Tetszett a cikk?

A Harris Interactive és a Dogile napokban megjelent felmérése szerint az amerikai felnőttek jelentős része (23%) keres információt az interneten a vele munkakapcsolatban állókról: ügyfelekről, kollégákról, beosztottakról.

A 2266 internet használót (1089 férfit és 1177 nőt) érintő vizsgálat szerint a férfiak jóval gyakrabban kezdeményeznek ilyen típusú keresést. A „megfigyelési” lista élén az ügyfelek állnak (a megkérdezettek 13%-a keres rájuk), őket követik az alkalmazottak (és a potenciális alkalmazottak) 10%-kal, a kollégák szintén 10%-kal, illetve a felügyelők, ellenőrök, vagy az annak vélt személyek 7%-kal. A különböző kapcsolattartást lehetővé tevő információk (például telefonszám) keresése az egyik legjelentősebb információszerzési indok, különösen az ügyfeleknél (85%), de a kollégák (57%), az alkalmazottak (47%) és a különböző ellenőrök (50%) esetében is jelentős.

A leginkább népszerű ok azonban nem meglepő módon a jó öreg kíváncsiság. Különösen a kollégák iránti keresések célja ez (71%), és emellett ráadásul a különböző szóbeszédek igazságtartalmának kinyomozása is szerepet kap válaszadók mintegy ötödénél. A felmérést végző cég képviselője elmondta, hogy a kutatókat meglepte a kíváncsiság előkelő helyezése. A munkaadók egyébként nem csak a keresés módszerét alkalmazzák azért, hogy alkalmazottaikról információt szerezzenek, egy korábbi felmérés kimutatta, hogy a munkaadók 60%-a ellenőrzi valamilyen szoftverrel a kimenő és a bejövő email-forgalmat. (Infinit)


Milyen céllal keresett információt munkavállalóiról?

Kíváncsiság 52%

Állásra jelentkező hátterének megismerése 48%

Speciális/kapcsolattartási információ (például telefonszám) 47%

Új munkahely keresése / felkészülés állásinterjúra 46%

Valamilyen szóbeszéd ellenőrzése 21%

Egyéb 17%

Forrás: Harris Interactive / Dogile
Playstationre cserélhették fegyvereiket egy templom parkolójában a New Orleans-iak

Playstationre cserélhették fegyvereiket egy templom parkolójában a New Orleans-iak

Higgyünk MI-Sachának? Nem tesz jót a Netflix kreatív filmjének a mesterséges intelligencia

Higgyünk MI-Sachának? Nem tesz jót a Netflix kreatív filmjének a mesterséges intelligencia

Kevesebb magyar termék fogyott a világban, míg mi többet vásároltunk külföldről

Kevesebb magyar termék fogyott a világban, míg mi többet vásároltunk külföldről

Közel kilenc évig húzódott, de végre lezárult Brad Pitt és Angelina Jolie válási ügye

Közel kilenc évig húzódott, de végre lezárult Brad Pitt és Angelina Jolie válási ügye