szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A japán elektronikai óriás globális recesszióra és kényszerű...

A japán elektronikai óriás globális recesszióra és kényszerű szerkezetátalakításra készül idén és 2009-ben.

1,4 milliárd dollár átszervezésre

A pénzügyi krízis nyomán egyre mélyülő reálgazdasági válságra reagálva a Panasonic 1,4 milliárdos költséggel járó átszervezésre – gyárbezárásokra és veszteséges részlegeinek eladására – készül a márciusban záruló üzleti évben.

A befektetőket váratlanul érte a világ vezető plazmatévé-gyártójának tegnapi bejelentése. Bár a Panasonic riválisai, a Sony és a Sharp októberben szintén meredeken lefelé módosították profitvárakozásukat, az elemzők a Panasonicot – elsősorban költséghatékony gyártási szerkezeti és jól diverzifikált üzleti portfóliója miatt – jóval ellenállóbbnak gondolták a recessziós hatásokkal szemben.

A Panasonic részvénye a csütörtöki kereskedés egyik nagy vesztese volt Tokióban: miközben a Nikkei 2 százalékkal emelkedett, a Panasonic kurzusa 4,7 százalékkal csökkent.

Zsugorodó piacok, csökkenő forgalom

A vállalat alig 30 milliárd jen (315 millió dollár) nettó eredményt vár a márciusban záruló üzleti évben, ami 90 százalékkal kevesebb a tavalyi adózott nyereségnél. A Panasonic plazmatévék globális forgalma a cég becslése szerint messze alulmarad a tervezett 11 millió darabnál. A vállalat üzemi nyeresége várhatóan 39 százalékkal, 340 milliárd jenre csökken, az összforgalom 7,6 százalékkal, 8,5 ezer milliárdra zsugorodik.  

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!