szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Magyar Online Hirdetési Index (MOHI) első három negyedéves adata szerint nem érintette a magyar online reklámpiacot a pénzügyi válság: a január-szeptemberi index 30 százalékot meghaladó növekedést mutatott.

Az idei év első kilenc hónapjában összesen 6,677 milliárd forint hirdetési bevételt értek el a MOHI-tagok, míg a tavalyi év első háromnegyedében majdnem 5,103 milliárd forintot. 2008 harmadik negyedévében a MOHI-tag vállalatok 2,19 milliárd forint hirdetési bevételt könyveltek el, ez 448 millióval haladja meg az előző év azonos időszakában mért bevételt. 
   
A MOHI-t 2003 óta, negyedévente számítják a 13 tagszervezet mérlegében szereplő bevételek alapján. Az indexben szereplő tagok, az [origo] Adhouse, az Index, a Sanoma Online, a Ringier Online, az Axel Springer Online, az Adaptive Media, az Inform Média, a HVG online, a portfolio.hu, a Napi.hu, az Egyszervolt.hu, a Habostorta Csoport, valamint a Hazipatika.com maguk juttatják el számaikat az index számítását végző Szonda Ipsoshoz. 
   
A tagok az online display reklámpiac mintegy 80 százalékát képviselik. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Média

Növekedett a magyar reklámpiacon elköltött pénz

A reklámpiaci költésekben továbbra is a távközlés vezet. Az év első felében a reklámköltések közel 13 százalékkal növekedtek. A bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazók egyre jobban a zsebükbe nyúlnak - áll a TNS Media Intelligence reklámpiaci elemzésében.

MTI Gazdaság

Rekordsebességgel nő az online reklámpiac

Az online reklámokra fordított kiadások várhatóan már 2008-ban meghaladják a rádiós reklámköltéseket egy nemzetközi tanulmány szerint. Korábban ezt 2009-re várták. A leggyorsabban Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül az internetes hirdetések piaca.