szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tragédiában kulcsszerepe lehetett a biztonsági korlát hibáinak.

A olasz sajtóban megjelent vádirat szerint egyre biztosabb, hogy a szalagkorlát rossz kivitelezése lehet az egyik legfőbb oka a tavaly január 20-i veronai buszbalesetnek, amelyben 17 ember – köztük sok diák – halt meg. A Blikk a L’Arena című lapra hivatkozva azt írja, hogy az Olaszországba utazott magyar szakértők szintén a biztonsági korlát hibáit hozták fel a baleset egyik legfőbb okaként.

Míg korábban csak két ember ellen vizsgálódtak az olasz hatóságok, most már hattal szemben. Így a buszsofőr mellett az ügy szereplője lett Alberto Brentegani, a Brescia–Padova autópályaszakasz felügyelője, az autópálya üzemeltetője, valamint a biztonsági korlát tervezője és tesztelője is – írja a Blikk.

Az utazásért és a karbantartásért felelős emberek irodájában házkutatást tartottak. A bíróság és a szakértők azt vizsgálják meg, hogy a felhasznált anyagok meg­felelő minőségűek vol­tak-e,­ a védőpálya és a felüljáró építése, a szabályozások­ betartása, az útkarbantartás és a munka kivitelezése rendben zajlott-e.

Egy neve elhallgatását kérő magyar szakértő szerint a busz egy ott felejtett bebetonozott vaselem felálló talpcsavarjaitól kapott defektet. Ő korábban arról is beszélt, a szalagkorlát nem terelte, hanem roncsolta a járművet, majd nekivezette a pillérnek. A szakember, akinek dokumentációja a veronai ügyészségnél van, arra is rámutatott, hogy a tüzet egy kidöntött villanyoszlop miatti rövidzárlat okozhatta.

Az olasz szakértők úgy vélik, a tűz akkor keletkezett, amikor a busz a pillérnek ütközött. A vizsgálatok szerint az illegálisan beszerelt üzemanyagtank nem játszott szerepet a tragédiában – írja a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!