Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","shortLead":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","id":"20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"6af5946c-89af-4cd0-8dfe-7e1d8665fdfe","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","timestamp":"2025. február. 06. 16:04","title":"Hatsávossá bővül az M1-es autópálya Budapest és Győr között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f954158c-ec8c-43b0-93ef-f1efdb324ec2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vázoljuk, hogyan fest a vadonatúj Skoda Elroq kupé és szupersportos RS változata.","shortLead":"Vázoljuk, hogyan fest a vadonatúj Skoda Elroq kupé és szupersportos RS változata.","id":"20250206_latvanyos-magyar-tuningot-kapott-a-skoda-elroq-uj-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f954158c-ec8c-43b0-93ef-f1efdb324ec2.jpg","index":0,"item":"203a3559-4156-40a5-939b-632277605f06","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_latvanyos-magyar-tuningot-kapott-a-skoda-elroq-uj-villanyauto","timestamp":"2025. február. 06. 06:41","title":"Látványos magyar tuningot kapott a Skoda új villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Két éve csökken a magyar ipari kibocsátás, ilyesmire 2001 óta egyszer sem volt példa. A ludas elsősorban az autó- és az akkugyártás. A gazdasági minisztérium vádaskodva mutogat Németországra, pedig a kormány felelőssége, hogy az erőltetett akkuiparosítással nemhogy csökkentette volna, de növelte a nyugati függést. Idén újabb termelőkapacitások létesülnek, pedig a meglévőek is kihasználatlanok.","shortLead":"Két éve csökken a magyar ipari kibocsátás, ilyesmire 2001 óta egyszer sem volt példa. A ludas elsősorban az autó- és...","id":"20250206_Orban-Viktor-gazdasagi-semlegesseg-ngm-ipari-termeles-nemet-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12b8b7ed-e00c-4e50-8c60-d063ba15c2e2.jpg","index":0,"item":"74427d12-96c6-46cc-82fa-2a75b655a3f1","keywords":null,"link":"/360/20250206_Orban-Viktor-gazdasagi-semlegesseg-ngm-ipari-termeles-nemet-gazdasag","timestamp":"2025. február. 06. 15:55","title":"Kártyavárként omlott össze az Orbán Viktor által meghirdetett „gazdasági semlegesség”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc6198e5-fb03-4d19-b72e-b47442dad960","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Átment a szlovák kormányon a környezetvédelmi miniszter javaslata a bősi erőmű modernizálásáról.","shortLead":"Átment a szlovák kormányon a környezetvédelmi miniszter javaslata a bősi erőmű modernizálásáról.","id":"20250205_szlovakia-bos-eromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc6198e5-fb03-4d19-b72e-b47442dad960.jpg","index":0,"item":"08f68cb8-736d-4600-8e86-1564a9db01da","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_szlovakia-bos-eromu","timestamp":"2025. február. 05. 13:25","title":"150 milliárd forintnyi pénzből indítaná meg a szlovák kormány a bősi erőmű fejlesztését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c31f3c8-e459-4081-9323-4566f3de446a","c_author":"Emőd Péter","category":"360","description":"Ma már szerencsére nem számít ritkaságnak, ha ismert kortárs magyar művészek rangos külföldi múzeumok egyéni vagy csoportos kiállításain szerepelnek. Most a legutóbbi tárlatokból mutatunk be néhányat.","shortLead":"Ma már szerencsére nem számít ritkaságnak, ha ismert kortárs magyar művészek rangos külföldi múzeumok egyéni vagy...","id":"20250205_A-mu-kortars-magyar-muveszek-kulfoldi-kiallitasai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c31f3c8-e459-4081-9323-4566f3de446a.jpg","index":0,"item":"d976d256-a550-4015-8ccd-86510f92a42e","keywords":null,"link":"/360/20250205_A-mu-kortars-magyar-muveszek-kulfoldi-kiallitasai","timestamp":"2025. február. 05. 16:00","title":"A Balkán Yoko Onója, a toplistás Flow, humorral a cenzúra ellen – kortárs magyar művészekkel ismerkedik a világ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fa499cc-8d92-49d7-8450-e9f23c6efb5e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magánzárkában, embertelen körülmények között tarthatják fogva a nem-bináris nemű német vádlottat, aki akár 24 évet is kaphat. ","shortLead":"Magánzárkában, embertelen körülmények között tarthatják fogva a nem-bináris nemű német vádlottat, aki akár 24 évet is...","id":"20250206_Banhatja-a-nemet-hatosag-gyorsasagat-az-a-nem-binaris-nemu-nemet-allampolgar-akit-a-kitores-evfordulojan-a-resztvevok-elleni-tamadassal-vadolnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fa499cc-8d92-49d7-8450-e9f23c6efb5e.jpg","index":0,"item":"0548c958-7406-4843-9086-b8c08a2364e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Banhatja-a-nemet-hatosag-gyorsasagat-az-a-nem-binaris-nemu-nemet-allampolgar-akit-a-kitores-evfordulojan-a-resztvevok-elleni-tamadassal-vadolnak","timestamp":"2025. február. 06. 19:43","title":"Szabálytalan lehetett a kitörés évfordulóján, a résztvevők elleni támadással vádolt német állampolgár kiadása a magyar hatóságoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33676a81-6402-4cf1-9cdf-17929670082e","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"Mit jelentenek a barátok? Mitől szakadhat meg egy baráti kapcsolat, hogyan hat a folyamatra a nyilvánosság, és mi kell a felek kibéküléséhez? A G-nap tízéves évfordulója alkalmából egy pszichológus és Fodor Gábor segítségével boncolgattuk, egymásra találhat-e újra két régi barát egy olyan törés után, ami tíz éve Orbán Viktor és Simicska Lajos között történt az egész ország szeme láttára.","shortLead":"Mit jelentenek a barátok? Mitől szakadhat meg egy baráti kapcsolat, hogyan hat a folyamatra a nyilvánosság, és mi kell...","id":"20250205_orban-simicska-baratsag-kibekules-g-nap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33676a81-6402-4cf1-9cdf-17929670082e.jpg","index":0,"item":"11601df5-5702-4094-91a0-cc9143b80d4e","keywords":null,"link":"/360/20250205_orban-simicska-baratsag-kibekules-g-nap","timestamp":"2025. február. 05. 16:45","title":"Kibékülhet-e még Orbán és Simicska?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e79fbfd-d9cd-4eef-bc7c-f98dd4e8b855","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volkswagen nyilvánosságra hozta az első képet a legolcsóbb új elektromos modelljéről.","shortLead":"A Volkswagen nyilvánosságra hozta az első képet a legolcsóbb új elektromos modelljéről.","id":"20250206_olcso-villanyautot-a-nepnek-ime-a-vw-id-1-nyomott-aru-ujdonsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e79fbfd-d9cd-4eef-bc7c-f98dd4e8b855.jpg","index":0,"item":"09e85a14-668d-4120-bfa6-812e3fc35317","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_olcso-villanyautot-a-nepnek-ime-a-vw-id-1-nyomott-aru-ujdonsag","timestamp":"2025. február. 06. 07:59","title":"Olcsó villanyautót a népnek: íme a VW nyomott árú újdonsága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Apokalipszis most: merre lehet ma közlekedni Budapesten?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Ma derül ki, hogy a vágyott és félt Margit hidat érintő felújítás, megspékelve némi egyéb belvárosi és városkörnyéki lezárással, mekkora közlekedési káoszt okoz majd Budapesten.
„Mert mi kell a belvárosi autóközlekedés visszaszorításához? Jó tömegközlekedés. Hogy percre pontosan érkezzen a járat, legyen rajta szabad ülőhely, legyen fedett váró, megbízható legyen a csatlakozás. Ha ebből egyetlen láncszem kiesik, akkor már nem lesz vonzó. Az autóközlekedés látványos krízisének valójában a tömegközlekedés elégtelen színvonala az egyik fő oka” – nyilatkozta nemrég Molnár László, a Főmterv nemrég leköszönt igazgatója a HVG-nek. A tömegközlekedés és a felújítások miatt megváltozott közlekedési rend élesben először ma vizsgázik Budapesten. A tanítási szünet végeztével a szabadságokról visszatérők, szülők és első tanítási napon iskolába igyekvő diákok tesztelik kedden a fővárosi közlekedést.
Kérdés, hogy a dugóktól, hosszas várakozástól tartva hány egykori autós hagyja otthon gépjárművét. Az már az elmúlt hetekben többször elhangzott: vannak ugyan egérutak, de ha mindenki ezeket használja majd, akkor hamar bedugulhatnak. A Margit híd lezárása és a városban zajló egyéb felújítások miatt a klasszikus reggeli és délutáni csúcsban beduguló városban egész napossá terebélyesedhet a közlekedési káosz. Bár hétfőn – a Fővinform tájékoztatása szerint - ez még nem volt érezhető, a keddi állapotokkal kapcsolatban a legtöbben vészjóslóan és tanácstalanul nyilatkoztak.
Az elmúlt napokban a dugók a Lágymányosi és a Lánchídra, valamint a Múzeum körút felújítása miatt az Erzsébet hídra koncentrálódtak, illetve az Árpád híd környékén tapasztalhattak az autósok lassú haladást. A főváros korábban azt jelezte: az Erzsébet híd és az Árpád híd a Margit híd forgalmának 30-40 százalékát veszi majd át, s ezért a pesti hídfőnél kettőről három sávosra növelik a Váci utat, Budán pedig a Szentendrei út és a Pacsirtamező utca Árpád hídra vezető sávelosztása megcserélődik. A városlakóknak szóló javaslatok között szerepelt az is, hogy a távolabbi hidak (M0-ás autópálya hídjai, Petőfi híd, Lágymányosi híd) használatával lehet majd elkerülni a belvárosi dugókat, a felújítás alatt északi irányban az Árpád híd, déli irányban pedig kisebb részben a Lánchíd, nagyobb részben az Erzsébet híd segítségével kelhetnek át a közlekedők a Dunán.
Nem csak a belvárosban (Oldaltörés)
Felújítások nem csupán a belvárosban, de a forgalmat erősen befolyásoló utakon is lesznek. Nevezetesen: augusztus 31-én, hétfőn a reggeli órákban kezdődtek meg az M0-ás autóút diósdi csomópontjának felújítási munkálatai. A jobb oldali lehajtó-, illetve felhajtóágak burkolatcserével járó rekonstrukciója két ütemben történik. A várhatóan két hétig tartó első ütemben a lehajtóágat zárják le, alternatív útvonalként az M0-M6 csomópont felé érdemes közlekedni. A második ütemben a felhajtóágat zárják le, az autósok az Angeli út irányába haladva érhetik el az M0-ás autóutat. S az M3-ast sem kerüli el a felújítás és forgalomkorlátozás: szeptember 1-jén - várhatóan a reggeli órákban - a forgalomterelés kiépítésével indul az M3-as autópálya bagi csomópontjának (39-es kilométerszelvény) lehajtóágait (Budapest felől), illetve felhajtóágait (Hatvan felé) átvezető híd felújítása. A rekonstrukció befejezésének tervezett – szeptember 17-i – időpontjáig a hídszegélyek bevonatát cserélik le és új, a hatályos előírásoknak megfelelő védőkorlátokat szerelnek fel. A munkálatok alatt sávszűkítésekre, illetve sávelhúzásra számíthatnak az arra közlekedők, a főpályán pedig szükség szerint, a csúcsforgalmi időszakon kívül egy-egy forgalmi sáv ideiglenes lezárására is sor kerülhet.
Ha valaki azonban mégis sikerrel verekszi be magát a városba, netalántán itt lakik és autóval közlekedik, akkor nem árt, ha tudja: a Margit körúton haladók a Bem József utcán, illetve a Török utca - Üstökös utca útvonalon juthatnak le a rakpartra, hogy az Árpád híd felé haladhassanak. Ehhez kétirányúsították a Török utcát, valamint egy új jelzőlámpás csomópont alakítottak ki a Frankel Leó utca és az Üstökös utca kereszteződésében. A Margit híd felújításához kapcsolódik, hogy a Széna térnél a Vérmező útról és a Moszkva tér felől két sávon lehet bejutni a Hattyú utcába. Budai változás, hogy a Flórián tér irányából két sávon lehet feljutni az Árpád hídra, a Szentendrei út felől viszont a felüljárón csak egy sáv járható, mert a másik sáv buszsáv lett.
Pesten a Váci út kifelé vezető oldaláról az eddigi két sáv helyett három sávon lehet majd feljutni az Árpád hídra - de ezt csak később alakítják ki. A csomópontban a jelzőlámpákat is átállítják. Erről azonban az Élőben a városból blog azt írta a minap: a hír majdnem igaz. „Az első fele igaz, mivel valóban még nem is kezdtek hozzá a kialakításhoz. A hír második fele nem igaz, mivel 12 másodperces zöldet kapnak azok, akik a Nyugati térnél az Árpád híd felé indulnak a Váci úton. Reggel ez volt még az a hely, ahol torlódás volt a Margit híd lezárása miatt.” Megváltozik a forgalmi rend a Szent István körúton is, a Margit híd felé vezető oldalon a Pannónia utcánál be lehet kanyarodni balra, a Honvéd utcába.
A már említett Múzeum körúti felújítás miatt ott irányonként csak egy sávban haladhat a forgalom. Az autóbuszok a villamospályán haladnak, a buszmegállókat áthelyezték. A Szabó Ervin térnél az Üllői utat és a Baross utcát összekötő útpályát hétfőn átadták a forgalomnak, a Szentkirályi utcában is visszaállították az eredeti forgalmi rendet. Zajlik a Thököly út felújítása is a Dózsa György út és a Hungária körút között, itt várhatóan október közepére végeznek a munkálatokkal, bár a Thököly úton irányoként egy-egy sávban lehet közlekedni.
Némi remény is felcsillant az autósok számára: a Budai alsó rakpartot már megnyitották a Halász utca és a Margit híd között, s várhatóan szeptember közepén már járható lesz az alsó rakpart is a Mozaik utca és a Zsigmond tér között. A BKV pedig jobb szolgáltatást és magasabb színvonalat ígér - ha valaki tömegközlekedésre váltana.
* * *Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.
Élhetőbb belváros több gyalogossal, kerékpárossal, fával és kevesebb autóval - ezekkel az óhajokkal indult meg Budapest belső kerületeinek újjáépítése. Tiszta levegőt, kiszámítható közlekedést, több közösségi teret ígérnek a fejlesztők, miközben egyre-másra készülnek a vonzó látvány- és ütemtervek, sorjáznak az ötletek azért, hogy hely hiányában is jusson tér mindenkinek. Áttekintés a legfontosabb budapesti felújításokról.