Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c1d1c47c-ec27-4d1d-a0b3-4fb030f7a9f5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A szállítás csütörtök óta szünetelt egy orosz szivattyúállomás műszaki problémája miatt.","shortLead":"A szállítás csütörtök óta szünetelt egy orosz szivattyúállomás műszaki problémája miatt.","id":"20241222_Ujraindult-a-koolajszallitas-a-Baratsag-koolajvezeteken","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1d1c47c-ec27-4d1d-a0b3-4fb030f7a9f5.jpg","index":0,"item":"a6f3f034-506a-488d-85f1-074e570358e4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241222_Ujraindult-a-koolajszallitas-a-Baratsag-koolajvezeteken","timestamp":"2024. december. 22. 15:39","title":"Újraindult a kőolajszállítás a Barátság kőolajvezetéken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cddb0420-8f50-475f-987c-86d855735c58","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Mi közös lehet egy kézművescsempe-gyártóban és egy natúrborászban azon kívül, hogy vidékiek? Hogyan lehet belőlük közösséget kovácsolni, egyáltalán mi szükségük van rá? Petrik Ida közgazdásszal, a Modern & Stílusos Vidék Üzleti Közösség alapítójával beszélgettünk, aki idén megkapta a Green Brands Év Zöld Személyisége díjat.","shortLead":"Mi közös lehet egy kézművescsempe-gyártóban és egy natúrborászban azon kívül, hogy vidékiek? Hogyan lehet belőlük...","id":"20241221_petrik-ida-interju-modern-es-stilusos-videki-uzleti-kozosseg-ev-zold-szemelyisege-2024-vallalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cddb0420-8f50-475f-987c-86d855735c58.jpg","index":0,"item":"d85b4b59-4fba-44d4-93cc-dea9559e5492","keywords":null,"link":"/kkv/20241221_petrik-ida-interju-modern-es-stilusos-videki-uzleti-kozosseg-ev-zold-szemelyisege-2024-vallalkozas","timestamp":"2024. december. 21. 14:30","title":"Hogyan lesz a stílusos vidékiségből fenntartható közösség? - interjú Petrik Idával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a41210b4-b5a0-4749-84ff-6e324bff01a0","c_author":"Murányi Gábor","category":"360","description":"Major Tamás halála után valóságos istenkísértésnek számított és számít ma is eljátszani a neki írt és róla is mintázott sikerdarab főszerepét.","shortLead":"Major Tamás halála után valóságos istenkísértésnek számított és számít ma is eljátszani a neki írt és róla is mintázott...","id":"20241221_hvg-os-imposztor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a41210b4-b5a0-4749-84ff-6e324bff01a0.jpg","index":0,"item":"50b7f896-226d-4657-8b2c-7f133a292dbe","keywords":null,"link":"/360/20241221_hvg-os-imposztor","timestamp":"2024. december. 21. 15:45","title":"Két évtizedig nem is próbálkoztak a színházak Az imposztorral a legendás 1983-as bemutató után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8acc8722-e8dc-4f1f-9e37-1726bd880967","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Kínai Népköztársaság szerint szuverenitása és biztonsági érdekei sérülnek azzal, hogy az USA katonai támogatást nyújt Tajvannak.","shortLead":"A Kínai Népköztársaság szerint szuverenitása és biztonsági érdekei sérülnek azzal, hogy az USA katonai támogatást nyújt...","id":"20241222_kina-tajvan-usa-egyesult-allamok-katonai-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8acc8722-e8dc-4f1f-9e37-1726bd880967.jpg","index":0,"item":"210471a0-891f-4bde-91bc-18c42309be37","keywords":null,"link":"/vilag/20241222_kina-tajvan-usa-egyesult-allamok-katonai-tamogatas","timestamp":"2024. december. 22. 10:06","title":"Kína azt ígérte, hogy fel fog lépni a Tajvannak nyújtott amerikai katonai támogatás ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a89c17d4-36ef-439e-9327-75593a33d74a","c_author":"Kozek Lél","category":"360","description":"Az elmúlt időben több kettős életet élő közszereplő – pap, konzervatív politikus – is lelepleződött. Van, aki <strong>ezen idővel túlteszi magá</strong>t, mint a politikai közössége által rehabilitált Szájer József. Mások, mint például Pajor András atya, a tagadásba menekülnek. A család, az ismerősök előtti megszégyenüléstől azonban nem csak az ismert emberek retteghetnek. A kettős életet élőknek sokszor a lelepleződés hozza el a megkönnyebbülést.","shortLead":"Az elmúlt időben több kettős életet élő közszereplő – pap, konzervatív politikus – is lelepleződött. Van, aki...","id":"20241222_kettos-elet-okai-homofobia-meleg-papok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a89c17d4-36ef-439e-9327-75593a33d74a.jpg","index":0,"item":"c8661a0f-7672-4767-92c0-c6d8911566b6","keywords":null,"link":"/360/20241222_kettos-elet-okai-homofobia-meleg-papok","timestamp":"2024. december. 22. 08:30","title":"Miért lehet valaki homofób, aki maga is meleg? – merő rettegés a kettős életet élők élete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbee3282-d639-4edd-af37-dca7ef79beff","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Kevesebb gyerek születik, többen kapnak sztrókot, másképp – vagy egyáltalán nem – hatnak a gyógyszerek. Év végi vissza- és előrepillantás a klímaváltozás kevésbé ismert hatásaival kapcsolatban. ","shortLead":"Kevesebb gyerek születik, többen kapnak sztrókot, másképp – vagy egyáltalán nem – hatnak a gyógyszerek. Év végi vissza...","id":"20241221_hvg-klimavaltozas-hatasai-mindennapi-eletre-hoseg-forrosag-ket-forro-nyar-kozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbee3282-d639-4edd-af37-dca7ef79beff.jpg","index":0,"item":"d296c391-4904-462f-81e1-d7fba40b828e","keywords":null,"link":"/360/20241221_hvg-klimavaltozas-hatasai-mindennapi-eletre-hoseg-forrosag-ket-forro-nyar-kozott","timestamp":"2024. december. 21. 14:00","title":"Két forró nyár között: 2025-ben ezek már mind valós veszélyként jönnek be a mindennapjainkba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Múlt hónapban egy 14 éves fiút késeltek meg, miután a közösségi médiában összeveszett későbbi gyilkosával.","shortLead":"Múlt hónapban egy 14 éves fiút késeltek meg, miután a közösségi médiában összeveszett későbbi gyilkosával.","id":"20241222_albania-tiktok-betiltas-tinedzser-gyilkossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b.jpg","index":0,"item":"75f48b34-2bc7-4fe6-a4c1-89840e59654a","keywords":null,"link":"/elet/20241222_albania-tiktok-betiltas-tinedzser-gyilkossag","timestamp":"2024. december. 22. 12:54","title":"Egy évre betiltják a TikTokot Albániában egy tinédzser meggyilkolását követően","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2fddd207-52f0-45ad-8a43-02854ebcce05","c_author":"MBH Bank","category":"brandcontent","description":"Nem mindenki válik előre megfontoltan vezetővé. Van, akivel ez organikusan történik meg, és szakmai karrierjének kitartó egyengetése közepette egyszer csak azt veszi észre, hogy egy csapatot irányít. Szarka László, az MBH Bank középvállalati üzletágának hálózatirányításért felelős igazgatója 2008 óta formálja az MBH Bankban dolgozók egy szemmel látható részének a pályafutását hullámvölgyeken és -hegyeken át, a vele való beszélgetés pedig remekül szemlélteti a régi bölcsesség múlhatatlan igazságát, hogy az út még mindig fontosabb, mint a cél.","shortLead":"Nem mindenki válik előre megfontoltan vezetővé. Van, akivel ez organikusan történik meg, és szakmai karrierjének...","id":"20241107_nincs-ido-a-mikromenedzsmentre-szarka-laszlo-mbh","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2fddd207-52f0-45ad-8a43-02854ebcce05.jpg","index":0,"item":"c888d588-80f9-450f-a376-1b49e1ce0d90","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241107_nincs-ido-a-mikromenedzsmentre-szarka-laszlo-mbh","timestamp":"2024. december. 21. 11:30","title":"Ha vezetőket vezetsz, nincs idő a mikromenedzsmentre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új szereplő lépett a taxis piacra. Az okokat a szaktársak is csak találgatják. A zöld civilek viszont lelkesen támogatják a céget - bár igazgatójuk csak a bemutatkozó sajtótájékoztatón ismerte meg a cégvezetést.
Így akar a Zóna nevet szerezni magának a belvárosban, hiszen eddig csak reptéri fuvarozóként ismerték – mondta egy taxis, akit arról kérdeztünk, mit tud a jövő év elején induló, a legújabb környezetvédelmi előírásokat szem előtt tartó, s elektormos autókat is a jövőben üzembe helyező Green Taxiról. Egy másik sofőr szintén a Zóna érdekeltségi körébe sorolta az új szolgáltatót. Olyan vélemény is van taxis körökben, miszerint a cég előre menekült, gyakorlatilag biztos volt benne, hogy tavasszal újrázhat a reptéri tenderen, s ehhez rukkolt elő valami újdonsággal. „Ha kimegy a reptérre, már lát Green Taxi feliratos autókat” - mondták az egyik társaságnál, míg másutt azt pedzegették, vajon miként zajlik majd le a váltás a reptérről távozni kényszerülő Zóna és az új cég, a Főtaxi között. (A Zóna zöldfordulatára már korábban is utaltak jelek. Lapunk 2008 júniusában írta meg, hogy a tervek szerint néhány éven belül környezetkímélő autókra cseréli le flottáját a budapesti repülőtér hivatalos taxiszolgáltatója, a Zóna Taxi.) Egyes felvetések szerint akkor járhatna jól a cég, ha a belvárosba csak környezetbarát taxikat engednének be - de egyelőre mindez csak spekuláció.
Ami biztos, a Green Taxit bemutató sajtótájékoztatón csak a két cég közötti együttműködést ismerte el Simon Géza, cégalapító, a tulajdonosi átfedést tagadta. A közös munkát eltagadni persze nehéz lett volna, mert a Green Taxi hívásai a Zóna diszpécserszolgálatára futnak be. A társaságot ráadásul az a hárommilliós jegyzett tőkéjű Green Taxi Kft. üzemelteti, melynek egyik tulajdonosa a Green City Future Zrt. Utóbbinak csak egy részvényese ismert, a Beri Hun Betéti Társaság, amely ugyanarra a címre van bejegyezve, mint a Zóna Taxi, a XII. kerületben. Megkeresésünkre Simon Géza hangsúlyozta: nincs tulajdonosi átfedés, csak együttműködés a Zóna Taxival, amelyre elsősorban azért esett a befektető választása, mert korábban is hangsúlyt fektetett arra, hogy a környezetvédelmi szempontoknak megfelelő autókat vásároljon. A befektető kilétét firtató kérdésre válaszolva azt mondta: a magyar származású angol üzletember, Tarnóy Péter vezette befeketetői csoport érdekeltsége a Green Taxi Kft. (Tarnóy volt az, akinek a segítségével Bernard Matthews angol üzletember a rendszerváltás után beruházásba kezdett Magyarországon, és 1993-ban privatizálta a sárvári pulykafeldolgozót, amelyet SáGa Foods Zrt. néven működtetett - írta 2007-ben a HVG Pulykamérleg című cikkében a madárinfluenza kapcsán.)
A cég 200 forint körüli tarifákat ígér, amelyre az általunk megkérdezett taxipiaci szereplők azt mondták, hogy irreális. „Lefelé pörög az árverseny, ami egyrészt nagyon sokat árt a szakmának, a szolgáltatásnak, a taxisoknak, másrészt lehetetlenné teszi, hogy valaki ilyen árakon életben maradjon a piacon”- mondta egyikük, hozzátéve, szerinte ezzel a tarifával maximum egy évig maradhat meg a fővárosi taxisok között. Simon Géza azonban azt mondja: nincs ezzel a tarifával semmi baj, meg lehet belőle élni. "Már most folynak olyan tárgyalásaink a környezetvédelmet szem előtt tartó nagy cégekkel, akik minket szeretnének választani, mert nem érik be a takarékos izzóval és számítógéppel"- magyarázza. A kérdésre, hogy számítanak-e környezetbarát autókra fazonírozott belvárosi behajtási rendre, azt mondja: ők nem fogják ezt kezdeményezni, de a nyugat-európai trendek erre mutatnak, ahogy az uniós előírások is.
Zóna-sztori
„A mi főnökünk, a Veres mindenkinek jól alávágott, kivérezteti a többieket” - értelmezte a Ferihegyi repülőtér taxistenderét a Tourist Taxi sofőrje múlt pénteken, a HVG munkatársát fuvarozva. Számára nem volt kérdés, ki áll valójában a repülőtér-üzemeltető Budapest Airport Zrt. pályázatán nyertes Zóna-Service konzorcium, illetve az általa alapított Zóna-Service Taxi Személyszállító és Szolgáltató Zrt. mögött, sőt afelől sem volt kétsége, hogy a stáb zömmel a Tourist-taxisokból verbuválódik. Még akkor sem, ha a konzorciumnak a Tourist Taxi hivatalosan nem volt tagja, továbbá annak a cégadatok szerint az emlegetett Veres István nem tulajdonosa és nem is ügyvezetője - írta a HVG 2006-ban (Időutazás 2006/33).
Két héttel ezelőtt pedig a nagy vihart kavart reptéri tenderről szóló cikket közöltek (Túl a Zónán 2010/47): a Zóna és a Rádió Tele 5 Taxi esetében az offshore háttér lehetett a kizáró ok, bár ezt a BA hivatalosan nem kommunikálta. A Zóna-vita kapcsán azonban világossá vált, hogy követelésével a BA végeredményben két offshore céghez fordulhat. A Zóna két éve veszteséges, a könyvvizsgáló a tőkehelyzet rendezésére szólította fel a tulajdonosokat, miután a tavalyi év végére a cég 3,4 millió forintra apasztotta a saját tőkéjét. A Zóna-Service Zrt. fő tulajdonosa az Euro Taxi Kft., amelyet a ciprusi Mazalaca Ltd., illetve az USA Nevada államában bejegyzett IV Investments LLC. birtokol.
Pedig a Green Taxinak a jelek szerint hosszú távú tervei vannak: január elsején 120 autóval indul, később 500-ra növelné az Euro5 környezetvédelmi besorolású autóparkot - ígérik. A későbbiekben, miután több elektromos töltőállomás is lesz majd a városban, az elektromos autók használatát is bevezetik – hangzott el a bemutatkozón. Simon Géza, a vállalkozás alapítója azt is elmondta: a későbbiekben bárkivel szívesen együtt dolgoznak, ha elfogadják a feltételeiket. Ha vállalják, hogy a mi diszpécserközpontunkkal dolgoznak, s hogy csak Euro5-ös kocsikkal járnak – mondta Simon. Taxis forrásainkat faggatva: mi motiválhat valakit, hogy egy amúgy is telített piacra egy ilyen szolgáltatással lépjen be, azt mondták, „mindenesetre, ismerve a körülményeket, furcsa”.
Van azonban olyan szereplője is a történetnek, akinek kérdése jóval kevesebb van, ellenben komoly indulatokat váltott ki, főként a fórumozók körében, a Green Taxi bemutatkozóján történő megjelenése." Tizenkilenc éve kapcsolatban vagyunk a taxis szervezetekkel a taxizást, mint a közösségi közlekedés kiegészítőjét, azóta támogatjuk. Ahogy a tömegközlekedést, a kerékpározást és a gyaloglást is" – mondta lapunk megkeresésére a Levegő Munkacsoport (LMcs) igazgatója, Horváth Zsolt. A civileket igen sok támadás érte azóta, mióta a Zóna taxi-közeliként aposztrofált, újonnan alakult, január 1-gyel induló Green Taxit beharangozó sajtótájékoztatón megjelentek, de „példamutató kezdeményezésnek” nevezve azt, kiálltak a Green Taxi céljai mellett.
Nincs köztünk együttműködési megállapodás, de nem minden előzmény nélküli a történet – magyarázza Horváth Zsolt. A Zóna Service Zrt. még a nyáron kereste meg őket azzal az indokkal, hogy nekik is fontos a környezetvédelem, így szívesen támogatnák a LMcs-t. A cég megrendelt tőlük egy hatástanulmányt, amely a taxik károsanyag-kibocsátásval, ezek egészségügyi következményeivel foglalkozik. Többek között azt is megállapították, hogy bruttó 500 ezer forintos jövedelem alatt Budapesten - racionálisan - nem éri meg autót vásárolni és tartani. „Régóta foglalkozunk ezekkel a témákkal, így szívesen működtünk közre egy olyan feladatban, ami lendíthet az ügyön. A féléves munkára létrejött, december 31-ig tartó együttműködés keretében havi nettó 300 ezer forintot kaptunk, ami mélyen a piaci ár alatt van, tekintettel arra, hogy számos szakértővel dolgoztunk”- magyarázza Horváth Zsolt, hozzátéve: a tervek szerint az anyag nemsokára nyilvános lesz. Elmondása szerint a tanulmányban lévő eredmények miatt kérhették fel őket, hogy a Green Taxi bemutatkozó eseményén részt vegyenek. „Nem ismerem a tulajdonosi kört, s a cégvezetőkkel is csak a helyszínen találkoztam először”- mondja arra utalva, hogy semmilyen anyagi vagy egyéb előnyük nem származik ebből.
Budapesten közel 500 ezer autó közlekedik minden nap, idén már a 62. olyan napon is túl vagyunk, amikor a levegőben lévő aprópor meghaladta a határértéket. Mindezt úgy, hogy az a hatályos jogszabályok alapján a 35 napot nem haladhatná meg – magyarázza Horváth Zsolt, arra utalva, hogy szerinte minden olyan kezdeményezés mellé oda kell állni, amely környezetbarát, javítja Budapest levegőminőségét. „Ha valaki jót tesz, mellé állunk, s ez más civil szervezetnél sincs másképp: az Ökotárs a Mollal, a Madártani Egyesület a villamosművekkel dolgozott együtt, nincs ebben semmi rossz” - teszi hozzá. A Green Taxi vállalta, hogy 2011 év végére teljesen elektromos taxikat is üzembe állít, valamint ha bármikor behoznak egy új szabványt, akkor azzal szerelik fel a kocsikat, s ez az LMcs szerint támogatandó dolog. Arra a kérdésre, hogy erre kértek-e a garanciákat az ügy támogatóiként, azt mondja: nekik erre nincs kapacitásuk, de bíznak benne, hogy például a sajtó teljesíti ezt a feladatot.
Többször kerestük Simon Gézát is, a Green Taxit működtető cég alapítóját is, de sajnos cikkünk megjelenéséig nem értük el.
Az összeomlás közelébe került a magyar taxipiac, a helyzeten csak állami beavatkozással lehetne változtatni – mondta Dudás Zoltán, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési tagozat taxis szekciójának elnöke szerdán Szegeden.
Új taxitársaság jelenik meg hamarosan a magyar piacon. Az eddig a repülőtéri transzferjéről ismert Zóna Taxi járműparkjának csaknem felével, 400 kocsival indít új társaságot a Green City Future Zrt.
A társaság egyebek között azt vállalta, hogy az utasok a megrendeléstől számítva legfeljebb 5 percet várakozhatnak az autókra. Olcsóbb taxit is ígér a Főtaxi. A Napi Gazdaság viszont azt írja, a Zóna megtámadta a BA és a Főtaxi között létrejött szerződés.
Egykor Orbán Viktor neve egyet jelentett a szabadsággal. Mára egyet jelent a törvénysértések következményeitől való szabadulással – írja Bartosz T. Wieliński, a Gazeta Wyborcza főszerkesztő-helyettese. Vélemény.