Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"40145e8e-e748-498a-b8b2-489e9e5046e7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A jegybank cáfolta azt is, hogy Matolcsy el akarta volna lehetetleníteni Nagyot a távozása után.","shortLead":"A jegybank cáfolta azt is, hogy Matolcsy el akarta volna lehetetleníteni Nagyot a távozása után.","id":"20241128_mnb-matolcsy-gyorgy-nagy-marton-cafolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40145e8e-e748-498a-b8b2-489e9e5046e7.jpg","index":0,"item":"4e449258-a777-405b-a969-183f6f4c0862","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241128_mnb-matolcsy-gyorgy-nagy-marton-cafolat","timestamp":"2024. november. 28. 12:17","title":"Az MNB szerint Nagy Márton távozása mögött „elfogadhatatlan vezetői stílusa és jegybankárhoz méltatlan viselkedése” állt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec8548b5-a2d2-4245-9d2d-de21e3aa93cb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A megkövesedett csontvázak alapján eddig is sejtették a tudósok, hogy az emberi ősök együtt élhettek, ám eddig erre közvetlen bizonyítékot nem találtak.","shortLead":"A megkövesedett csontvázak alapján eddig is sejtették a tudósok, hogy az emberi ősök együtt élhettek, ám eddig erre...","id":"20241129_osember-labnyom-kenya-lelet-tudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec8548b5-a2d2-4245-9d2d-de21e3aa93cb.jpg","index":0,"item":"daf9762b-18f2-4a5f-a87a-1459c88a0eeb","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_osember-labnyom-kenya-lelet-tudomany","timestamp":"2024. november. 29. 16:03","title":"1,5 millió éves lábnyom bizonyítja, amit eddig csak sejtettek a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ismét sikerült megmenteni a Voyager-1 űrszondát, ami ezúttal kommunikációs problémákkal küszködött. ","shortLead":"Ismét sikerült megmenteni a Voyager-1 űrszondát, ami ezúttal kommunikációs problémákkal küszködött. ","id":"20241128_nasa-voyager-1-kommunikacio-helyreallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33198340-a67a-4162-9a0c-b20f9652e1cf.jpg","index":0,"item":"6beb7f74-7edc-40fd-8b72-90674ef02134","keywords":null,"link":"/tudomany/20241128_nasa-voyager-1-kommunikacio-helyreallitasa","timestamp":"2024. november. 28. 13:03","title":"Telefon haza: egy hónap után újból rendben kommunikál a Voyager-1","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e01b659-d20d-48f2-9919-6c4b67b2aea6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az első 10 hónapban 21 százalékkal volt magasabb a természetes fogyás, mint egy évvel korábban: csaknem 40 ezer fővel csökkent a népességszám. ","shortLead":"Az első 10 hónapban 21 százalékkal volt magasabb a természetes fogyás, mint egy évvel korábban: csaknem 40 ezer fővel...","id":"20241128_Drasztikusan-visszaesett-a-szuletesek-szama-Magyarorszagon-hazassagot-is-sokkal-kevesebben-kotottek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e01b659-d20d-48f2-9919-6c4b67b2aea6.jpg","index":0,"item":"0da2d3d3-e449-4f55-81f0-38dd872b32e1","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Drasztikusan-visszaesett-a-szuletesek-szama-Magyarorszagon-hazassagot-is-sokkal-kevesebben-kotottek","timestamp":"2024. november. 28. 09:04","title":"Drasztikusan visszaesett a születések száma Magyarországon, házasságot is sokkal kevesebben kötöttek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a56411d6-f8d4-432e-8e65-04215e5afbe1","c_author":"Balla István","category":"elet","description":"<strong>Egy friss uniós felmérés szerint tíz magyar diákból körülbelül három gyengén teljesít a matematika terén, a szegényebb rétegekben ez az arány több mint 50 százalék.</strong>","shortLead":"<strong>Egy friss uniós felmérés szerint tíz magyar diákból körülbelül három gyengén teljesít a matematika terén...","id":"20241129_europai-bizottsag-versenykepesseg-matematika-oktatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a56411d6-f8d4-432e-8e65-04215e5afbe1.jpg","index":0,"item":"9a79eb98-6544-42ee-8366-ad66b25a5fb9","keywords":null,"link":"/elet/20241129_europai-bizottsag-versenykepesseg-matematika-oktatas","timestamp":"2024. november. 29. 14:57","title":"Az ország versenyképességét gátolja a diákok egyre rosszabb matekteljesítménye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eeff3b1-b789-4e58-b7d7-21da0582c016","c_author":"HVG","category":"360","description":"Alaptőkeemeléssel és tőketartalékba helyezéssel oldották meg a problémát.","shortLead":"Alaptőkeemeléssel és tőketartalékba helyezéssel oldották meg a problémát.","id":"20241128_Libri-csoport-tokeemeles-MCC-alapitvany-MCC-Liber-Invest-Kft-Cafe-Frei-helyett-Scruton-kavezok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eeff3b1-b789-4e58-b7d7-21da0582c016.jpg","index":0,"item":"14ef4921-9f58-4e8f-9c78-bfeb4de2b088","keywords":null,"link":"/360/20241128_Libri-csoport-tokeemeles-MCC-alapitvany-MCC-Liber-Invest-Kft-Cafe-Frei-helyett-Scruton-kavezok","timestamp":"2024. november. 28. 13:45","title":"Hatalmas adósságtól szabadította meg Libri-tulajdonos leánycégét az MCC","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"890e3918-30ce-405b-834a-6b75e340c2a1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ez nem bukás, de nem is előléptetés – Varga Mihály oldalirányba mozog. Orbán Viktor viszont még kiszerethet Nagy Mártonból, akkor pedig még visszatérhet a kormányba.","shortLead":"Ez nem bukás, de nem is előléptetés – Varga Mihály oldalirányba mozog. Orbán Viktor viszont még kiszerethet Nagy...","id":"20241129_Fulke-podcast-varga-mihaly-orban-viktor-nagy-marton-magyar-nemzeti-bank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/890e3918-30ce-405b-834a-6b75e340c2a1.jpg","index":0,"item":"5ca138f8-5ac1-4936-961c-689725f9071d","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_Fulke-podcast-varga-mihaly-orban-viktor-nagy-marton-magyar-nemzeti-bank","timestamp":"2024. november. 29. 15:00","title":"Jó katona megy a jegybankba, de lehet, hogy retúrjegye van – Varga Mihály kinevezéséről a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ac59fef-1e32-4190-b922-d205d660c829","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241129_hvg-orkeny-szinhaz-1-5-ezrelek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ac59fef-1e32-4190-b922-d205d660c829.jpg","index":0,"item":"203349b1-877e-48cd-ba17-8cce84a97211","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-orkeny-szinhaz-1-5-ezrelek","timestamp":"2024. november. 29. 06:00","title":"Az alkoholbetegek világát mutatja meg az Örkény Színház érzékeny előadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogyan szerezzük vissza a kontrollt a rólunk folyó beszélgetések felett?
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A megnyerő tartalom segíthet pozitív irányba befolyásolni a márkáról szóló beszélgetéseket, és ezzel a cégek a kontrollnak legalább egy kis szeletét visszaszerezhetik az önjáróvá vált online felületeken – mutat rá Andrew Canter, a Branded Content Marketing Association (BCMA, Márkázott Tartalmak Marketingszövetsége) globális ügyvezetője. Interjú.
HVG Extra Business: Az ember ősidők óta mesél történeteket, és a cégek is régóta élnek ezzel az eszközzel. Tulajdonképpen mennyire tekinthető forradalmian új jelenségnek a sztorizás?
Andrew Canter: Műfaját tekintve valóban semmi újról nem beszélhetünk. A XIX. század végén már létezett például saját márkás mezőgazdasági magazin, és ismert példa a Michelin Guide története is, amely 1900-ban volt áttörő újítása a gumiabroncs-készítő vállalatnak, hogy az éttermek, fogadók felkeresésének támogatásával jobban kopjanak és fogyjanak a termékei. Az 1930-as években a Palmolive kozmetikai cég támogatott egyes rádióműsorokat, az 1950-es években pedig megjelentek a szappanoperák, amelyek közül az elsőnek a Procter & Gamble volt a szponzora. Ami miatt most újra felkapták a fogalmat, az a médiaeszköztár radikális megváltozása – a közösségi média, az internet és az okoseszközök elterjedése. Ezek teszik lehetővé a rövid formátumok kialakítását, a tartalmak gyors fogyasztását és az instant jutalmazást.
Andrew Canter
A tapasztalt tartalommarketing-szakértő már 25 éve vesz részt a marketingkommunikáció világában. Annak a BCMA-nek a globális ügyvezetője, amelynek kitűzött célja, hogy a tartalommarketinggel foglalkozó szakemberek gyűjtőhelye legyen, és a legjobb gyakorlatok megosztásával segítse a tartalommarketing mint iparág növekedését. Andrew Canter nemcsak a BCMA vezetőjeként, hanem a Global Living Brands tartalmi vezetőjeként is aktív. A cég véleményvezérek felmérésében, hírnévmenedzsmentben, stratégiai marketingben és márkázott tartalom menedzselésében segíti ügyfeleit. 2015-ben az év tartalommarketingese díjra jelölték a The Drum magazin szavazásán.
HVG Extra Business: Mitől működik a történetmesélés?
Andrew Canter: Első lépésként mindig arra hívjuk fel ügyfeleink és tagjaink figyelmét, hogy a megoldandó problémára fókuszáljanak. Mérjék fel, és értsék meg mélységében, milyen kihívásra szeretnének a marketinges eszközökkel válaszolni. Minden munka a célközönség meghatározásával kezdődik, annak kijelölésével, hogy kiket akarunk megnyerni. A közösségi média felfoghatatlan sebességű robbanásával a cégek elveszítették a kontrollt afölött, hogy a fogyasztók mit mondanak a márkáikról. A hatékony és megnyerő tartalom ugyanakkor valamelyest segíthet pozitív irányba befolyásolni a márkáról szóló beszélgetéseket, amivel a cégek a kontrollnak legalább egy kis szeletét visszaszerezhetik. Gondoljunk csak a GoPro kamerára, amely arra bátorítja a felhasználóit, hogy maguk állítsanak elő lenyűgöző tartalmakat. Ezekből aztán a cég szabadon csemegézhet, marketingkampánya jelentős részét felfűzve e történetekre.
HVG Extra Business: Hogyan tudják a vállalatok a leghatékonyabban kihasználni a tartalmak erejét?
Andrew Canter: Gyakran nagy a kísértés, hogy a cég valami nagyon bonyolult dolgot állítson elő, amikor márkázott tartalmakban gondolkozik. Azt tapasztaljuk, hogy a vállalatok – gyakran a megoldandó probléma átgondolása nélkül – rögtön a megvalósítási fázisba kezdenek bele. Mi viszont azt javasoljuk, hogy lépjünk eggyel hátrébb, készítsünk előbb stratégiát, amely átfogóan számba veszi valamennyi aktivitást, majd erre alapozzuk a kampányt.
HVG Extra Business: Gyakori kihívás, hogy a tartalom a cégen belül keletkezik: ott van meg az az alap, ami kívülről nehezen előbányászható. Egy kommunikációs ügynökség milyen módon tudja a legjobban támogatni az ügyfeleit a tartalommarketing során?
Andrew Canter: Az ügynökségeknek mindenekelőtt meg kell ismerniük és meg kell érteniük az ügyfeleik márkázott tartalmaiban rejlő erőt. Szerencsés megoldás, ha elképzeléseiket először kisebb büdzsével és kisebb célcsoporton tesztelik, majd a tanulságok közös leszűrése után fognak bele a nagyobb költségvetésű tartalommarketingbe.
A másik kulcsfontosságú pont a mérés. Mi is létrehoztunk egy tartalommonitor-rendszert, amely hatékonyan segíti a kommunikációs ügynökségeket az eredmények mérésében és prezentálásában. Ezzel az eszközzel össze tudják vetni a megtérülést (ROI) a brand más mutatóival, megnézhetik, hogy a kampány mely eszközei teljesítenek a legjobban, melyek kicsit gyöngébben, és természetesen ezeket össze kell vetni az elvárásokkal.
HVG Extra Business: A tartalommarketing szinte minden esetben a bevonásról, a lojalitás növeléséről is szól. Hogyan tudja ezeket a célokat elérni egy jó kampány?
Andrew Canter: Mint említettem, abból kell kiindulni, hogy a tartalomkampány jól átgondolt, és valóban szükséges az adott probléma megoldására. A múltban előfordult ugyanis, hogy egyes cégek túltolták a dolgot, és ez visszaütött. Ilyen sikertelen kampánynak gondolom a McDonald’s „Channel us” YouTube próbálkozását is (a gyorsétteremlánc a rajongói aktivitására számítva hozta létre szórakoztató csatornáját a videomegosztó felületen, de végül érdektelenség miatt pár hónapja bezárták – a szerk). De ha sikerül jól elkapni a fonalat, remek eredményeket lehet elérni. A legismertebb és legirigyeltebb sztorizós kampány talán a Red Bullé, amely már régóta nemcsak energiaital-gyártó cég, hanem elképesztően komoly tartalomgyártó vállalkozás is.
HVG Extra Business: Milyen hosszan számolhatunk a sztorizással a márkaépítésen belül? Honnan tudjuk, hogy nem csak újabb, múló trendről van-e szó?
Andrew Canter: Nemcsak velünk van és velünk is marad, hanem folyamatosan növekedni, erősödni fog. A következő években a kampányok elsöprő többségének lesz legalább néhány eleme, ami kifejezetten a történetmesélésre épít majd. A küszöbönálló új technológiáknak – a kiterjesztett valóságnak (Augmented Reality) és a virtuális valóságnak (Virtual Reality) – számottevő hatásuk lesz arra, mit hívunk majd tartalomnak a jövőben.
Bőhm Kornél interjúját teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2017/1-es számában olvashatja el.
A magazin friss lapszámában kreatív szakmák gyakorlataiból mutatunk mintát azok számára, akik fejlődni szeretnének, vagy akár csapatot, vállalatot vezetnek folyamatosan megújuló környezetben. A lapban emellett kiemelten foglalkozunk a kreativitáshoz szorosan kötődő dizájntémákkal is. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel!
Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!
A kreativitás ma már nem csupán a művészi alkotótevékenységek sajátja, alapvető készségként kell magunkénak tudnunk, ha olyan területen dolgozunk, amely folyamatosan fejlődik. Íme néhány tipp a klasszikus kreatív szakmák gyakorlatából.
Számos informatikai vállalkozás eljut a felismerésig, hogy rendkívüli kihívás akár csak kicsit is érdekfeszítően beszélni a cég tevékenységéről. Architektúráktól, rendszerintegrációtól kevesen rágják le a körmüket izgalmukban, az SAP ezt felismerve hajtott végre paradigmaváltást a sztorizás fókuszba állításával.
Újgenerációs reklámügynökségek vezetői szakembereit kértük arra, magyarázzák el: hol van a helye, és hogyan épül be a munkájukba a régi-új szakmai csodafegyver, a történetmesélés.