szerző:
delmagyar.hu
Tetszett a cikk?

Készül a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tramtrain, vagyis az integrált villamos- és nagyvasúti rendszer megvalósíthatósági tanulmánya. A járművek a vásárhelyi Népkerttől indulnának, ahonnan átszállás nélkül lehetne eljutni a szegedi Nagyállomásig. Belvárostól belvárosig elvileg 30 perc lenne az út. Ilyen típusú közlekedési eszköz még nincs Magyarországon – derül ki a delmagyar.hu cikkéből.

A villamossal kombinált vasút, vagyis a tramtrain létrehozására Hódmezővásárhely 2009-ben nyújtott be pályázatot, Szegeddel pedig egy éve kötöttek együttműködési megállapodást ebben az ügyben. Nyárra kell elkészülnie a részletes megvalósíthatósági tanulmánynak 164,5 millió forintból.

A két megyei jogú város között naponta 4500 ember ingázik. A tramtrainnel átszállás nélkül 30 perc alatt lehet eljutni belvárostól belvárosig. Hódmezővásárhelyen is lennének villamossínek, és több megállót terveznek. Ebben a városban még nincs kötöttpályás tömegközlekedés.

Mucsi László, a vásárhelyi önkormányzat városfejlesztési és üzemeltetési irodájának vezetője azt mondta, hogy készítik már a megvalósíthatósági tanulmányt megvizsgálják a gazdasági, műszaki és jogi feltételeket. A tramtrain működtetéséhez jogszabályi hátteret kell teremteni, mivel ilyen közlekedési eszköz még nincs az országban.

A villamospálya építése „felforgatja" majd a belvárost, a síneket valószínűleg át kell vezetni a közelmúltban átadott körforgalmakon. Még nem tudni, hogy sínpár vagy szimpla sín lesz-e Vásárhelyen, de az ígéretek szerint a műemlékekre, városképi jelentőségű épületekre nagyon vigyáznak majd – olvasható a cikkben.

A kivitelezés 1–2 év múlva indulhatna, és az előzetes becslések szerint 2015-re fejeződne be. A beruházás teljes költsége 13–14 milliárd forint, ebből 2–3 milliárd lehet a vásárhelyi rész, a villamosvonal kiépítése. Több milliárdba kerülnek az egységes kocsik, szerelvények, amelyek a felső vezetékről, valamint a bennük elhelyezett dízelaggregátorról is kaphatnának áramot.

Hasonló összeköttetést építhetnek ki Makó és Szeged között is, ennek tervezéséhez 143 millió forint támogatást nyert Szeged.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!