szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha valakinek feltűnt, hogy helyenként lassabban járnak a combinók, az nem véletlen. A kisebb karbantartási munkák után idén ősszel jöhet az Oktogon - József utca közötti szakasz nagy felújítása.

Egy olvasónknak feltűnt, hogy a Blaha Lujza tér és a Rákóczi tér között érezhetően lassabban járnak a 4-es 6-os villamosok, ezért rákérdezett a BKK-nál, hogy mi történt, miért lassultak be hirtelen az elmúlt hónapokban a villamosok.

A BKK a BKV Zrt-re hivatkozva azt válaszolta neki, hogy a körúti villamosvonalon "a pályaállapot miatt sebességkorlátozásokat rendeltek el", ezért mennek lassabban a villamosok. Sőt, azt is hozzátették, hogy a Rákóczi tér és a Blaha Lujza tér között

pályahiba miatt mennek lassabban a villamos járművek. A több mint 20 éves pályaszakasz a nagy igénybe vétel hatására elhasználódott, fekszint és irányhibák keletkeztek

- írták. 

A BKK hozzátette, az elhasználódott pályaszerkezet ideiglenes javítására az idei évben sor kerül, a "végleges felépítménycsere" pedig jelenleg tervezés alatt áll.

Mi is rákérdeztünk a BKV-nál, hogy milyen sebességkorlátozásokat vezettek be a 4-es 6-os vonalán, és hogy hol mennyivel lehet haladni a pályán, de a BKV nekünk csak általánosságban válaszolt, miszerint "vannak állandó és operatíven elrendelt lassújelek", a jármű sebességét pedig "az engedélyezett sebességhatárokon belül az időjárási és látási viszonyoknak megfelelően, az energiatakarékosságra törekedve, a pálya vonalvezetéséhez és állapotához igazodva úgy kell megválasztani, hogy az utasok biztonságos és kényelmes közlekedése biztosítva legyen. A sebesség megválasztásakor figyelembe kell venni a menetrend által meghatározott menetidőt" - taglalták.

Azt azonban nekünk is megerősítették, hogy hamarosan újabb felújítások jönnek a 4-es 6-os vonalán:

  • A legsürgősebb beavatkozásokat a Dohány utca – József utca között április 8-24 között, a vonal részleges vágányzára mellett tervezik végrehajtani. "Ezek olyan beavatkozások, amelyeket ideiglenes megoldásként, a forgalombiztonság érdekében kell elvégeznünk. A vágányzár alatt az érintett szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat" - írták.
  • Április 21-23 között a 6-os villamos Budafoki úti útátjárójának pályafelépítmény cseréjét hajtják végre, ekkor a 6-os villamosok a 4-es Fehérvári úti végállomására közlekednek.
  • 2017 nyarán még további ideiglenes beavatkozások lesznek szükségesek, többek között a Goldmann György téri elosztóváltó környezetében, valamint az Oktogon – Dohány utca között.
  • Folyamatban van az Oktogon – József utca közötti szakasz teljes felújítása, ami legkorábban idén ősz végén kezdhető meg, de a közbeszerzési eljárás függvényében 2018 tavaszára is elhúzódhat. A most tervezett beavatkozásoknak az az indoka, hogy a felújításig biztosítható legyen a pálya megfelelő állapota.
  • Emellett a következő években is terveznek felújításokat.

A BKV hozzátette, a nagykörúti vonal Európa egyik legnagyobb terhelésű szakasza, a vágányhálózat az általánosan tapasztalható 20-25 éves élettartammal szemben sokkal gyorsabban kopik, ez teszi szükségessé a 10-15 évenkénti cserét, amelyet szakaszosan tudunk végrehajtani, tehát a Körút egyes szakaszainak felújítását évente-kétévente tervezni kell.
 
Emellett rákérdeztünk arra is, hogy a 2-es metró mikor járhat újra normális sebességgel az Örs vezér tere és a Pillangó utca között, erre azt a választ kaptuk, hogy a bekövetkezett baleset vizsgálata még folyamatban van, a történtek pontos megítéléséhez elengedhetetlen a különböző rendszerekben keletkezett adatok feldolgozása, aminek jelentős időigénye van, a vizsgálat lezárásáig pedig az M2 metróvonalon a szerelvények megnövekedett menettartammal, valamint az állomásokon hosszabb várakozási idővel közlekednek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!