Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"57f07b3f-286d-4b9f-8ce6-bc5fb605537b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Írásbeli kérdést kapott Szijjártó Péter arról, hogy ki kezdte az orosz–ukrán háborút, a miniszter helyettese válaszában kitért a kérdés elől.","shortLead":"Írásbeli kérdést kapott Szijjártó Péter arról, hogy ki kezdte az orosz–ukrán háborút, a miniszter helyettese válaszában...","id":"20250313_A-Kulugyminiszterium-nem-mondja-ki-hogy-Oroszorszag-az-agresszor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57f07b3f-286d-4b9f-8ce6-bc5fb605537b.jpg","index":0,"item":"1e9edf55-f1b5-447d-98a5-83ee98f6203d","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_A-Kulugyminiszterium-nem-mondja-ki-hogy-Oroszorszag-az-agresszor","timestamp":"2025. március. 13. 09:40","title":"A magyar külügy nem mondja ki, hogy Oroszország az agresszor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70aee7b3-e3d2-4e0e-af62-7d4875b40ff2","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Trent Alexander-Arnold kedden, a PSG ellen sérült meg.","shortLead":"Trent Alexander-Arnold kedden, a PSG ellen sérült meg.","id":"20250314_trent-alexander-arnold-serules-ligakupa-donto-liverpool-newcastle-bajnokok-ligaja-psg-csere-conor-bradley-joe-gomez-fabrizio-romano-arne-slot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70aee7b3-e3d2-4e0e-af62-7d4875b40ff2.jpg","index":0,"item":"5ec84b06-b43a-48be-bbe0-9c3e9e6c4805","keywords":null,"link":"/sport/20250314_trent-alexander-arnold-serules-ligakupa-donto-liverpool-newcastle-bajnokok-ligaja-psg-csere-conor-bradley-joe-gomez-fabrizio-romano-arne-slot","timestamp":"2025. március. 14. 14:54","title":"Most már biztos, a Liverpool egyik legjobbja nem játszhat a Ligakupa-döntőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65b66c8c-43fb-476e-b4f7-c1aea189885e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A TV2-n futó sorozat gyártási költségvetéséből „mindössze” 2 milliárd forint a nem állami forrás. ","shortLead":"A TV2-n futó sorozat gyártási költségvetéséből „mindössze” 2 milliárd forint a nem állami forrás. ","id":"20250313_hvg-Hunyadi-sorozat-allami-tamogatas-kozel-a-24-milliardhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65b66c8c-43fb-476e-b4f7-c1aea189885e.jpg","index":0,"item":"324f7bdc-1683-41d3-bab3-490a0b006b83","keywords":null,"link":"/360/20250313_hvg-Hunyadi-sorozat-allami-tamogatas-kozel-a-24-milliardhoz","timestamp":"2025. március. 13. 10:42","title":"Hunyadi-sorozat: még annál is több állami támogatást kapott, mint amiről eddig tudtunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9146aadd-0af0-4c9f-baf8-1df5cf58744a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kedd este hagyta el a lakását, azóta nem tudni, hogy hol van. A rendőrség keresi.","shortLead":"Kedd este hagyta el a lakását, azóta nem tudni, hogy hol van. A rendőrség keresi.","id":"20250312_eltunt-kanadai-ferfi-vii-kerulet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9146aadd-0af0-4c9f-baf8-1df5cf58744a.jpg","index":0,"item":"93510d96-e06e-4ff6-903d-566ae67925ac","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_eltunt-kanadai-ferfi-vii-kerulet-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 21:29","title":"Eltűnt egy kanadai férfi a VII. kerületből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ae9969-1b9e-485e-b1ce-8b0ef68ebe50","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A tervek szerint vasárnap értek volna földet, azonban egy technikai hiba miatt el sem indult az űrhajó, ami visszahozta volna őket.","shortLead":"A tervek szerint vasárnap értek volna földet, azonban egy technikai hiba miatt el sem indult az űrhajó, ami visszahozta...","id":"20250313_Tovabb-csuszik-a-urben-rekedt-asztronautak-hazaterese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ae9969-1b9e-485e-b1ce-8b0ef68ebe50.jpg","index":0,"item":"4ca64b1a-e87f-4305-92d1-2ea75985dd0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_Tovabb-csuszik-a-urben-rekedt-asztronautak-hazaterese","timestamp":"2025. március. 13. 05:45","title":"Tovább csúszik a űrben rekedt asztronauták hazatérése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d8fdd31-5a04-47c7-ad48-606897848f6b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Célzott támadásokhoz használhattak több fertőzött androidos programot is, ezekkel gyakorlatilag minden létező adatot el lehetett lopni a készülékekről. Legalább egy az Android hivatalos alkalmazásboltjába is bekerült.","shortLead":"Célzott támadásokhoz használhattak több fertőzött androidos programot is, ezekkel gyakorlatilag minden létező adatot el...","id":"20250313_eszak-korea-hackerek-kospy-fertozott-android-alkalmazasok-adatok-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d8fdd31-5a04-47c7-ad48-606897848f6b.jpg","index":0,"item":"c5a44bcc-9fc9-48c5-9e16-ad6f24376b95","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_eszak-korea-hackerek-kospy-fertozott-android-alkalmazasok-adatok-ellopasa","timestamp":"2025. március. 13. 11:03","title":"Letöltötte ezt az androidos alkalmazást? Akkor Észak-Koreában landolhattak az adatai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f9d31ed-02cc-4b7d-9a39-3ce4150d1887","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bejelentette a Meta, hogy március 18-án megkezdi az újfajta tényellenőrzés tesztelését a közösségi oldalain. A vállalat több részletet is elárult a Közösségi Megjegyzések működéséről.","shortLead":"Bejelentette a Meta, hogy március 18-án megkezdi az újfajta tényellenőrzés tesztelését a közösségi oldalain. A vállalat...","id":"20250314_facebook-instagram-threads-tenyellenorzes-community-notes-kozossegi-megjegyzesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f9d31ed-02cc-4b7d-9a39-3ce4150d1887.jpg","index":0,"item":"c2d5e082-a9f2-41e4-bbe7-b1af223e10ac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_facebook-instagram-threads-tenyellenorzes-community-notes-kozossegi-megjegyzesek","timestamp":"2025. március. 14. 11:03","title":"Napokon belül jön a tényellenőrzés utódja a Facebookra és az Instagramra is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35786b28-1a8b-469f-8a44-06302752e7d4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Milorad Dodik, a boszniai Szerb Köztársaság elnöke rá akarja venni Oroszországot, hogy vétózza meg a boszniai békefenntartó missziót, az EUFOR-t. Arról is beszélt, hogy nem csinált semmi törvénybe ütköző dolgot. Soha nem hagyná el az országot – utalt Dodik a magyar TEK-esek boszniai jelenlétére.","shortLead":"Milorad Dodik, a boszniai Szerb Köztársaság elnöke rá akarja venni Oroszországot, hogy vétózza meg a boszniai...","id":"20250312_Dodik-boszniai-szerb-koztartsasag-eufor-tek-nem-hagyna-el-az-orszagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35786b28-1a8b-469f-8a44-06302752e7d4.jpg","index":0,"item":"bbbf4fa5-02ba-46f0-a157-991c2945bf28","keywords":null,"link":"/vilag/20250312_Dodik-boszniai-szerb-koztartsasag-eufor-tek-nem-hagyna-el-az-orszagot","timestamp":"2025. március. 12. 18:49","title":"Megszólalt Orbán boszniai szerb szövetségese, akinek az előállítására kiadták a parancsot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Élhetőbb belváros több gyalogossal, kerékpárossal, fával és kevesebb autóval - ezekkel az óhajokkal indult meg Budapest belső kerületeinek újjáépítése. Tiszta levegőt, kiszámítható közlekedést, több közösségi teret ígérnek a fejlesztők, miközben egyre-másra készülnek a vonzó látvány- és ütemtervek, sorjáznak az ötletek azért, hogy hely hiányában is jusson tér mindenkinek. Áttekintés a legfontosabb budapesti felújításokról.
"Eljön az idő, amikor már nem a budapesti szélsőségekhez kell igazítani a fát, hanem a várost tesszük élhetővé a fák és általuk az emberek számára" – így fogalmazta meg reményeit Schmidt Gábor kertészmérnök a Budapest című folyóiratban Budapesti fák élete és halálacímű írása utolsó sorában, még 2006-ban. Azóta sok (a napokban különösen sok) víz lefolyt a Dunán, s bár nemrég gyorsan kivérzett a nem elég gondosan tálalt ötlet a forgalomcsillapító mesterséges dugókról, egyre-másra indulnak be az autóforgalmat a gyalogosok, kerékpárosok és a fák javára háttérbe szorító fővárosi felújítások és újjáépítések is.
„Két hónapja tart már a Kecskeméti utca átépítése, mire kész lesz, mindenki megtanulja nagy ívben elkerülni. Kijjebb kell szétosztani a forgalmat, és persze új P+R parkolók kellenek, intenzívebben ki kell használni a MÁV-vonalakat, és hatékonyabbá kell tenni a tömegközlekedést” – ezt már Rogán Antal V. kerületi polgármester mondta a minap egy háttérbeszélgetésen. Az érzékenyebb autósok cinizmusnak vehetik Rogán szavait, pedig az idén indult rakparti munkálatok, a 4-es metró építésével s a Szabadság-híd felújításával együtt járó forgalom-elterelések, valamint a Duna emelkedő vízállása miatti lezárások megmutatták: nélkülözhetetlen útvonal aligha van a városban, s az autósok – az ilyenkor prognosztizált totális káosszal szemben – könnyen alkalmazkodnak az alternatív útvonalakhoz.
A legbelsőbb fővárosi kerületben áprilisban történt az „első kapavágás”, amelyet lezárások és forgalomkorlátozások kísérnek annak érdekében, hogy jövő májusban átadhassák a Belváros Szíve program keretében épülő „Belváros új főutcáját”. Bár ez nem sétálóutca, hanem „csökkentett forgalmú” utca lesz, a Kecskeméti utca – Egyetem tér – Károlyi Mihály utca – Petőfi Sándor utca – Bécsi utca – Erzsébet tér – Október 6. utca összekapcsolásával új várostengely jön majd létre.
Az átmenő forgalom kiszorítása mellett a másik cél – fejtette ki a polgármester –, hogy a közterek visszanyerjék a XIX. században kialakult, és a múlt század közepéig nagyjából megőrzött arculatukat, s mind a tereket, mind az utcákat elsősorban a gyalogosok és a kerékpárosok vegyék ismét birtokba. Utóbbiak egy várható Kresz-módosítás után az egyirányú „főutcán” forgalommal szemben is tekerhetnek majd, s az úttest szélessége is ehhez fog igazodni. De nem gyalogos utca, hanem „gyalogos preferenciájú” új főutca épül, adminisztratív korlátozás nélkül be lehet hajtani – hangsúlyozta a fideszes politikus, aki a beruházásról a SZDSZ-MSZP többségű fővárosi vezetéssel is eredményesen tárgyalt. „Nem volt könnyű partnerség, de sikerült egyetértésre jutni a főváros vezetésével. A Városháza nélkül nem lehetett volna megvalósítani ezt a fejlesztést” – ismerte el Rogán. A belváros új forgalmi rendje jelentős többletterhet ró a cityt határoló útvonalakra, főleg a Nagykörútra, ahonnan a polgármester víziója szerint csak az jön majd beljebb autóval, „akinek kifejezetten ott van dolga”.
A 2006-2007-es forgalomszámlálási adatok szerint egy átlagos hétköznapon 10-13 ezer jármű haladt át a Kecskeméti és a Petőfi Sándor utcán – egy olyan belvárosi útvonalon, amit az 1970-as években 2500-3000 gépkocsira terveztek. Az átépítés után talán visszaáll az eredetileg tervezett rend, mivel behajtani korlátlanul lehet ugyan, áthajtani viszont már nem. Az Erzsébet hídra – a Kossuth Lajos utca ki tudja mikor bekövetkező, de a főváros által tervezett átépítéséig – föl lehet ugyan kanyarodni, csakhogy nem az Egyetem tér, Károlyi Mihály utca felől. A Kecskeméti utcából ugyanis az Egyetem téren nem lehet majd áthajtani – csak a buszoknak – így a Kálvin térről csak célforgalomban érdemes autóval bemenni.
Ugyancsak földbe süllyeszthető oszlop akadályozza a Petőfi Sándor utca és a Bécsi utca tranzitútként használatát, ott csak a 15-ös busz mehet végig, a kocsiknak a Deák térnél ki kell kanyarodniuk a Kiskörútra. Hasonlóképpen járnak el az Október 6. utcánál is: behajtani éppen be lehet, de csak a buszok mehetnek végig, az autósoknak az Arany János utca keresztezésekor el kell kanyarodniuk.
A Belváros új főutcája összesen 2,7 kilométer hosszú, és 5,5 milliárd forintból épül meg, amihez 1,9 milliárd forintot az Európai Unió ad. Utóbbi miatt is biztosnak látják a kerületben, hogy – a főváros egyéb, a helyszíni munkákat befolyásoló építkezéseinek csúszása ellenére is – a főutca átépítése a tervezett 2010 májusi időpontra elkészül majd. Jelenleg a munka 30 százalékát már elvégezte a kivitelező – tudatta a kerület. A sokak által üdvözölt beruházással kapcsolatban felmerült a kérdés: a korábbi felújítások során tapasztalt minőségi problémákat miként tervezik kiküszöbölni? Az előírt 6 centis – és sok helyütt még ennél is vékonyabbra lespórolt – térkőburkolat-vastagság helyett 10 centis kövekkel dolgoznak, mégpedig olyanokkal, amelyek forgathatóak, vagyis kopás esetén sem kell őket cserélni – tudatta a polgármesteri hivatal lapunkkal.
Erzsébet híd, Astoria, Károly körút: 2009 végén kezdődhet (Oldaltörés)
A belvárosban élők, dolgozók és a rajta áthaladók 2009 végétől újabb munkálatokkal is számolhatnak, a Fővárosi Közgyűlés ugyanis június 25-én szavazta meg azoknak a támogatási szerződéseknek a megkötését, amelyek révén itt is megkezdődhetnek a fejlesztések: az Erzsébet híd pesti hídfőjétől az Astoriáig tartó útszakasz és a hozzá kapcsolódó közterek, valamint a Károly körút újulhat meg, négymilliárd forintból, első ütemben a körút páratlan, Madách tér felőli oldala épül át. De változás lesz a Március 15. téren is, ahol a parkoló egy park részévé válik, a Petőfi téren a gyalogos felületet kiszélesítik majd, s javítanak a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételein.
Ütemek számokban
A Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program keretében történnek a fejlesztések, melyek a „Budapest Szíve – Reprezentatív kaputérség kiépítése - I. ütem”, valamint a „Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése - I. ütem” nevet viselik. A Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága a Hídfőterek kiépítését célzó javaslatnak 1 633 119 607 forint, míg a Reprezentatív kaputérség kiépítését célzó beruházásnak 2 647 284 860 forint támogatást ítélt meg.
A Károly körúton is forgalomcsillapításra készülnek – bár a Dohány utca és Astoria között továbbra is kétszer két sávos marad az út. Burkolatcsere, a zöldterületek arányának növelése, valamint az Astoriánál felszíni gyalogátkelőhelyek építése is szerepel a tervekben. A Dohány utca és a Deák tér között a két villamospálya széthúzásával nyolc méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral, a jelenlegi, mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül.
A középperonos villamos végállomása szélsőperonos lesz, hogy a pálya Bajcsy-Zsilinszky úti továbbvezetése esetén a villamossal egy helyen lebonyolítható legyen az utascsere. A Károly körút Deák tér és Astoria közötti szakaszán pedig kétoldali, egy-egy irányú kerékpársáv épül – tájékoztatott a változásról a hivatal sajtóközleménye a közgyűlési szavazás után. Lapunk megkereste a fővárosi önkormányzatot, ahol azt mondták, az év végén induló munkálatokról látványtervek még nincsenek, a kivitelezőre vonatkozó uniós nyílt közbeszerzési eljárás után készülnek majd el.
Arra a kérdésre, hogy a munkálatokat összehangolják-e a többi, a Belvárosban futó hasonló beruházással, azt a választ kaptuk: ezt elvárják a kivitelezőtől, „a városban közlekedők kizárólag részleges lezárásokkal, forgalomelterelésekkel találkozhatnak majd”, ám nem derül ki, hogy ez a gyakorlatban mit jelent. Kovács Mátyás, Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes szóvivője úgy tájékoztatott, az együttműködés az újjáépítés stílusára is vonatkozik: a Budapest Szíve program több fejlesztésből áll, és ezek egységes szerkezetbe illeszkednek. „Ezen felül például a Károly körút leendő arculata illeszkedik a 4-es metró felszíni rendezése projekt keretében megvalósuló Vámház és Múzeum körúti látványhoz, az ott használt burkolati rendszerhez is, egységes arculatot adva a megújuló Kiskörútnak” – mondta a hivatal munkatársa.
VIII. kerület: térkövek cserélve, de a parkolás még gond
Látványtervben a Józsefváros – Európa Belváros program sem bővelkedik. Amit tudni lehet, hogy június közepén a VIII. kerületi Krúdy Gyula utcában a Szentkirályi és a Horánszky utca között megszűnt az autós forgalom, sétálóutcává alakították, csak a gyalogosok és a biciklisek használhatják majd. Idén elkezdik még a Mária utca felújítását a Krúdy Gyula utca és a Bródy Sándor utca között, ez az utcaszakasz csökkentett forgalmú lesz, egyik oldalon megszűnik a parkolás, s fákat telepítenek. Idén erre 200 millió forintjuk van.
A munkálatok nagyobb része azonban jövőre marad. 2010-ben a Palotanegyed egész területén, a Gyulai Pál utcában, a Kőfaragó utcában, a Horánszky utcában, valamint a Gutenberg téren dolgoznak majd, bár a program még az előkészítés szakaszában van – tájékoztatott a projektért felelős Rév8. (Ezt a programot eredetileg a VI. és VII. kerületekkel együttműködve dolgozták ki, a cél az Üllői út, Kiskörút, Andrássy út és Nagykörút által határolt terület egységes kezelése, rehabilitálása volt – közölte a cég, hozzátéve, hogy a jelenleg zajló pályázati időszakban a kerületek között megszakadt a kapcsolat, nincs napi egyeztetés, de a VIII. kerület a fejlesztéseket az eredeti programmal összhangban valósítja meg. Arra a kérdésre, hogy mi az oka az együttműködés megszűnésének, az igazgató távolléte miatt nem kaptunk választ.)
A többi programnál is feszegetett minőségi problémákkal kapcsolatban Kóczián Gergely, a Rév8 munkatársa azt mondta, szigorúbb ellenőrzéssel, független műszaki ellenőrökkel mennek a bajok elébe, a civilek bevonásával. A civilekkel zajló egyeztetések azonban nem csak ennek kapcsán kaptak publicitást: az említett funkcióváltás és az ezzel összefüggő parkolási nehézségek is vitát generáltak. „Tárgyalások folynak a területen található mélygarázs, valamint parkolóház tulajdonosaival, hogy a helyi lakosoknak kedvezményes bérleti konstrukciót dolgozzanak ki. Összességében azonban az a helyzet, hogy a területen lakók nem akarnak fizetni a parkolásért, csak olyan alternatívák érdeklik őket, ahol térítésmentesen tudják elhelyezni a gépjárműveiket. Jelenleg keressük a további lehetséges megoldásokat” – magyarázta Kóczián.
Apránként
Kálvin tér - Múzeum körút - Károly körút - Madách tér - Deák tér - Király utca - Erzsébet körút - Blaha Lujza tér - József körút - Üllői út
A Kiskörút és Nagykörút közé eső terület megújítására a Fővárosi Közmunkák Tanácsa Stratégiai Fejlesztő Központ Közhasznú Alapítvány, az Erzsébetvárosi Önkormányzat, a Józsefvárosi Önkormányzat és a Terézvárosi Önkormányzat mellett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Magyar Szálloda Szövetség fogott össze az Új Magyarország Fejlesztési Tervhez kapcsolódva – az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával - Budapest belváross kiterjesztésének és városrehabilitációjának, kulturális-gazdaság fejlesztésének programjára 2007 és 2013 között – olvasható a programról a Rév8 honlapján.
A belvároson kívül, a XII. kerületben is „élhetőbb” környezetet szeretnének teremteni a Pokorni Zoltán vezette döntéshozók egy „városközpont” kialakításával, s ebbéli szándékaikat tavaly áprilisban képviselő-testületi döntéssel is megerősítették. A kiindulópont a Királyhágó tér – Márvány utca vonala lenne, amely a későbbiekben a Böszörményi úttal bővülhet, összeköttetést teremtve így a MOM Művelődési Központtal és a Gesztenyés kerttel. Az önkormányzatnál úgy tájékoztatták lapunkat, hogy az első ütemben – amely 2010-re valósulhat meg és 192 millió forintot fordítanának rá – a Királyhágó tér egyik oldalán megszűnik a forgalom, míg a másik oldalon kétirányúvá válik. Kétirányúvá válik a Királyhágó utca is, míg a Márvány utca forgalomcsökkentett terület lesz, az Ugocsa utca egyik szakaszát pedig lezárják az autók elől. A második ütemben a Márvány utcát sétálóutcává alakítják, a harmadik ütemben pedig a Böszörményi út forgalomcsillapítására, promenáddá alakítására vállalkoztak a kerületben – a polgármesteri hivatal korábbi tájékoztatása szerint fakivágás nélkül.
A ráncfelvarrt nemzeti konzultáción nem csak drága, de felesleges is, hiszen a közvélemény többségében elutasító álláspontja közvélemény-kutatásokból amúgy is jól ismert.