafone Magyarországot a fogyasztókat megtévesztő mobilinternet reklámjai miatt – közölte a hivatal.

A szélessávú mobil internet szolgáltatásának 2007-es népszerűsítése során a távközlési szolgáltató néhány reklámjában nem tájékoztatott arról, hogy kedvezményes áron csak akkor lehet nála internetezni, ha a fogyasztó hűségnyilatkozatot tesz.

A Vodafone elhallgatta azt is, hogy mobilinternet szolgáltatása nem mindenhol használható.

A Vodafone 2007. június elején vezette be a piacra a szélessávú internetezést lehetővé tevő úgynevezett 3G/HSDPA mobilinternet szolgáltatását. Ezzel együtt a szolgáltatás népszerűsítése érdekében széles körű reklámkampányt folytatott. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a hirdetésekben több ízben a fogyasztókat megtévesztő információk jelentek meg.

A Vodafone-nak voltak például olyan reklámjai, amelyekben nem szerepelt, hogy a havi ötezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá. A versenyhatóság megítélése szerint a hűségnyilatkozat megkövetelése lényeges információ a fogyasztó számára, hiszen az ilyen módon megkötött szerződést csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel. A hűségnyilatkozat tehát alkalmas a fogyasztó „időszakos fogva tartására”, mert megnehezíti a szolgáltatók közötti váltást.

A Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél 5 gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra. A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, miközben volt reklám, amely egyenesen arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet szolgáltatás bárhol elérhető – közölte a GVH.

A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést. A távközlési szolgáltató vállalta, hogy a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja. Ez a lépés szintén bírságcsökkentő tényezőnek bizonyult.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Tízmilliós bírság a UPC-nek a reklámjai miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t, mert álláspontja szerint a cég 2006-ban és 2007-ben közzétett egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

Roma Sajtóközpont Itthon

Megbírságolták a romákat kizáró budapesti pubot

Fejenként ötszázezer forintos bírsággal sújtotta az egyik szórakozóhely üzemeltetőjét és a biztonsági feladatokat ellátó céget az Egyenlő Bánásmód Hatóság - közölte a Roma Sajtóközpont.

MTI Gazdaság

Művészkartell: jelentősen mérsékelték a bírságot

Másfél millió forintra mérsékelte a Fővárosi Ítélőtábla jogerős döntésében azt a 26,5 milliós versenyhatósági bírságot, amelyet három művészeti egyesületre szabtak ki még 2005-ben kartellezés miatt - közölte a Gazdasági Versenyhivatal.

hvg.hu Vállalkozás

Többmilliárdos bírság a Deutsche Telekomnak

Április 10-én az Európai Bíróság 12,6 millió euróra bírságolta a Deutsche Telekomot, amiért visszaélt monopolhelyzetével. Ezzel párhuzamosan az egyik legnagyobb konkurense is többszázmillió eurós kártérítésért pereli a céget - olvasható a Handelsblatt hétvégi számában.