szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

Már persze ha nem történik megint valami, ami ismét káoszhoz és a vasútforgalom leállásához vezet.

Az utószezonban is sűrűbben járnak a vonatok a Balatonhoz – közölte a MÁV a vasúttársaság honlapján vasárnap, kiemelve, hogy a balatoni szerelvények a főszezonban több mint 1,2 millió utazást szolgáltak ki.

Azt írták, hogy az utasigényekhez alkalmazkodva az utószezonban is külön menetrenddel segíti a vasúttársaság a tóhoz eljutást: szeptember 22-ig Budapestről és több dunántúli városból is sűrű közlekedéssel, átszállás nélkül lehet majd a Balatonhoz utazni.

A nyári főszezonban augusztus 22-ig 1,25 millió menetjeggyel történő, úgynevezett viszonylati utazást regisztrált a MÁV-Start a Balaton felé vagy onnan elindított járatain. Ezenfelül díjmentesen (például 14 év alattiak, 65 év felettiek nagycsaládosok, fogyatékossággal élők), illetve vármegye- és országbérletekkel is igénybe lehet venni a balatoni járatokat.

Így a balatoni főszezoni utazások száma több százezerrel meghaladta a 1,25 milliót is. Csak a főszezont figyelembe véve a déli part továbbra is kiemelkedően népszerű, oda 878 ezer, az északira pedig 378 ezer menetjegyes utazás történt – tudatták.

A közlemény arról ugyanakkor nem beszél, vajon hány utazót tántorított el végleg a vasúttól, hogy a nyár végén gyakorlatilag összeomlott a hazai vasúti közlekedés: míg a Balaton felé egy letört síndarab okozott káoszt a hőségben, addig a Keleti pályaudvarnál kisiklott egy szerelvény, ami miatt napokra lezárták a pályaudvart, de volt olyan pillanat is, amikor balesetek miatt egyszerre mindhárom nagy pályaudvar, a Déli, a Keleti és a Nyugati is elesett. Lázár János, a vonatközlekedésért is felelős miniszter minderről annyit mondott, mindenre van megoldás, és különben is, már korábban is annyi mindent elértek.

A MÁV válságáról a Fülke című podcastunkben beszéltünk, ez ide kattintva érhető el:

Fülke: „Ebben a helyzetben egy közlekedési miniszternek már csak tisztességből is le kellene mondania”

Mi a baj a MÁV-val és hogyan lehetne megoldani azt akár holnap, akár hosszú távon? Miért hagyja a kormány lerohadni az autós közlekedés javára a vasutat, miközben a miniszterelnök „Bukarest-Budapest TGV-ről” beszél? Közéleti podcastunkban elmagyarázzuk a MÁV-krízist.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!