szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A helytelen vagy elégtelen adatokkal érkező magán-nyugdíjpénztári utalványokat a Magyar Posta Zrt. minden esetben visszaküldte a pénztáraknak - közölte a posta csütörtökön.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kedden arra szólította fel a magánnyugdíjpénztárakat, hogy a zökkenőmentes elszámolás érdekében a volt pénztártagok adatmódosítási kérelmének tegyenek eleget, valamint az át nem vett és a magánnyugdíjpénztárakhoz visszaérkezett összegek kifizetését a volt pénztártagok rendelkezése alapján augusztus 31-ig ismét tegyék meg. A Stabilitás Pénztárszövetség szerdai közleményében viszont azt írta, hogy a Magyar Posta szeptember 16-ig "visszatartja" az elakadt utalásokat, így a pénztárak nem tudják határidőn belül teljesíteni a minisztérium felszólítását. 

Bába Julianna, a Stabilitás elnöke hangsúlyozta: a legjobb szándékuk ellenére technikailag képtelenség a minisztérium felszólításának eleget tenni, ugyanis a tárca szerint a törvényi határidőn belül - azaz 2011. augusztus 31-ig - kellene a visszaérkező utalásokat ismételten megindítani. Ez csak azokban az esetekben lehetséges, ahol a visszalépő tag banki átutalást kért, és számlaszáma rosszul szerepelt pénztára nyilvántartásában. Akikhez viszont a pénztárak postai úton kísérelték meg eljuttatni a reálhozamot, azok esetében a visszaérkező összeget a Magyar Posta - hatályos üzletszabályzatának megfelelően - 2011. szeptember 16-ig visszatartja. 

A Magyar Posta csütörtökön közölte, hogy az utalványban megjelölt címen 150 ezer forintig házhoz kézbesíti a reálhozamot. Abban az esetben, ha a házhoz kézbesítés  a címzett távollétében sikertelen volt, a kézbesítő értesítést hagy az ügyfélnek. A 150 ezer forintot meghaladó összegű utalványokról az ügyfelek szintén értesítést kapnak, amellyel a megjelölt postán vehetik át az utalvány összegét. A társaság azt írja, a postai szabályozás szerint csak és kizárólag az így kiértesített ügyfelek – a nyári szabadságolásokra tekintettel - vehetik át szeptember 16-áig a nekik érkezett reálhozamot az értesítésben megjelölt postán. Erről a posta az ügyfeleket, illetve a nyugdíjpénztárakat  a postahelyeken és az interneten megtalálható hirdetményben, illetve közleményben értesítette. Azoknak az ügyfeleknek, akik szeptember 5-ig nem veszik át az utalványozott összeget, a posta szeptember 16-a előtt ismét értesítést küld.

A posta hozzáfűzi: tapasztalataik szerint a nyaralási időszak letelte után az ügyfelek a postákon keresik majd a kiutalt pénzt. Amennyiben a posta ezeket a nyugdíjpénztárnak visszautalja, úgy az ügyfelek nem jutnak időben a pénzükhöz csak akkor, ha azt a nyugdíjpénztár ismételten kiküldi nekik. A kézbesíthetetlen utalványokat (például téves címadatok,  a címzett utánküldés kérése nélkül elköltözött) a posta haladéktalanul visszaküldi a folyósító nyugdíjpénztárnak, és semmilyen módon nem akadályozza a pénztárakat abban, hogy ezeket az összegeket újra folyósítsák az ügyfélnek, feltéve, hogy időközben a címadatok pontosítása megtörtént, ellenkező esetben az ismételt kiutalás értelmetlen - tették hozzá a társaságnál. 

Arra reagálva, hogy a Stabilitás szerdán azt kérte az NGM-től, egyeztessen a jogszabályi ellentmondások feloldásáról a posta úgy reagált: minden olyan egyeztetésre nyitottak, amely az adott ügyben a megoldást segíti.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!