Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"836d4325-d3d0-4058-9d74-b876ea11b056","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Van, amikor kínos, van, amikor hasznos, és van, amikor veszélyes: több helyen működik sok évtizedes, elfeledettnek vélt technika. Akár az otthoni tévében is. Sorra veszünk néhány, a műszaki múzeumon kívül is életképes darabot.","shortLead":"Van, amikor kínos, van, amikor hasznos, és van, amikor veszélyes: több helyen működik sok évtizedes, elfeledettnek vélt...","id":"20250427_hvg-regi-technologiak-floppy-fax-teletext-regi-technologiak-hasznalata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/836d4325-d3d0-4058-9d74-b876ea11b056.jpg","index":0,"item":"de556eee-3236-4595-bd40-88b50ed94584","keywords":null,"link":"/360/20250427_hvg-regi-technologiak-floppy-fax-teletext-regi-technologiak-hasznalata","timestamp":"2025. április. 27. 16:30","title":"„Ha tudod, mi az a floppy, ideje eljönnöd rákszűrésre“ – Miért használnak még mindig faxot, floppyt, teletextet?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e48375f0-2e21-440c-aab1-da8d50e50d0e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az FSZB közölte is a férfi nevét, és azt is, hogy ukrán ügynök.","shortLead":"Az FSZB közölte is a férfi nevét, és azt is, hogy ukrán ügynök.","id":"20250427_ukran-ugynok-orosz-tabornok-robbantas-orizetbe-vetel-fszb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e48375f0-2e21-440c-aab1-da8d50e50d0e.jpg","index":0,"item":"2fcf6c3c-2842-492b-a9c0-fa026f5cbacb","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_ukran-ugynok-orosz-tabornok-robbantas-orizetbe-vetel-fszb","timestamp":"2025. április. 27. 17:54","title":"Elfogtak az oroszok egy férfit, aki szerintük pénteken felrobbantotta az egyik tábornokukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8c683ea-ed69-4bcd-9c90-daaa08ccd332","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Tigst Assefa óriási hajrával nyerte meg a brit fővárosban rendezett versenyt. ","shortLead":"Tigst Assefa óriási hajrával nyerte meg a brit fővárosban rendezett versenyt. ","id":"20250427_Londonban-megdolt-a-noi-maratonfutas-vilagcsucsa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8c683ea-ed69-4bcd-9c90-daaa08ccd332.jpg","index":0,"item":"ab6ff987-90ca-4782-b810-ef29c7d0d33c","keywords":null,"link":"/sport/20250427_Londonban-megdolt-a-noi-maratonfutas-vilagcsucsa","timestamp":"2025. április. 27. 15:28","title":"Megdőlt a női maratonfutás világcsúcsa Londonban – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd","c_author":"Lyreco Central Europe","category":"brandcontent","description":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának fejlesztésén túl a tanácsadói hálózat finomhangolásával igyekszik megőrizni vezető szerepét. Mikulas Herskovic-csal, a Lyreco Central Europe ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fenntarthatóságról, a munkahelyi jóllét biztosításáról, a stabil ügyfélkapcsolatok kialakításáról, valamint arról, mi lesz a vállalat fókuszában a következő években Magyarországon.","shortLead":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának...","id":"20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd.jpg","index":0,"item":"70ab956e-fecf-4c6f-97e0-14909f12bdee","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","timestamp":"2025. április. 27. 19:30","title":"Az irodaszereken túl – fenntartható megoldásokkal a munkahelyi jóllétért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0559a3e-925e-4fbb-9887-473f472474cb","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Legyen szó lakásvásárlásról, egy karrier kezdetéről vagy egy új háztartási eszköz beszerzéséről, szinte mindenki életében előfordul, hogy hitelre van szüksége, így érdemes tisztában lennni a lakossági hitelek tulajdonságaival.","shortLead":"Legyen szó lakásvásárlásról, egy karrier kezdetéről vagy egy új háztartási eszköz beszerzéséről, szinte mindenki...","id":"20250428_Hitelezes-podcast--Kasszakulcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0559a3e-925e-4fbb-9887-473f472474cb.jpg","index":0,"item":"6f880e8b-7104-42da-9a6f-ce71f0e32259","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_Hitelezes-podcast--Kasszakulcs","timestamp":"2025. április. 28. 06:00","title":"Mit érdemes tudni a lakossági hitelekről? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"798427ec-14ac-4f55-9be4-9ddda1258fd9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Amal Clooney azzal vívta ki Trumpék haragját, hogy segítette a Nemzetközi Büntetőbíróság munkáját Benjamin Netanjahu ügyében.","shortLead":"Amal Clooney azzal vívta ki Trumpék haragját, hogy segítette a Nemzetközi Büntetőbíróság munkáját Benjamin Netanjahu...","id":"20250427_Amal-Clooney-nem-utazhat-az-Egyesult-Allamokba-a-Benjamin-Netanjahu-elleni-elfogatoparancs-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/798427ec-14ac-4f55-9be4-9ddda1258fd9.jpg","index":0,"item":"bc7592ad-99a0-4b3a-92e3-2620f74c0c95","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_Amal-Clooney-nem-utazhat-az-Egyesult-Allamokba-a-Benjamin-Netanjahu-elleni-elfogatoparancs-miatt","timestamp":"2025. április. 27. 10:22","title":"Amal Clooney-t kitilthatják az Egyesült Államokból és befagyaszthatják a vagyonát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68406ce3-7685-4323-bd85-3304e97c8751","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vélhetően a többség elhúzza az utolsó pillanatokig. ","shortLead":"Vélhetően a többség elhúzza az utolsó pillanatokig. ","id":"20250428_kivarnak-a-plugin-hibridesek-a-zold-rendszam-leadasaval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68406ce3-7685-4323-bd85-3304e97c8751.jpg","index":0,"item":"fcf49c82-d9b6-48d7-a96e-861a119aa7a1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_kivarnak-a-plugin-hibridesek-a-zold-rendszam-leadasaval","timestamp":"2025. április. 28. 07:41","title":"Ingyen parkolás és spórolás: kivárnak a plugin hibridesek a zöld rendszám leadásával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket is. Ahogy számos kórkép vagy megbetegedés esetében, itt is a megelőzés a legjobb út, de nem árt vigyázni, mert ha túlzásba esünk, akkor többet ártunk, mint használunk.","shortLead":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket...","id":"20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35.jpg","index":0,"item":"cc1d9662-df2f-4868-9ecf-183d48b06d7b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","timestamp":"2025. április. 27. 16:35","title":"Férfiak és az aranyér: így sportoljon biztonságosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""}]
Élhetőbb belváros több gyalogossal, kerékpárossal, fával és kevesebb autóval - ezekkel az óhajokkal indult meg Budapest belső kerületeinek újjáépítése. Tiszta levegőt, kiszámítható közlekedést, több közösségi teret ígérnek a fejlesztők, miközben egyre-másra készülnek a vonzó látvány- és ütemtervek, sorjáznak az ötletek azért, hogy hely hiányában is jusson tér mindenkinek. Áttekintés a legfontosabb budapesti felújításokról.
"Eljön az idő, amikor már nem a budapesti szélsőségekhez kell igazítani a fát, hanem a várost tesszük élhetővé a fák és általuk az emberek számára" – így fogalmazta meg reményeit Schmidt Gábor kertészmérnök a Budapest című folyóiratban Budapesti fák élete és halálacímű írása utolsó sorában, még 2006-ban. Azóta sok (a napokban különösen sok) víz lefolyt a Dunán, s bár nemrég gyorsan kivérzett a nem elég gondosan tálalt ötlet a forgalomcsillapító mesterséges dugókról, egyre-másra indulnak be az autóforgalmat a gyalogosok, kerékpárosok és a fák javára háttérbe szorító fővárosi felújítások és újjáépítések is.
„Két hónapja tart már a Kecskeméti utca átépítése, mire kész lesz, mindenki megtanulja nagy ívben elkerülni. Kijjebb kell szétosztani a forgalmat, és persze új P+R parkolók kellenek, intenzívebben ki kell használni a MÁV-vonalakat, és hatékonyabbá kell tenni a tömegközlekedést” – ezt már Rogán Antal V. kerületi polgármester mondta a minap egy háttérbeszélgetésen. Az érzékenyebb autósok cinizmusnak vehetik Rogán szavait, pedig az idén indult rakparti munkálatok, a 4-es metró építésével s a Szabadság-híd felújításával együtt járó forgalom-elterelések, valamint a Duna emelkedő vízállása miatti lezárások megmutatták: nélkülözhetetlen útvonal aligha van a városban, s az autósok – az ilyenkor prognosztizált totális káosszal szemben – könnyen alkalmazkodnak az alternatív útvonalakhoz.
A legbelsőbb fővárosi kerületben áprilisban történt az „első kapavágás”, amelyet lezárások és forgalomkorlátozások kísérnek annak érdekében, hogy jövő májusban átadhassák a Belváros Szíve program keretében épülő „Belváros új főutcáját”. Bár ez nem sétálóutca, hanem „csökkentett forgalmú” utca lesz, a Kecskeméti utca – Egyetem tér – Károlyi Mihály utca – Petőfi Sándor utca – Bécsi utca – Erzsébet tér – Október 6. utca összekapcsolásával új várostengely jön majd létre.
Az átmenő forgalom kiszorítása mellett a másik cél – fejtette ki a polgármester –, hogy a közterek visszanyerjék a XIX. században kialakult, és a múlt század közepéig nagyjából megőrzött arculatukat, s mind a tereket, mind az utcákat elsősorban a gyalogosok és a kerékpárosok vegyék ismét birtokba. Utóbbiak egy várható Kresz-módosítás után az egyirányú „főutcán” forgalommal szemben is tekerhetnek majd, s az úttest szélessége is ehhez fog igazodni. De nem gyalogos utca, hanem „gyalogos preferenciájú” új főutca épül, adminisztratív korlátozás nélkül be lehet hajtani – hangsúlyozta a fideszes politikus, aki a beruházásról a SZDSZ-MSZP többségű fővárosi vezetéssel is eredményesen tárgyalt. „Nem volt könnyű partnerség, de sikerült egyetértésre jutni a főváros vezetésével. A Városháza nélkül nem lehetett volna megvalósítani ezt a fejlesztést” – ismerte el Rogán. A belváros új forgalmi rendje jelentős többletterhet ró a cityt határoló útvonalakra, főleg a Nagykörútra, ahonnan a polgármester víziója szerint csak az jön majd beljebb autóval, „akinek kifejezetten ott van dolga”.
A 2006-2007-es forgalomszámlálási adatok szerint egy átlagos hétköznapon 10-13 ezer jármű haladt át a Kecskeméti és a Petőfi Sándor utcán – egy olyan belvárosi útvonalon, amit az 1970-as években 2500-3000 gépkocsira terveztek. Az átépítés után talán visszaáll az eredetileg tervezett rend, mivel behajtani korlátlanul lehet ugyan, áthajtani viszont már nem. Az Erzsébet hídra – a Kossuth Lajos utca ki tudja mikor bekövetkező, de a főváros által tervezett átépítéséig – föl lehet ugyan kanyarodni, csakhogy nem az Egyetem tér, Károlyi Mihály utca felől. A Kecskeméti utcából ugyanis az Egyetem téren nem lehet majd áthajtani – csak a buszoknak – így a Kálvin térről csak célforgalomban érdemes autóval bemenni.
Ugyancsak földbe süllyeszthető oszlop akadályozza a Petőfi Sándor utca és a Bécsi utca tranzitútként használatát, ott csak a 15-ös busz mehet végig, a kocsiknak a Deák térnél ki kell kanyarodniuk a Kiskörútra. Hasonlóképpen járnak el az Október 6. utcánál is: behajtani éppen be lehet, de csak a buszok mehetnek végig, az autósoknak az Arany János utca keresztezésekor el kell kanyarodniuk.
A Belváros új főutcája összesen 2,7 kilométer hosszú, és 5,5 milliárd forintból épül meg, amihez 1,9 milliárd forintot az Európai Unió ad. Utóbbi miatt is biztosnak látják a kerületben, hogy – a főváros egyéb, a helyszíni munkákat befolyásoló építkezéseinek csúszása ellenére is – a főutca átépítése a tervezett 2010 májusi időpontra elkészül majd. Jelenleg a munka 30 százalékát már elvégezte a kivitelező – tudatta a kerület. A sokak által üdvözölt beruházással kapcsolatban felmerült a kérdés: a korábbi felújítások során tapasztalt minőségi problémákat miként tervezik kiküszöbölni? Az előírt 6 centis – és sok helyütt még ennél is vékonyabbra lespórolt – térkőburkolat-vastagság helyett 10 centis kövekkel dolgoznak, mégpedig olyanokkal, amelyek forgathatóak, vagyis kopás esetén sem kell őket cserélni – tudatta a polgármesteri hivatal lapunkkal.
Erzsébet híd, Astoria, Károly körút: 2009 végén kezdődhet (Oldaltörés)
A belvárosban élők, dolgozók és a rajta áthaladók 2009 végétől újabb munkálatokkal is számolhatnak, a Fővárosi Közgyűlés ugyanis június 25-én szavazta meg azoknak a támogatási szerződéseknek a megkötését, amelyek révén itt is megkezdődhetnek a fejlesztések: az Erzsébet híd pesti hídfőjétől az Astoriáig tartó útszakasz és a hozzá kapcsolódó közterek, valamint a Károly körút újulhat meg, négymilliárd forintból, első ütemben a körút páratlan, Madách tér felőli oldala épül át. De változás lesz a Március 15. téren is, ahol a parkoló egy park részévé válik, a Petőfi téren a gyalogos felületet kiszélesítik majd, s javítanak a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételein.
Ütemek számokban
A Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program keretében történnek a fejlesztések, melyek a „Budapest Szíve – Reprezentatív kaputérség kiépítése - I. ütem”, valamint a „Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése - I. ütem” nevet viselik. A Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága a Hídfőterek kiépítését célzó javaslatnak 1 633 119 607 forint, míg a Reprezentatív kaputérség kiépítését célzó beruházásnak 2 647 284 860 forint támogatást ítélt meg.
A Károly körúton is forgalomcsillapításra készülnek – bár a Dohány utca és Astoria között továbbra is kétszer két sávos marad az út. Burkolatcsere, a zöldterületek arányának növelése, valamint az Astoriánál felszíni gyalogátkelőhelyek építése is szerepel a tervekben. A Dohány utca és a Deák tér között a két villamospálya széthúzásával nyolc méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral, a jelenlegi, mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül.
A középperonos villamos végállomása szélsőperonos lesz, hogy a pálya Bajcsy-Zsilinszky úti továbbvezetése esetén a villamossal egy helyen lebonyolítható legyen az utascsere. A Károly körút Deák tér és Astoria közötti szakaszán pedig kétoldali, egy-egy irányú kerékpársáv épül – tájékoztatott a változásról a hivatal sajtóközleménye a közgyűlési szavazás után. Lapunk megkereste a fővárosi önkormányzatot, ahol azt mondták, az év végén induló munkálatokról látványtervek még nincsenek, a kivitelezőre vonatkozó uniós nyílt közbeszerzési eljárás után készülnek majd el.
Arra a kérdésre, hogy a munkálatokat összehangolják-e a többi, a Belvárosban futó hasonló beruházással, azt a választ kaptuk: ezt elvárják a kivitelezőtől, „a városban közlekedők kizárólag részleges lezárásokkal, forgalomelterelésekkel találkozhatnak majd”, ám nem derül ki, hogy ez a gyakorlatban mit jelent. Kovács Mátyás, Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes szóvivője úgy tájékoztatott, az együttműködés az újjáépítés stílusára is vonatkozik: a Budapest Szíve program több fejlesztésből áll, és ezek egységes szerkezetbe illeszkednek. „Ezen felül például a Károly körút leendő arculata illeszkedik a 4-es metró felszíni rendezése projekt keretében megvalósuló Vámház és Múzeum körúti látványhoz, az ott használt burkolati rendszerhez is, egységes arculatot adva a megújuló Kiskörútnak” – mondta a hivatal munkatársa.
VIII. kerület: térkövek cserélve, de a parkolás még gond
Látványtervben a Józsefváros – Európa Belváros program sem bővelkedik. Amit tudni lehet, hogy június közepén a VIII. kerületi Krúdy Gyula utcában a Szentkirályi és a Horánszky utca között megszűnt az autós forgalom, sétálóutcává alakították, csak a gyalogosok és a biciklisek használhatják majd. Idén elkezdik még a Mária utca felújítását a Krúdy Gyula utca és a Bródy Sándor utca között, ez az utcaszakasz csökkentett forgalmú lesz, egyik oldalon megszűnik a parkolás, s fákat telepítenek. Idén erre 200 millió forintjuk van.
A munkálatok nagyobb része azonban jövőre marad. 2010-ben a Palotanegyed egész területén, a Gyulai Pál utcában, a Kőfaragó utcában, a Horánszky utcában, valamint a Gutenberg téren dolgoznak majd, bár a program még az előkészítés szakaszában van – tájékoztatott a projektért felelős Rév8. (Ezt a programot eredetileg a VI. és VII. kerületekkel együttműködve dolgozták ki, a cél az Üllői út, Kiskörút, Andrássy út és Nagykörút által határolt terület egységes kezelése, rehabilitálása volt – közölte a cég, hozzátéve, hogy a jelenleg zajló pályázati időszakban a kerületek között megszakadt a kapcsolat, nincs napi egyeztetés, de a VIII. kerület a fejlesztéseket az eredeti programmal összhangban valósítja meg. Arra a kérdésre, hogy mi az oka az együttműködés megszűnésének, az igazgató távolléte miatt nem kaptunk választ.)
A többi programnál is feszegetett minőségi problémákkal kapcsolatban Kóczián Gergely, a Rév8 munkatársa azt mondta, szigorúbb ellenőrzéssel, független műszaki ellenőrökkel mennek a bajok elébe, a civilek bevonásával. A civilekkel zajló egyeztetések azonban nem csak ennek kapcsán kaptak publicitást: az említett funkcióváltás és az ezzel összefüggő parkolási nehézségek is vitát generáltak. „Tárgyalások folynak a területen található mélygarázs, valamint parkolóház tulajdonosaival, hogy a helyi lakosoknak kedvezményes bérleti konstrukciót dolgozzanak ki. Összességében azonban az a helyzet, hogy a területen lakók nem akarnak fizetni a parkolásért, csak olyan alternatívák érdeklik őket, ahol térítésmentesen tudják elhelyezni a gépjárműveiket. Jelenleg keressük a további lehetséges megoldásokat” – magyarázta Kóczián.
Apránként
Kálvin tér - Múzeum körút - Károly körút - Madách tér - Deák tér - Király utca - Erzsébet körút - Blaha Lujza tér - József körút - Üllői út
A Kiskörút és Nagykörút közé eső terület megújítására a Fővárosi Közmunkák Tanácsa Stratégiai Fejlesztő Központ Közhasznú Alapítvány, az Erzsébetvárosi Önkormányzat, a Józsefvárosi Önkormányzat és a Terézvárosi Önkormányzat mellett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Magyar Szálloda Szövetség fogott össze az Új Magyarország Fejlesztési Tervhez kapcsolódva – az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával - Budapest belváross kiterjesztésének és városrehabilitációjának, kulturális-gazdaság fejlesztésének programjára 2007 és 2013 között – olvasható a programról a Rév8 honlapján.
A belvároson kívül, a XII. kerületben is „élhetőbb” környezetet szeretnének teremteni a Pokorni Zoltán vezette döntéshozók egy „városközpont” kialakításával, s ebbéli szándékaikat tavaly áprilisban képviselő-testületi döntéssel is megerősítették. A kiindulópont a Királyhágó tér – Márvány utca vonala lenne, amely a későbbiekben a Böszörményi úttal bővülhet, összeköttetést teremtve így a MOM Művelődési Központtal és a Gesztenyés kerttel. Az önkormányzatnál úgy tájékoztatták lapunkat, hogy az első ütemben – amely 2010-re valósulhat meg és 192 millió forintot fordítanának rá – a Királyhágó tér egyik oldalán megszűnik a forgalom, míg a másik oldalon kétirányúvá válik. Kétirányúvá válik a Királyhágó utca is, míg a Márvány utca forgalomcsökkentett terület lesz, az Ugocsa utca egyik szakaszát pedig lezárják az autók elől. A második ütemben a Márvány utcát sétálóutcává alakítják, a harmadik ütemben pedig a Böszörményi út forgalomcsillapítására, promenáddá alakítására vállalkoztak a kerületben – a polgármesteri hivatal korábbi tájékoztatása szerint fakivágás nélkül.