Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"917f5f39-43e3-46c4-a247-c35294a27e74","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Toyota bZ5 jelentősen olcsóbb fő riválisánál, a Tesla Model Y-nál.","shortLead":"A vadonatúj Toyota bZ5 jelentősen olcsóbb fő riválisánál, a Tesla Model Y-nál.","id":"20250522_melyen-tesla-ar-alatt-kinalja-uj-villanyautojat-a-toyota-bz5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/917f5f39-43e3-46c4-a247-c35294a27e74.jpg","index":0,"item":"3b88ee41-27bf-4fa5-82f5-260166f84399","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_melyen-tesla-ar-alatt-kinalja-uj-villanyautojat-a-toyota-bz5","timestamp":"2025. május. 22. 06:41","title":"Mélyen Tesla ár alatt kínálja új villanyautóját a Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf81fd84-d606-4d47-a9aa-62a50e0f1776","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Emberi Jogok Európai Bíróságának esetjoga szerint is meg kell illesse őt az a védelem, ami a közérdekű ügyekben törvénytelen gyakorlatokat leleplező személyeknek jár.","shortLead":"Az Emberi Jogok Európai Bíróságának esetjoga szerint is meg kell illesse őt az a védelem, ami a közérdekű ügyekben...","id":"20250521_Birosaghoz-fordul-Batonyi-Peter-a-Lazar-miniszteriumbol-kirugott-kormanyzati-szabalytalansagokat-feltaro-szakember","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf81fd84-d606-4d47-a9aa-62a50e0f1776.jpg","index":0,"item":"e31c939b-86e2-44d5-a954-1b211ea10d79","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Birosaghoz-fordul-Batonyi-Peter-a-Lazar-miniszteriumbol-kirugott-kormanyzati-szabalytalansagokat-feltaro-szakember","timestamp":"2025. május. 21. 12:36","title":"Bírósághoz fordul Bátonyi Péter, a Lázár-minisztériumból kirúgott, kormányzati szabálytalanságokat feltáró szakember","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53574a64-33b9-4c12-9b8a-d095ee077894","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"A populista szélsőség térhódításától tartó Európa megkönnyebbülésére nem sikerült megnyernie a román elnökválasztást George Simionnak, mert Nicusor Dan bukaresti főpolgármester utcahossznyi hátrányt fordított tömbháznyi előnyre. Hogyan állt össze az eredmény, és mi várható ezután? ","shortLead":"A populista szélsőség térhódításától tartó Európa megkönnyebbülésére nem sikerült megnyernie a román elnökválasztást...","id":"20250522_hvg-ketteszakadt-romania-elnokvalasztas-dan-simion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53574a64-33b9-4c12-9b8a-d095ee077894.jpg","index":0,"item":"b137a5a2-4eea-4fc9-b39f-39506b02ac96","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-ketteszakadt-romania-elnokvalasztas-dan-simion","timestamp":"2025. május. 22. 12:34","title":"Kettészakadt Románia az elnökválasztáson, de lesz valaha összeborulás?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"935ce0f3-082e-4afc-985e-b9049449302e","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Marco Rubio külügyminiszter abban is reménykedik, hogy ezek alapján végre meg lehet ismerni az oroszok valódi szándékait.","shortLead":"Marco Rubio külügyminiszter abban is reménykedik, hogy ezek alapján végre meg lehet ismerni az oroszok valódi...","id":"20250521_washington-rubio-oroszok-feltetelek-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/935ce0f3-082e-4afc-985e-b9049449302e.jpg","index":0,"item":"26fd2d8e-9f95-4606-aeb7-def8004894a9","keywords":null,"link":"/vilag/20250521_washington-rubio-oroszok-feltetelek-haboru","timestamp":"2025. május. 21. 08:10","title":"Washington azt várja, hogy Moszkva gyorsan ismerteti feltételeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az ultrafeldolgozott élelmiszerekből kerülhet rengeteg mikroműanyag az emberi szervezetbe, így az agyba is – mutat rá egy friss kutatás.","shortLead":"Az ultrafeldolgozott élelmiszerekből kerülhet rengeteg mikroműanyag az emberi szervezetbe, így az agyba is – mutat rá...","id":"20250521_ultrafeldolgozott-elelmiszerek-mikromuanyagok-emberi-agy-veraram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67.jpg","index":0,"item":"e652c8ea-94cc-458e-bb94-da0597f079be","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_ultrafeldolgozott-elelmiszerek-mikromuanyagok-emberi-agy-veraram","timestamp":"2025. május. 21. 19:03","title":"Ellephetik az agyát a mikroműanyagok, ha ilyen ételeket fogyaszt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130.jpg","index":0,"item":"bee13a1c-18ee-48ab-93c2-6064ddc8bc37","keywords":null,"link":"/kkv/20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","timestamp":"2025. május. 21. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Harcra fel, Lőrinc!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3722ea9f-dd9f-4d0a-a5d0-34faf0b7d276","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Készült erről egy előterjesztés, de a helyi Fidesz nem vette napirendre.","shortLead":"Készült erről egy előterjesztés, de a helyi Fidesz nem vette napirendre.","id":"20250521_Nem-hatarolodott-el-az-egri-onkormanyzati-bizottsag-Rak-Sandoretol-aki-rasszista-tomeggyilkosnak-nevezte-Dobrev-Klarat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3722ea9f-dd9f-4d0a-a5d0-34faf0b7d276.jpg","index":0,"item":"ec744d58-d3ec-40e8-9e51-9114708583a0","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Nem-hatarolodott-el-az-egri-onkormanyzati-bizottsag-Rak-Sandoretol-aki-rasszista-tomeggyilkosnak-nevezte-Dobrev-Klarat","timestamp":"2025. május. 21. 10:57","title":"Nem határolódott el az egri önkormányzati bizottság Rák Sándorétól, aki rasszista, tömeggyilkosozó posztot osztott meg Dobrev Kláráráról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c19bbae3-8084-410f-9c6f-2fd13ac49e1f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Boeing 747-8-as 400 millió dollárt ér. Ez a legnagyobb értékű ajándék, amelyet az Egyesült Államok kormánya valaha egy másik kormánytól kapott.","shortLead":"A Boeing 747-8-as 400 millió dollárt ér. Ez a legnagyobb értékű ajándék, amelyet az Egyesült Államok kormánya valaha...","id":"20250522_katar-repulo-ajandek-pentagon-donald-trump-air-force-one-boeing-demokratak-megvesztegetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c19bbae3-8084-410f-9c6f-2fd13ac49e1f.jpg","index":0,"item":"d89f7088-6b22-43b8-843a-1345b1ae125b","keywords":null,"link":"/vilag/20250522_katar-repulo-ajandek-pentagon-donald-trump-air-force-one-boeing-demokratak-megvesztegetes","timestamp":"2025. május. 22. 05:24","title":"Elfogadta a katari ajándék repülőt a Pentagon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Élhetőbb belváros több gyalogossal, kerékpárossal, fával és kevesebb autóval - ezekkel az óhajokkal indult meg Budapest belső kerületeinek újjáépítése. Tiszta levegőt, kiszámítható közlekedést, több közösségi teret ígérnek a fejlesztők, miközben egyre-másra készülnek a vonzó látvány- és ütemtervek, sorjáznak az ötletek azért, hogy hely hiányában is jusson tér mindenkinek. Áttekintés a legfontosabb budapesti felújításokról.
"Eljön az idő, amikor már nem a budapesti szélsőségekhez kell igazítani a fát, hanem a várost tesszük élhetővé a fák és általuk az emberek számára" – így fogalmazta meg reményeit Schmidt Gábor kertészmérnök a Budapest című folyóiratban Budapesti fák élete és halálacímű írása utolsó sorában, még 2006-ban. Azóta sok (a napokban különösen sok) víz lefolyt a Dunán, s bár nemrég gyorsan kivérzett a nem elég gondosan tálalt ötlet a forgalomcsillapító mesterséges dugókról, egyre-másra indulnak be az autóforgalmat a gyalogosok, kerékpárosok és a fák javára háttérbe szorító fővárosi felújítások és újjáépítések is.
„Két hónapja tart már a Kecskeméti utca átépítése, mire kész lesz, mindenki megtanulja nagy ívben elkerülni. Kijjebb kell szétosztani a forgalmat, és persze új P+R parkolók kellenek, intenzívebben ki kell használni a MÁV-vonalakat, és hatékonyabbá kell tenni a tömegközlekedést” – ezt már Rogán Antal V. kerületi polgármester mondta a minap egy háttérbeszélgetésen. Az érzékenyebb autósok cinizmusnak vehetik Rogán szavait, pedig az idén indult rakparti munkálatok, a 4-es metró építésével s a Szabadság-híd felújításával együtt járó forgalom-elterelések, valamint a Duna emelkedő vízállása miatti lezárások megmutatták: nélkülözhetetlen útvonal aligha van a városban, s az autósok – az ilyenkor prognosztizált totális káosszal szemben – könnyen alkalmazkodnak az alternatív útvonalakhoz.
A legbelsőbb fővárosi kerületben áprilisban történt az „első kapavágás”, amelyet lezárások és forgalomkorlátozások kísérnek annak érdekében, hogy jövő májusban átadhassák a Belváros Szíve program keretében épülő „Belváros új főutcáját”. Bár ez nem sétálóutca, hanem „csökkentett forgalmú” utca lesz, a Kecskeméti utca – Egyetem tér – Károlyi Mihály utca – Petőfi Sándor utca – Bécsi utca – Erzsébet tér – Október 6. utca összekapcsolásával új várostengely jön majd létre.
Az átmenő forgalom kiszorítása mellett a másik cél – fejtette ki a polgármester –, hogy a közterek visszanyerjék a XIX. században kialakult, és a múlt század közepéig nagyjából megőrzött arculatukat, s mind a tereket, mind az utcákat elsősorban a gyalogosok és a kerékpárosok vegyék ismét birtokba. Utóbbiak egy várható Kresz-módosítás után az egyirányú „főutcán” forgalommal szemben is tekerhetnek majd, s az úttest szélessége is ehhez fog igazodni. De nem gyalogos utca, hanem „gyalogos preferenciájú” új főutca épül, adminisztratív korlátozás nélkül be lehet hajtani – hangsúlyozta a fideszes politikus, aki a beruházásról a SZDSZ-MSZP többségű fővárosi vezetéssel is eredményesen tárgyalt. „Nem volt könnyű partnerség, de sikerült egyetértésre jutni a főváros vezetésével. A Városháza nélkül nem lehetett volna megvalósítani ezt a fejlesztést” – ismerte el Rogán. A belváros új forgalmi rendje jelentős többletterhet ró a cityt határoló útvonalakra, főleg a Nagykörútra, ahonnan a polgármester víziója szerint csak az jön majd beljebb autóval, „akinek kifejezetten ott van dolga”.
A 2006-2007-es forgalomszámlálási adatok szerint egy átlagos hétköznapon 10-13 ezer jármű haladt át a Kecskeméti és a Petőfi Sándor utcán – egy olyan belvárosi útvonalon, amit az 1970-as években 2500-3000 gépkocsira terveztek. Az átépítés után talán visszaáll az eredetileg tervezett rend, mivel behajtani korlátlanul lehet ugyan, áthajtani viszont már nem. Az Erzsébet hídra – a Kossuth Lajos utca ki tudja mikor bekövetkező, de a főváros által tervezett átépítéséig – föl lehet ugyan kanyarodni, csakhogy nem az Egyetem tér, Károlyi Mihály utca felől. A Kecskeméti utcából ugyanis az Egyetem téren nem lehet majd áthajtani – csak a buszoknak – így a Kálvin térről csak célforgalomban érdemes autóval bemenni.
Ugyancsak földbe süllyeszthető oszlop akadályozza a Petőfi Sándor utca és a Bécsi utca tranzitútként használatát, ott csak a 15-ös busz mehet végig, a kocsiknak a Deák térnél ki kell kanyarodniuk a Kiskörútra. Hasonlóképpen járnak el az Október 6. utcánál is: behajtani éppen be lehet, de csak a buszok mehetnek végig, az autósoknak az Arany János utca keresztezésekor el kell kanyarodniuk.
A Belváros új főutcája összesen 2,7 kilométer hosszú, és 5,5 milliárd forintból épül meg, amihez 1,9 milliárd forintot az Európai Unió ad. Utóbbi miatt is biztosnak látják a kerületben, hogy – a főváros egyéb, a helyszíni munkákat befolyásoló építkezéseinek csúszása ellenére is – a főutca átépítése a tervezett 2010 májusi időpontra elkészül majd. Jelenleg a munka 30 százalékát már elvégezte a kivitelező – tudatta a kerület. A sokak által üdvözölt beruházással kapcsolatban felmerült a kérdés: a korábbi felújítások során tapasztalt minőségi problémákat miként tervezik kiküszöbölni? Az előírt 6 centis – és sok helyütt még ennél is vékonyabbra lespórolt – térkőburkolat-vastagság helyett 10 centis kövekkel dolgoznak, mégpedig olyanokkal, amelyek forgathatóak, vagyis kopás esetén sem kell őket cserélni – tudatta a polgármesteri hivatal lapunkkal.
Erzsébet híd, Astoria, Károly körút: 2009 végén kezdődhet (Oldaltörés)
A belvárosban élők, dolgozók és a rajta áthaladók 2009 végétől újabb munkálatokkal is számolhatnak, a Fővárosi Közgyűlés ugyanis június 25-én szavazta meg azoknak a támogatási szerződéseknek a megkötését, amelyek révén itt is megkezdődhetnek a fejlesztések: az Erzsébet híd pesti hídfőjétől az Astoriáig tartó útszakasz és a hozzá kapcsolódó közterek, valamint a Károly körút újulhat meg, négymilliárd forintból, első ütemben a körút páratlan, Madách tér felőli oldala épül át. De változás lesz a Március 15. téren is, ahol a parkoló egy park részévé válik, a Petőfi téren a gyalogos felületet kiszélesítik majd, s javítanak a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételein.
Ütemek számokban
A Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program keretében történnek a fejlesztések, melyek a „Budapest Szíve – Reprezentatív kaputérség kiépítése - I. ütem”, valamint a „Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése - I. ütem” nevet viselik. A Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága a Hídfőterek kiépítését célzó javaslatnak 1 633 119 607 forint, míg a Reprezentatív kaputérség kiépítését célzó beruházásnak 2 647 284 860 forint támogatást ítélt meg.
A Károly körúton is forgalomcsillapításra készülnek – bár a Dohány utca és Astoria között továbbra is kétszer két sávos marad az út. Burkolatcsere, a zöldterületek arányának növelése, valamint az Astoriánál felszíni gyalogátkelőhelyek építése is szerepel a tervekben. A Dohány utca és a Deák tér között a két villamospálya széthúzásával nyolc méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral, a jelenlegi, mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül.
A középperonos villamos végállomása szélsőperonos lesz, hogy a pálya Bajcsy-Zsilinszky úti továbbvezetése esetén a villamossal egy helyen lebonyolítható legyen az utascsere. A Károly körút Deák tér és Astoria közötti szakaszán pedig kétoldali, egy-egy irányú kerékpársáv épül – tájékoztatott a változásról a hivatal sajtóközleménye a közgyűlési szavazás után. Lapunk megkereste a fővárosi önkormányzatot, ahol azt mondták, az év végén induló munkálatokról látványtervek még nincsenek, a kivitelezőre vonatkozó uniós nyílt közbeszerzési eljárás után készülnek majd el.
Arra a kérdésre, hogy a munkálatokat összehangolják-e a többi, a Belvárosban futó hasonló beruházással, azt a választ kaptuk: ezt elvárják a kivitelezőtől, „a városban közlekedők kizárólag részleges lezárásokkal, forgalomelterelésekkel találkozhatnak majd”, ám nem derül ki, hogy ez a gyakorlatban mit jelent. Kovács Mátyás, Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes szóvivője úgy tájékoztatott, az együttműködés az újjáépítés stílusára is vonatkozik: a Budapest Szíve program több fejlesztésből áll, és ezek egységes szerkezetbe illeszkednek. „Ezen felül például a Károly körút leendő arculata illeszkedik a 4-es metró felszíni rendezése projekt keretében megvalósuló Vámház és Múzeum körúti látványhoz, az ott használt burkolati rendszerhez is, egységes arculatot adva a megújuló Kiskörútnak” – mondta a hivatal munkatársa.
VIII. kerület: térkövek cserélve, de a parkolás még gond
Látványtervben a Józsefváros – Európa Belváros program sem bővelkedik. Amit tudni lehet, hogy június közepén a VIII. kerületi Krúdy Gyula utcában a Szentkirályi és a Horánszky utca között megszűnt az autós forgalom, sétálóutcává alakították, csak a gyalogosok és a biciklisek használhatják majd. Idén elkezdik még a Mária utca felújítását a Krúdy Gyula utca és a Bródy Sándor utca között, ez az utcaszakasz csökkentett forgalmú lesz, egyik oldalon megszűnik a parkolás, s fákat telepítenek. Idén erre 200 millió forintjuk van.
A munkálatok nagyobb része azonban jövőre marad. 2010-ben a Palotanegyed egész területén, a Gyulai Pál utcában, a Kőfaragó utcában, a Horánszky utcában, valamint a Gutenberg téren dolgoznak majd, bár a program még az előkészítés szakaszában van – tájékoztatott a projektért felelős Rév8. (Ezt a programot eredetileg a VI. és VII. kerületekkel együttműködve dolgozták ki, a cél az Üllői út, Kiskörút, Andrássy út és Nagykörút által határolt terület egységes kezelése, rehabilitálása volt – közölte a cég, hozzátéve, hogy a jelenleg zajló pályázati időszakban a kerületek között megszakadt a kapcsolat, nincs napi egyeztetés, de a VIII. kerület a fejlesztéseket az eredeti programmal összhangban valósítja meg. Arra a kérdésre, hogy mi az oka az együttműködés megszűnésének, az igazgató távolléte miatt nem kaptunk választ.)
A többi programnál is feszegetett minőségi problémákkal kapcsolatban Kóczián Gergely, a Rév8 munkatársa azt mondta, szigorúbb ellenőrzéssel, független műszaki ellenőrökkel mennek a bajok elébe, a civilek bevonásával. A civilekkel zajló egyeztetések azonban nem csak ennek kapcsán kaptak publicitást: az említett funkcióváltás és az ezzel összefüggő parkolási nehézségek is vitát generáltak. „Tárgyalások folynak a területen található mélygarázs, valamint parkolóház tulajdonosaival, hogy a helyi lakosoknak kedvezményes bérleti konstrukciót dolgozzanak ki. Összességében azonban az a helyzet, hogy a területen lakók nem akarnak fizetni a parkolásért, csak olyan alternatívák érdeklik őket, ahol térítésmentesen tudják elhelyezni a gépjárműveiket. Jelenleg keressük a további lehetséges megoldásokat” – magyarázta Kóczián.
Apránként
Kálvin tér - Múzeum körút - Károly körút - Madách tér - Deák tér - Király utca - Erzsébet körút - Blaha Lujza tér - József körút - Üllői út
A Kiskörút és Nagykörút közé eső terület megújítására a Fővárosi Közmunkák Tanácsa Stratégiai Fejlesztő Központ Közhasznú Alapítvány, az Erzsébetvárosi Önkormányzat, a Józsefvárosi Önkormányzat és a Terézvárosi Önkormányzat mellett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Magyar Szálloda Szövetség fogott össze az Új Magyarország Fejlesztési Tervhez kapcsolódva – az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával - Budapest belváross kiterjesztésének és városrehabilitációjának, kulturális-gazdaság fejlesztésének programjára 2007 és 2013 között – olvasható a programról a Rév8 honlapján.
A belvároson kívül, a XII. kerületben is „élhetőbb” környezetet szeretnének teremteni a Pokorni Zoltán vezette döntéshozók egy „városközpont” kialakításával, s ebbéli szándékaikat tavaly áprilisban képviselő-testületi döntéssel is megerősítették. A kiindulópont a Királyhágó tér – Márvány utca vonala lenne, amely a későbbiekben a Böszörményi úttal bővülhet, összeköttetést teremtve így a MOM Művelődési Központtal és a Gesztenyés kerttel. Az önkormányzatnál úgy tájékoztatták lapunkat, hogy az első ütemben – amely 2010-re valósulhat meg és 192 millió forintot fordítanának rá – a Királyhágó tér egyik oldalán megszűnik a forgalom, míg a másik oldalon kétirányúvá válik. Kétirányúvá válik a Királyhágó utca is, míg a Márvány utca forgalomcsökkentett terület lesz, az Ugocsa utca egyik szakaszát pedig lezárják az autók elől. A második ütemben a Márvány utcát sétálóutcává alakítják, a harmadik ütemben pedig a Böszörményi út forgalomcsillapítására, promenáddá alakítására vállalkoztak a kerületben – a polgármesteri hivatal korábbi tájékoztatása szerint fakivágás nélkül.
Gaal Gergely szerint a KDNP vezetése hiteltelenné vált, csak a központból diktált mondatokat harsogják, ahelyett, hogy a hatalom belső ellensúlyai lennének, és a közös ellenségek helyett a közös célokra helyeznék a hangsúlyt.