szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A várakozásokkal összhangban 7,2 százalékkal nőtt a Tesco forgalma a harmadik negyedévben, miután a külföldi, elsősorban az ázsiai értékesítés erőteljes bővülése ellensúlyozta a nagy-britanniai piac gyengélkedését.

A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi hálózata mindössze 1,5 százalékos forgalomnövekedést tudott felmutatni Nagy-Britanniában a november 27-ével végződött tizenhárom hétben, miközben a tengerentúlon 11 százalékot tett ki a növekedés az egy évvel korábbihoz képest az üzemanyag-értékesítést nem számítva, konstans árakon.

Elemzők rámutattak: a Tesco elsősorban amiatt nem tudja jelentősen növelni forgalmát, mert kínálatában viszonylag nagy súllyal szerepelnek a nem élelmiszeripari termékek, amelyek vásárlásától mostanság tartózkodnak a vevők a gazdasági megszorítások, vagy az adóemelések miatt. Ugyanezen okból lassult általában véve is a kiskereskedelmi forgalom növekedése Nagy-Britanniában novemberben egy ugyancsak kedden megjelent adat szerint.

A Tescónak ötezer áruháza van a világ 14 országában, de forgalmának és profitjának közel 70 százalékát a brit piacon éri el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!