szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közösségi médiumok használata, a kommunikációs készségek kiaknázása és a megfelelően megírt önéletrajz a karrierépítés elengedhetetlen eszköze - derül ki egy friss munkaerő-piaci felmérésből.

Egyre több magyar munkavállaló igyekszik egyfajta személyes márka kialakításával kitűnni a munkaerő-piacon, ami jelzi, hogy a dolgozók egyre tudatosabban és határozottabban alakítják karrierjüket – legalábbis ezt derül ki a munkaerő-közvetítéssel és kölcsönzéssel foglalkozó Kelly Services Kelly Global Workforce Index felméréséből, amely 29 ország 134 ezer dolgozójának - közöttük 5 ezer magyar munkavállalónak - véleményét összegzi.

A személyes márkaépítés (personal branding) kiemelkedően fontos a megkérdezettek szerint. A válaszadók 51 százaléka úgy véli, hogy a róla kialakuló kép tudatos formálásához elengedhetetlen a szóbeli kommunikációs készségek megléte és kiaknázása. Ugyanennyien a közösségi médiumok használatát jelölték meg elsődleges tényezőként. A válaszadók 41 százaléka szerint az önéletrajz, 40 százalék szerint pedig az írásbeli kommunikáció a personal branding legfontosabb eleme, míg 33 százalék a szaktudást, 30 százalék pedig az öltözködési stílust emelte ki. (A megkérdezettek több lehetséges választ is megjelölhettek.)

sxc.hu

„Egyre több munkavállaló gondolkodik azon, hogyan növelhetné saját (el)ismertségét a munkaerő-piacon, annak érdekében, hogy kitűnjön a tömegből” - mondta a felmérés eredményeit összegezve Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója. A válaszadók negyede kész akár saját forrásból áldozni ismeretei, készségei fejlesztésére – vagyis nem vár a munkáltató támogatására –,  több mint kétharmada pedig úgy véli, hogy hamarosan pályát módosít és egy teljesen új területen próbálja ki magát. A munkavállalók tisztában vannak vele, hogy ma már nem az élethosszig tartó állások korát éljük, vége annak az időnek, amikor valaki egyazon (szak)területen dolgozott egész életében - tette hozzá Jónás Anikó.

Magyar munkaerő, magyar tapasztalatok

Az ún. baby boomer generáció (akik a II. világháború után születtek) tagjainak 59 százaléka szerint a közösségi médiumok használata a személyes márkaépítés egyik legfontosabb eszköze. Ugyanígy vélekedik az X generáció tagjainak (a baby boomerek gyermekeinek) 51 százaléka és az Y generáció tagjainak (20-35 évesek) 47 százaléka. Az Y generáció tagjainak 39 százaléka érzi úgy, hogy „nagyon jól” lépést tud tartani a különféle technológiai újításokkal és egyéb változásokkal a munkahelyén, míg a hasonlóan pozitívan gondolkodók aránya az X generáció körében 33 százalék, a baby boomer generáció esetében pedig 21 százalék.

Az X generáció tagjainak 28 százaléka kész rá, hogy akár saját pénzéből fedezze a különböző tréningek, továbbképzések költségeit, szemben az Y generáció 24 százalékos, illetve a baby boomer generáció 23 százalékos eredményével. A válaszadók 67 százaléka számít rá, hogy karrierjét a jövőben más irányba tereli. (A baby boomer generáció tagjainak 71 százaléka, az X generáció tagjainak 70 százaléka, az Y generáció tagjainak 64 százaléka.) A válaszadók 13 százaléka saját bevallása szerint „igen aktívan” használja a közösségi médiumokat személyes marketing céljára, további 38 százalék pedig „meglehetősen aktív” az ilyen jellegű kapcsolatépítés terén.

Iparág szerinti bontásban azok a területek, ahol a munkavállalók leginkább hajlandóak saját pénzükből fedezni ismereteik, készségeik fejlesztésének költségeit: a műszaki/mérnöki tudományok, a természettudományok/gyógyszeripar, az informatika, az üzleti szolgáltatások, az oktatás valamint a közszolgáltatások.

Karrier

Válságban a harmincasok: a munkahelyi krízis okai

A munkahelyi krízis már nemcsak a negyvenes-ötvenes korosztályt veszélyezteti, a harmincas munkavállalóknál is jelentkezik, éppen akkor, amikor minden adott lenne ahhoz, hogy élvezhessék eddigi befektetéseik gyümölcsét. Vajon mi okozhatja a krízis előretolódását, és hogyan előzhetjük meg?

Karrier

Miért nem divat a munkaerő-kölcsönzés a közszférában?

Munkaerő-felesleg, rugalmatlan szabályozás, hosszadalmas közbeszerzési eljárás és konzervatív felfogás jellemzi a közszférát, amely akadályozza a rugalmas, piaci környezetre reagáló munkakultúra kialakulását, szervezeti hatékonyságot - osztották meg tapasztalataikat jogászok, közigazgatási szakemberek egy szakkiállításon.

Uszoda helyett a laptop magánya: felnőni egy profi vízilabdás fiaként

Uszoda helyett a laptop magánya: felnőni egy profi vízilabdás fiaként

Orbán: A legtöbben még azt hiszik, ők megúszhatják. Nem fogják

Orbán: A legtöbben még azt hiszik, ők megúszhatják. Nem fogják

Korrupció gyanújával indítottak nyomozást az újvidéki tragédia ügyében

Korrupció gyanújával indítottak nyomozást az újvidéki tragédia ügyében

Jött egy új böngésző, ami szól, ha ideje szünetet tartani – és még meditálni is segít közben

Jött egy új böngésző, ami szól, ha ideje szünetet tartani – és még meditálni is segít közben