Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a3799453-dc8e-484f-8454-377b31325318","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Hetvenöten vesztették életüket munkabalesetben tavaly, ez 20 százalékos éves növekedés. A Magyar Szakszervezeti Szövetség szerint a kormány a megelőzés terén rossz irányba tart.","shortLead":"Hetvenöten vesztették életüket munkabalesetben tavaly, ez 20 százalékos éves növekedés. A Magyar Szakszervezeti...","id":"20250428_munkahelyi-balesetben-elhunytak-szama-statisztika-magyar-szakszervezeti-szovetseg-maszsz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3799453-dc8e-484f-8454-377b31325318.jpg","index":0,"item":"28dbfee6-1d47-48fe-8c49-97b8f655ef8c","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_munkahelyi-balesetben-elhunytak-szama-statisztika-magyar-szakszervezeti-szovetseg-maszsz","timestamp":"2025. április. 28. 09:45","title":"Riasztóan megugrott a munkahelyi balesetben elhunytak száma tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32772625-cd90-4215-8c09-2c91d52456b9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Markáns hőingással indul a hét. ","shortLead":"Markáns hőingással indul a hét. ","id":"20250427_Van-ahol-fagyhat-hetfon-hajnalban-de-utana-mar-egy-polo-is-eleg-lesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32772625-cd90-4215-8c09-2c91d52456b9.jpg","index":0,"item":"ed3d36d2-e0e6-438d-ab24-9eb7425a15b2","keywords":null,"link":"/itthon/20250427_Van-ahol-fagyhat-hetfon-hajnalban-de-utana-mar-egy-polo-is-eleg-lesz","timestamp":"2025. április. 27. 14:31","title":"Van, ahol fagyhat hétfőn hajnalban, de utána már egy póló is elég lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9dd4cd1-76d3-4b98-8eb9-09e94310fb0a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A húsvéti szünetet követően Solymáron és Pilisszentivánon csak arra az időre állhatnak meg az autósok reggelente az iskolák előtt, amíg kiszállnak a gyermekek a kocsiból – a sofőr nem hagyhatja el az autót.","shortLead":"A húsvéti szünetet követően Solymáron és Pilisszentivánon csak arra az időre állhatnak meg az autósok reggelente...","id":"20250428_puszi-es-pa-uj-megallasi-szabalyra-kell-figyelniuk-az-autosoknak-kiss-and-ride-solymar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9dd4cd1-76d3-4b98-8eb9-09e94310fb0a.jpg","index":0,"item":"c1da83f2-d339-4a47-8608-65c08b1f6bab","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_puszi-es-pa-uj-megallasi-szabalyra-kell-figyelniuk-az-autosoknak-kiss-and-ride-solymar","timestamp":"2025. április. 28. 06:41","title":"Puszi és Pá: mától új megállási szabályra kell figyelniük az autósoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b953646-008f-4903-b97a-6936ee57c9f4","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A megrendelés legnagyobb részét a Porsche Hungária és a Porsche Lízing Kft. nyerte el.","shortLead":"A megrendelés legnagyobb részét a Porsche Hungária és a Porsche Lízing Kft. nyerte el.","id":"20250428_kozbeszerzes-uj-auto-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b953646-008f-4903-b97a-6936ee57c9f4.jpg","index":0,"item":"d6ea557b-169f-4601-a3f2-87c5e87c4fde","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_kozbeszerzes-uj-auto-kormany","timestamp":"2025. április. 28. 17:28","title":"48 milliárd forintért vesz új autókat a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"977048d4-4cd5-4f84-a809-56be797c71b2","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A mérvadó nyugati lapok nagyjából egyetértenek abban, hogy Trump rettenetes egyezséget akar lenyomni Zelenszkij torkán, amivel nem is tehetné boldogabbá Putyint. Pedig az orosz medve már megsebesült, az USA azonban ahelyett, hogy kihasználná a gyengeségét, inkább felgyógyítja és megerősíti, hogy holnap újra támadhasson. A kérdés az, mit kellene tennie Ukrajnának és Európának ebben a helyzetben. Nemzetközi lapszemle.","shortLead":"A mérvadó nyugati lapok nagyjából egyetértenek abban, hogy Trump rettenetes egyezséget akar lenyomni Zelenszkij torkán...","id":"20250427_Jo-e-Ukrajnanak-ha-elfogadja-Trump-borzaszto-bekeajanlatat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/977048d4-4cd5-4f84-a809-56be797c71b2.jpg","index":0,"item":"38ba3780-ec3e-4122-b3fd-3e90cf284805","keywords":null,"link":"/360/20250427_Jo-e-Ukrajnanak-ha-elfogadja-Trump-borzaszto-bekeajanlatat","timestamp":"2025. április. 27. 13:55","title":"Jó-e Ukrajnának, ha elfogadja Trump borzasztó békeajánlatát?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"774a35e9-b24b-4f0a-9c4a-f66a7a17c9e1","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Karinthy Frigyesnek bíróságon kellett magyarázkodnia 1925 áprilisában sátánistának és pornográfnak tartott novellája miatt, végül nyolcnapi elzárásra ítélték az írót. A budapesti rendőrkapitányt azzal nyaggatták, hogy állapítsa meg az apaságot – ujjlenyomat alapján. A száz évvel ezelőtti újsághírekből az is kiderül, hogy „aranyos kis majomnak” tartották a divatos párizsi nőket, a jövő emberét pedig kopasznak, fogatlannak és nagyfejűnek képzelték el.","shortLead":"Karinthy Frigyesnek bíróságon kellett magyarázkodnia 1925 áprilisában sátánistának és pornográfnak tartott novellája...","id":"20250427_szazeves-ujsag-1925-aprilis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/774a35e9-b24b-4f0a-9c4a-f66a7a17c9e1.jpg","index":0,"item":"fdb6af89-e6de-4130-b568-9f1518d8552e","keywords":null,"link":"/360/20250427_szazeves-ujsag-1925-aprilis","timestamp":"2025. április. 27. 18:20","title":"Amikor pályázaton keresett hóhért az állam, csúfolódás miatt lépett vissza az egyik jelentkező","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17c3d599-fea6-4f10-9c26-b6b0bd1df930","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A momentumosok és Hadházy Ákos látványos, füstgyertyás tiltakozó akcióját nemcsak rekordösszegű pénzbírsággal, hanem más, eddig példátlan szankcióval is sújtotta Kövér László. Ez a demokráciadeficit újabb szintje: a rendszerváltás óta nem fordult elő, hogy képviselőket tiltsanak ki a törvényhozásból, ahová a választók küldték őket. Megtudtuk: a döntés miatt az ellenzékiek a strasbourgi emberi jogi bírósághoz fordulnak.","shortLead":"A momentumosok és Hadházy Ákos látványos, füstgyertyás tiltakozó akcióját nemcsak rekordösszegű pénzbírsággal, hanem...","id":"20250428_Momentum-kepviselok-kitiltas-rendszervaltas-ota-eloszor-szavazas-joga-kepviselet-Kover-Laszlo-hazmester-tempo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17c3d599-fea6-4f10-9c26-b6b0bd1df930.jpg","index":0,"item":"8093f4a2-57ac-4776-87c5-0122ebba48b9","keywords":null,"link":"/360/20250428_Momentum-kepviselok-kitiltas-rendszervaltas-ota-eloszor-szavazas-joga-kepviselet-Kover-Laszlo-hazmester-tempo","timestamp":"2025. április. 28. 15:00","title":"Szintet lépett a Kövér-féle házmestertempó: a rendszerváltás óta először tiltanak ki képviselőket, felülírva a választói akaratot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az európai autós – mihelyst kiszáll járművéből – világosan látja, hogy a forgalomcsillapításnak milyen előnyei vannak. A magyar autós sem gyöngeelméjű ösztönlény, bármennyire is igyekeznek róla ilyen képet festeni a nevében fellépő „szakemberek”, fogadatlan prókátorok.
Kifejezetten távlatos lépés volt most előhozakodni a fővárosi forgalomkorlátozások ötletével, még akkor is, ha a – hétfőre lényegében megbukott – koncepciónak nem minden eleme volt világos, s a vele gyorsan összekapcsolt „műdugó” vagy „mesterséges dugó” kellően rossz hangzású fogalmak ahhoz (például a „forgalomcsillapításhoz” képest), hogy azonnali dacreakciót váltsanak ki. Pedig az autóforgalom korlátozása a budapesti belső kerületekben (is) kifejezetten kívánatos, sőt, elkerülhetetlen lépés.
Érdekes megfigyelni, hogy a műdugóéhoz hasonló kritika bizony elkerülte a Belváros-Lipótváros önkormányzata által pár hete bejelentett új belvárosi főutcatervet. Pedig az se semmi: a Kecskeméti utcától az Október 6. utcán át egészen a Vígszínházig a ferencvárosi Ráday utcához hasonló, a gépjárműforgalom elől nem elzárt, de azt határozottan háttérbe szorító tengely épül. Olyan, amely – ha egyelőre csak egy zebra erejéig is –, de áttörné a kétszer háromsávos Kossuth Lajos utcai „autósztrádát”, várakozásra késztetve a – nyilván dugóvá felfejlődő – autókat. Úgy hírlik, később a Váci utca északi és déli része is gyalogátkelőhellyel kapcsolódik össze a felszínen. Talán azért nem követte felhördülés a tervet, mert jó, s összhangban áll azok elképzeléseivel, akik lakói, meg azokéval is, akik csak vendégei a Belvárosnak.
Pusztán attól, hogy valaki autózik, még nem válik aszfaltcsíkfüggővé, nincs is tehát szüksége olyan fogadatlan prókátorokra, akik azt hazudják helyette, hogy a radikális forgalomcsillapítás évekkel megelőzte a korát. Az autósoknak semmi szükségük olyan védőszentekre, mint Hagyó Miklós, Molnár Gyula és Lakos Imre helyiérdekű politikusok. Ők az ötlet „időszerűségét” kérik számon. Pedig az aktualitásával csak az nincs tisztában, aki sosem járt még egyetlen vonzó és élhető európai nagyvárosban sem. Mások azzal jönnek, hogy a magyar autósnak minden lezárt út mellé alternatív menekülőútvonal kell, meg kompenzáció, miközben a városban régóta zajló felújítási munkák (Szabadság híd, Vámház körút, rakpartok, Thököly út, Szent Gellért tér) jól mutatják, hogy semelyik forgalmas útvonal nem nélkülözhetetlen.
Ugyan, miért nem emelték fel óvón mutatóujjukat a „szakemberek”, amikor az elmúlt húsz-harminc évben zsúfolt autópályává változott a Rákóczi út, meg az Üllői út is, hogy csak a két „műdugós” tervben is említett hatsávost említsük. És bár érdekes az ő véleményük is, érdemesebb volna azokat faggatni, akik éppen a szmoggal teli városrészeken laknak. Vagy akiknek egykor értékes ingatlanuk gyakorlatilag értékesíthetetlen, s a falakra rakodó kosz levakarása egy vagyonba kerülne. Vagy kérdezzék tán azokat, akik üzlethelyiséget vásároltak egy „világváros” szívében, de hamar ráébredtek, hogy valójában egy műút melletti lepusztult aszfalttengerben van boltjuk. Közismert vajon, hogy a Rákóczi úton nem lehet ablakot nyitni a szmog, s nyitott ablak mellett beszélgetni a zaj miatt? Minden autós számára nyilvánvaló lenne, ha néha kiszállnának ott sétálni, de miért tennék? Budapest belvárosának ezen a részén korzózni is képtelenség. Életminőség szempontjából a pesti belváros e szakasza nívótlan, rossz, s ezt azok is érzékelhetik, akik az agglomerációban vagy Budán felépített kertes házukból indulnak útnak autóval, s elvárnák, hogy előttük közúton semmilyen akadály ne álljon.
Az úrvezetők csupán élnek a felkínált lehetőséggel, hogy a lehető leggyorsabban átsuhanhatnak a város – egykor – legbecsesebb kerületein. Igazából viszont ők is pontosan tudják, hiszen éppen ezért menekültek el egykoron innen: kisebb forgalommal szebb és élhetőbb volna a főváros. Ahhoz, hogy ők is élvezhessék, előbb, sajnos, kicsit kijjebb kell a gépjárművüket terelni. Kompenzáció? Kapnak egy gusztusosabb belvárost, legyen ez a kompenzáció. Olyat, ahonnan nem menekülni kell hétvégenként, hanem amit érdemes felkeresni.
Az autósok – már ha lehet általában beszélni róluk – olykor hajlamosak azt gondolni, hogy minden változás az ő bosszantásukra születik, meg az összes többi autós, motoros, kerékpáros az ő bosszantásukra vesz részt a közlekedésben. Ezt a frusztráltságot gerjeszteni nem túl bölcs dolog. Ám miután kibosszankodta magát mindenki, vegyen egy mély levegőt, s számoljon el azzal, hogy a belvárosból szépen, fokozatosan, amennyire csak lehet, ki kell szorítani az autóforgalmat. Ezek szerint nem ma, de minél hamarabb.
A jövő nemzedékek országgyűlési biztosa szerint a főváros vezetésének határozott és átfogó lépéseket kell tennie a gyalogos- és kerékpárosbarát közlekedésért - közölte Fülöp Sándor ombudsman hivatala hétfőn.
Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit - közölte egy birtokába jutott munkaanyagra hivatkozva hétfőn az Origo hírportál.
Függessze fel a főváros vezetése a mesterséges forgalmi dugó kezdeményezését, és indítson párbeszédet az érintett önkormányzatokkal - mondta Molnár Gyula (MSZP), Újbuda polgármestere, aki kérdéseket intézett a főpolgármesterhez. Ikvai-Szabó Imre reagált Molnár nyilatkozatára, és védelmébe vette az egyhónapos kísérletet.
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerint elhibázott a mesterséges dugó ötlete; a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint megoldást a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosvonalak visszaépítése jelentene, amúgy a forgalomcsökkentés ötletét jónak tartják.
A gyalogosok, biciklisek, tömegközlekedést használók számára élhetőbb lehet Budapest belvárosa, ha sikeresen lezajlik az idén júliusra tervezett forgalomkorlátozási kísérlet - mondta Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) Budapest főpolgármester-helyettese kedden sajtótájékoztatón.