szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A termelés visszafogását a szakszervezeti konferencián jelentette be Reinhard Jung, az...

A termelés visszafogását a szakszervezeti konferencián jelentette be Reinhard Jung, az igazgatótanács tagja. A hír ugyanakkor nem okozott komoly meglepetést, az autóipari nagyvállalat ugyanis már régebben utalt arra, hogy a Škoda-gyártásnak nem kell Pozsonyban maradnia. Povšík szerint először 60 ezerről 40 ezer autóra csökkentették a tervet, de most már csak 20 ezer autó évi legyártásáról beszélnek. A pozsonyi üzemet és a dolgozókat azonban meg szeretnék tartani.

Van másik?

Pozsonyban az év elején kezdték el gyártani az Ocatvai modellt. A nagy kereslet miatt ugyanis a cseh gyárak nem tudtak elég autót legyártani, a piaci helyzet változása miatt azonban most többlet van az Octaviákból. Povšík szerint így nincs értelme Szlovákiában gyártani a kocsikat, hiszen az autónként 400 euró többletköltséget jelent a csehországi gyártással szemben.

A pozsonyi gyár ezzel kellemetlen helyzetbe került, mert az Octavia modellen kívül a konszern nagyobb autóit gyártja, például az Audi Q7-est. Az ezek iránti kereslet azonban gyorsan csökkent. Povšík azonban meg van róla győződve, hogy az UP! Model miniautó gyártását Pozsonyba helyezik. A Mladá Fronta dnes napilap kérdéseire a Volkswagen csütörtök óta nem válaszolt.

Leépítés Esztergomban

A válság tehát a régió autógyártó egységeit sem hagyja érintetlenül. Ez alól nem kivétel a magyar Suzuki sem, amely múlt hét végén jelezte, hogy a kereslet csökkenése miatt visszafogja termelését 2009-ben. Az eredeti tervek szerint a japán cég Esztergomban 300 ezer autót állított volna elő jövőre, a mostani elképzelések szerint azonban a kibocsátás ettől 30 százalékkal is elmaradhat. A vállalat emiatt 1200 embert bocsát el.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!