Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"63e44e16-29ec-459e-a06f-59acdc723b3c","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250221_Marabu-Feknyuz-Megtorlasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63e44e16-29ec-459e-a06f-59acdc723b3c.jpg","index":0,"item":"3e23f939-215a-46f5-92e9-a4138e9e6c8f","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_Marabu-Feknyuz-Megtorlasok","timestamp":"2025. február. 21. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Megtorlások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4dd9d544-7b01-4c7f-a33e-8db634d493e5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A plugin hibrid hajtásláncú vadonatúj Opel Grandland a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly hatótávval bír.","shortLead":"A plugin hibrid hajtásláncú vadonatúj Opel Grandland a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly hatótávval bír.","id":"20250221_bizonyitek-nem-igeret-1115-kilometert-tud-egy-toltessel-a-legujabb-opel-grandland","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dd9d544-7b01-4c7f-a33e-8db634d493e5.jpg","index":0,"item":"b27d17dd-d841-43a0-8d50-adbaf382456e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_bizonyitek-nem-igeret-1115-kilometert-tud-egy-toltessel-a-legujabb-opel-grandland","timestamp":"2025. február. 21. 06:41","title":"Bizonyíték, nem ígéret: 1115 kilométert tud egy töltéssel a legújabb Opel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"344ae981-109d-4e57-b6ad-14efb0e63f64","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hírek szerint Szlovéniában készül majd a modell. ","shortLead":"A hírek szerint Szlovéniában készül majd a modell. ","id":"20250221_Hetmillio-forint-koruli-villanyautoval-Dacia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/344ae981-109d-4e57-b6ad-14efb0e63f64.jpg","index":0,"item":"cf7ff010-c7bb-407c-8b51-33bdac224c45","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_Hetmillio-forint-koruli-villanyautoval-Dacia","timestamp":"2025. február. 21. 08:35","title":"Hétmillió forint körüli villanyautót dobna piacra a Dacia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8348514-f1d4-49db-b8ef-0dfeb4df4dfb","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Bár a kormány korábban azt állította, hogy kikötőt vásárolt 2019-ben Triesztben, valójában még csak most kezdik építeni a létesítményt, 50 ezer köbméteres feltöltéssel indul a munka. Ettől várják, hogy jobban tudunk exportálni, majd valamikor 2028-ban.","shortLead":"Bár a kormány korábban azt állította, hogy kikötőt vásárolt 2019-ben Triesztben, valójában még csak most kezdik építeni...","id":"20250221_trieszt-magyar-kikoto-epitese-export-ingatlan-magyar-levente-allamtitkar-kkm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8348514-f1d4-49db-b8ef-0dfeb4df4dfb.jpg","index":0,"item":"3989a04d-2a10-451b-a290-a0bb6b475c6f","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250221_trieszt-magyar-kikoto-epitese-export-ingatlan-magyar-levente-allamtitkar-kkm","timestamp":"2025. február. 21. 08:18","title":"Öt év után elkezdték felépíteni a kikötőt, amit Magyarország vásárolt Triesztben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"793cf47b-65c2-45c6-a936-359cb5b01de0","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Megjelent a jogszabálytervezet a Vidéki Otthonfelújítási Program változtatásáról, ami révén a nyugdíjasok is jogosultak lehetnek a támogatásra. Van azonban más érdekesség is a dokumentumban, és nem csak a nyugdíjasoknak.","shortLead":"Megjelent a jogszabálytervezet a Vidéki Otthonfelújítási Program változtatásáról, ami révén a nyugdíjasok is jogosultak...","id":"20250221_otthonfelujitasi-tamogatas-nyugdijasok-szamara-itt-vannak-a-reszletek-ingatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/793cf47b-65c2-45c6-a936-359cb5b01de0.jpg","index":0,"item":"d910d1ec-1c68-4a57-8fd5-b2ea43137194","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250221_otthonfelujitasi-tamogatas-nyugdijasok-szamara-itt-vannak-a-reszletek-ingatlan","timestamp":"2025. február. 21. 08:47","title":"Kijöttek a részletek arról, hogyan juthatnak majd otthonfelújítási támogatáshoz a nyugdíjasok ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár még eltart egy ideig, hogy az emberszerű robotok általánossá válnak, úgy tűnik, a nagy technológiai vállalatok igencsak komolyan veszik ezek fejlesztését. A kérdés tehát nem az, hogy tényleg lesznek-e ilyenek, hanem az, hogy mikor jelennek meg.","shortLead":"Bár még eltart egy ideig, hogy az emberszerű robotok általánossá válnak, úgy tűnik, a nagy technológiai vállalatok...","id":"20250221_nagy-technologiai-vallalatok-erofeszitesei-humanoid-robotok-meta-apple-robotika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2da09c2d-9f88-4830-984c-755d152667a3.jpg","index":0,"item":"2bb82ec7-8111-4f4f-956d-cf60751a1675","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_nagy-technologiai-vallalatok-erofeszitesei-humanoid-robotok-meta-apple-robotika","timestamp":"2025. február. 21. 16:03","title":"Az MI után máris itt a következő hullám? Valami nagyon emberi, valami nagyon gépi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c73d138-ae0d-438e-9f35-bf225a54e584","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikai vezérkari főnököt, a haditengerészet első emberét és a légierő helyettes vezérét is lecserélték.","shortLead":"Az amerikai vezérkari főnököt, a haditengerészet első emberét és a légierő helyettes vezérét is lecserélték.","id":"20250222_usa-hadsereg-trump-katona","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c73d138-ae0d-438e-9f35-bf225a54e584.jpg","index":0,"item":"b8ec8f90-5e7c-4735-b8fe-86cb34f27ac8","keywords":null,"link":"/vilag/20250222_usa-hadsereg-trump-katona","timestamp":"2025. február. 22. 08:30","title":"Trumpék kirúgták az amerikai hadsereg három vezetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfbd4463-f389-4ebd-a21a-f50c1b9a4783","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Félmillió forint a bírság, kérdés, mennyit nyernek a másik oldalon. ","shortLead":"Félmillió forint a bírság, kérdés, mennyit nyernek a másik oldalon. ","id":"20250221_Megmutatta-NAV-trukkoznek-kamionosok-menetiro-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfbd4463-f389-4ebd-a21a-f50c1b9a4783.jpg","index":0,"item":"ad51d584-5bc0-44ac-bc74-5d24cae733b4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_Megmutatta-NAV-trukkoznek-kamionosok-menetiro-video","timestamp":"2025. február. 21. 15:41","title":"Megmutatta a NAV, hogyan trükköznek a kamionosok a menetíróval – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A bíró kizárta Rezesova szakértőjét – percről percre
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Kizárták Melegh Gábort, a védelem szakértőjét a Rezesova-perben - ez a nap szenzációja a másodfokra került ügy első tárgyalási napján. Mivel az új szakértőnek el kell készítenie az új szakvéleményt június 20-ig, csak utána folytatódhat a bizonyítás. Ez azt jelenti, hogy az ügyészség javaslatával szemben egyelőre nem lesz hatályon kívül helyezés, hanem másodfokon folytatódik tovább az ügy. A szlovák nő a korábbiaktól eltérően először beszélt hosszabban a balesetről és bocsánatot kért a családtól.
Novák szerint Rezesova már korábban is 160 km/h-val, vagy annál még jóval többel hajtott, mikor még nem volt ittas, vagyis az alkohol nincs összefüggésben a gyorshajtással. Szerinte ez látszik többek közt a mobiladatokból is onnantól kezdve, hogy belép az országba, és elindul az M3-on. Az ügyvéd megint előhozta, hogy mennyire más, ha valaki lakott területen száguldozik, ahol "gyerekek vannak".
A hatályos szabályok alapján csak a legkisebb büntetés járna ilyen mértékű gyorshajtásért – hajt Novák tovább arra, hogy minél inkább bagatel sebességtúllépésnek tüntesse fel védence száguldozását.
Csütörtökön reggel 9 órakor megkezdődött Eva Rezesova szlovák milliomosnő másodfokú pere, miután a tárgyalás május 5-ére kitűzött első napját a vádlott betegsége miatt elhalasztották. Ha ugyanis Rezesova részt akar venni a tárgyaláson, akkor a távollétében nem lehet megtartani az ülést, ő pedig úgy nyilatkozott, hogy ott szeretne lenni. ABors információi szerint a szlovák milliomosnő a börtönben 40 kilóra fogyott és epilepsziás rohamot kapott, de csütörtökön megjelent a bíróságon.
Rezesovát tavaly november 22-én első fokon ittas vezetés következtében elkövetett halálos baleset vétsége miatt hat év fogházra ítélték, védői azonban fellebbeztek. Mint szerdán megírtuk, Rezesova védői elsősorban az ittas vezetés vádja alól szeretnék felmenteni a milliomosnőt, mert bár valóban ivott a baleset előtt, de éppen a karambol előtt, ezért a megivott vodka még nem szívódhatott fel a vérében.
Rezesova az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán autózva 2012. augusztus 21-én 4 óra 44 perc körül ütközött neki a Fiat Puntónak, az ebben utazó négy ember, két idősebb házaspár vesztette életét a karambolban.
Iratellenes és nem helytálló az elsőfokú bíróságnak az a megállapítása, hogy a Rezesovánál kimutatott kodein és az alkohol egymás hatását erősítette, illetve hogy ezek hatottak egymásra – véli Novák.
Ennél viszont fontosabb, hogy előáll a szintén szerdán megírt "csekély sebességtúllépés" elméletével. Mint mondja, "nem mindegy, hogy valaki éjszaka egy sűrűn lakott területen, szórakozóhelyről ittasan hazaindulva hajt gyorsan. Itt autópályáról van szó, a napszaknak megfelelő forgalom volt, és mindössze 26 százalékkal lépte túl a megengedett sebességet".
Novák most ért el ahhoz a fordulathoz, amiről a hvg.hu a birtokába került védői dokumentum alapján már szerdán beszámolt: "ittasnak a baleset időpontjában kell lenni", márpedig előfordulhat, hogy Rezesova véralkoholszintje ekkor még a szabálysértési szintet jelentő 0,51 ezrelék alatt volt. A szakértő szerint meg lehetett úgy inni azt az 1 decilitert, hogy még ne legyen ittas az ütközés pillanatában – jelentett ki. Védőként az a feladata, hogy minden tényt megvizsgáljon, ami a védencét menthetné – tette hozzá.
Ha pedig az ütközéskor még nem volt alkoholos befolyásoltság alatt, akkor fel kell menteni – mondta Novák, aki ezért erre nézve bizonyítási indítványt terjesztett elő. Vagyis szerinte a szakértők bevonásával kell másodfokon megvizsgálni, történhetett-e így a baleset.
Könnyebb lett volna a bíróság munkája, ha nincsenek hiányosságok abban, hogyan és mikor vettek vért az alkoholszint vizsgálatára – jegyezte meg Novák. Az már az első fokon kiderült, hogy az erre vonatkozó gyakorlattól eltértek a rendőrök, és ez okozott gondokat annak rekonstruálásában, mennyit és mikor ivott Rezesova. Novák külön kiemelte, hogy ez viszont nem védencének a hibája.
A hatóságok még azt sem mérték meg, mennyi hiányzik az autónál talált vodkás üvegből, szemre írták bele a hiányzó mennyiséget – ostorozza tovább a rendőröket Novák. Csak később, az orvosszakértő mérte le szakszerűen, mégis mennyi fogyott el az italból.
Igaz, hogy a Fiat a felvételek alapján behúzódott a felezővonalhoz, majd mégsem előzött, de egy esetben sem használt irányjelzőt – hívta fel a figyelmet Novák, Rezesova ügyvédje, aki nyilván azt az állítást szeretné megkérdőjelezni, hogy a Fiat vezetője a szabályokat betartó, óvatos vezető volt.
Szerinte nem igaz, hogy a felvételeken látható, kakaskodó autó csakis védencéé lehetett, mert azt nem lehet főként a xenonlámpa alapján beozonosítani, ez ugyanis a 2012-ben történt baleset idején már gyakori volt. Novák szerint a közúti veszélyeztetésnek minősülő kakaskodás nem történhetett meg.
Novák Péter, Rezesova ügyvédje következik, nagy hévvel kezd reagálni az ügyész és az áldozatok rokonait képviselő ügyvéd felvetéseire. A védelem erősen kritizálja az ügyészséget, amiért többször módosítgatta a közúti veszélyeztetés vádját, sőt először bele sem vette a vádemelésbe.
Szerinte nem róható fel nekik, hogy a kamerafelvételeket kielemezték, sőt ez a hatóságok dolga lett volna. A kamerafelvételek alapján dőlt meg a 6-os számú tanú állítása, miszerint a terepjáró letolta, levillogta a Fiatot.
"Sörétessel lőttek a tényállásra" – ostorozta az ügyészséget Novák, amiért szerintük úgy vádolták védencét a közúti veszélyeztetéssel is, hogy a 6-os számú tanú vallomása nem stimmelt, de mindenáron ki akarták terjeszteni a vádat. Pedig a kamerafelvételek alapján egyértelmű, hogy időben képtelenség, amit a tanú állít, mert amikor szerinte a "kardozás" történt, már égett a Fiat.
Az áldozatok családjának ügyvédje szerint az elsőfokú bíróság döntése az ittasság kérdésében is támadható. Szerinte nem a megfelelő módszertani irányelv alapján vizsgálták az ittasságot, ha így tesznek, akkor az jött volna ki, hogy Rezesova véralkoholszintje 1,9 ezrelékes lehetett.
Elsőfokon a szlovák milliomosnőnél 0,51- 0,8 ezrelékes alkoholszintet vettek figyelembe, ami enyhe befolyásoltságnak felel meg.
A karosszéria-felgyűrődésekből szokták rekonstruálni, hogyan, milyen szögben értek össze az ütköző autók, de ez most a Fiat kiégése miatt nem lehetséges. Az áldozatok ügyvédje szerint további vizsgálatok kellenének, mert egyelőre megnyugtatóan nem rekonstruálható, mit történt pontosan a szakértői vélemények, a feltárt baleseti mechanizmus és a nyomok összevetése alapján.
Mindezek alapján szerinte újabb gépjárműszakértői vélemény beszerzése szükséges.
Számos kísérletet végeztek az átlagos vezetők sávváltásának idejére itthon és külföldön egyaránt, ezek alapján nem stimmelnek Melegh Gábor számításai – jelentette ki Somogyi Orsolya. Szerinte "irreálisan gyors" sávváltással kellett számolnia a védelem szakértőjének ahhoz, hogy kijöjjön az elmélete a Fiat "bevágásáról" a BMW elé. Főleg, ha összehasonlítjuk az autópályán készült kamerafelvételekkel, amin jól látszik a kisautó sofőrjének megfontolt vezetési stílusa – tette hozzá. Esetleg vészhelyzet indokolhat ilyen gyors sávváltást, de ez kizárható ebben az esetben.