Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c5173b61-4c43-490c-81b1-827bf98c19a6","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Férfiak tölcsérrel művért isznak nők széttárt lábai közül, miközben a színpadot vérrel és provokatív aktusokkal borítják el” – ecsetelte a Mi Hazánk elnökhelyettese a látottakat.","shortLead":"„Férfiak tölcsérrel művért isznak nők széttárt lábai közül, miközben a színpadot vérrel és provokatív aktusokkal...","id":"20241129_vidnyanszky-duro-nemzeti-szinhaz-ver-vagyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5173b61-4c43-490c-81b1-827bf98c19a6.jpg","index":0,"item":"0293ed91-18b8-49a9-a332-7e172acdba4e","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_vidnyanszky-duro-nemzeti-szinhaz-ver-vagyok","timestamp":"2024. november. 29. 15:34","title":"Dúró Dóra: Visszataszító véres orgia került a Nemzeti színpadára – Vidnyánszky: A színház dolga, hogy kísérletezzen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24a3e707-7305-4acf-b038-5756cff6414a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Tesla a tervek szerint 2026-ban dobná piacra az Optimus nevű humanoid robotját, aminek a saját gyáraiban is nagy hasznát venné.","shortLead":"A Tesla a tervek szerint 2026-ban dobná piacra az Optimus nevű humanoid robotját, aminek a saját gyáraiban is nagy...","id":"20241129_tesla-optimus-humanoid-robot-gep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24a3e707-7305-4acf-b038-5756cff6414a.jpg","index":0,"item":"6bc1a250-faa8-43cc-9f6f-3dc669c399cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_tesla-optimus-humanoid-robot-gep","timestamp":"2024. november. 29. 15:03","title":"Új kezet kapott a Tesla humanoid robotja, könnyűszerrel kapja el a neki dobott labdát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbadfa5d-0173-4d40-bfce-a8521b5a3e68","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy-egy új készség elsajátítása időigényes, nem mellőzhető a gyakorlás. Amerikai kutatók viszont találtak egy módszert, amellyel állításuk szerint a hagyományos módoknál hamarabb elérhetjük a célt.","shortLead":"Egy-egy új készség elsajátítása időigényes, nem mellőzhető a gyakorlás. Amerikai kutatók viszont találtak egy módszert...","id":"20241130_passziv-expozicio-hatasa-uj-keszseg-elsajatitasa-tanulas-modszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbadfa5d-0173-4d40-bfce-a8521b5a3e68.jpg","index":0,"item":"01f8d3a4-8291-4a2b-9546-37bedd60146e","keywords":null,"link":"/tudomany/20241130_passziv-expozicio-hatasa-uj-keszseg-elsajatitasa-tanulas-modszer","timestamp":"2024. november. 30. 20:03","title":"Mutatunk egy egyszerű trükköt az új dolgok megtanulásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f4c04e4-c98d-4494-a563-c96bb7ca40b2","c_author":"Bridge Budapest","category":"brandcontent","description":"Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató budapesti irodájának Technology COO-ja 11 éves korában kezdett programozni, majd közgazdaságtudományi egyetemet és MBA-t végzett, de azóta is szenvedélye az IT. Ma, ha nem is programozással, de programozókkal foglalkozik, vezetőként pedig abban hisz, hogy folyamatos tanulás nélkül nem lehet az élen járni. Gajdács-Leszkó Georgina pedagógus és Gajdács Krisztián programozó matematikus, a RoboKaland ökotudatos digitális közösségi alkotóműhelyben óvodás kortól tervezésre, fejlesztésre barkácsolásra inspirálják a fiatalokat. Az áramkörépítés és szoftverfejlesztés alapjai révén a gyerekek megtanulnak gondolkodni, kérdéseket feltenni és megoldásokat keresni. Hármójukat a Bridge Budapest Árnyékprogramja kötötte össze azzal a céllal, hogy hidat képezzenek az üzleti és civil szféra között. A program során látszólag két távoli terület vezetői kapcsolódnak és inspirálódnak egymás vezetői tudásából, dilemmáiból és tapasztalataiból.","shortLead":"Mátyás-Kollár Gabriella, a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató budapesti irodájának Technology COO-ja 11 éves korában...","id":"20241129_A-profizmus-es-a-kozvetlenseg-nem-zarja-ki-egymast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f4c04e4-c98d-4494-a563-c96bb7ca40b2.jpg","index":0,"item":"393fc1ed-b548-4d17-adf4-754d9403dd4e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-profizmus-es-a-kozvetlenseg-nem-zarja-ki-egymast","timestamp":"2024. november. 30. 12:30","title":"A profizmus és a közvetlenség nem zárja ki egymást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"add02f73-0afe-4a6f-b393-a78962825b21","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az évtized végéig marad a V8. ","shortLead":"Az évtized végéig marad a V8. ","id":"20241129_A-kovetkezo-Lamborghini-Urus-meg-biztosan-nem-lesz-elektromos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/add02f73-0afe-4a6f-b393-a78962825b21.jpg","index":0,"item":"d5c03d70-02f7-4590-a81e-2740eef50f46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_A-kovetkezo-Lamborghini-Urus-meg-biztosan-nem-lesz-elektromos","timestamp":"2024. november. 29. 08:21","title":"A következő Lamborghini Urus még biztosan nem lesz elektromos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49e74aed-c1a3-499c-9902-3ed735937059","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már kész van, de még nem indíthatják el – a Microsoft szerint ezért nincs még mindig androidos Xbox-áruház.","shortLead":"Már kész van, de még nem indíthatják el – a Microsoft szerint ezért nincs még mindig androidos Xbox-áruház.","id":"20241129_microsoft-xbox-alkalmazas-jatekok-letoltese-android-google-play-aruhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49e74aed-c1a3-499c-9902-3ed735937059.jpg","index":0,"item":"241a2d19-33fa-4e78-bc80-357947f64af4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241129_microsoft-xbox-alkalmazas-jatekok-letoltese-android-google-play-aruhaz","timestamp":"2024. november. 29. 09:03","title":"Novemberre ígérték, de még mindig nem indult el az androidos Xbox-áruház – a Microsoft szerint nem az ő hibája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d172bfee-4bf1-475b-b29a-df2790f3553e","c_author":"Bosch Rexroth ","category":"brandchannel","description":"Az, hogy az adatok megszerzése, azok elemzése és folyamatos monitorozása elkerülhetetlen, már sokak számára világos: ha jól használjuk őket, akkor hozzájárulhatnak a gyártási folyamatok rejtett tartalékainak kiaknázásához. A Bosch Rexroth Kft. Kassow Robots Open Day rendezvényén jártunk, ahol Dr. Sas Zoltánnal beszélgettünk a digitalizációról, arról, hogy a folyamatos fejlődés hogyan járulhat hozzá a versenyképesség megőrzéséhez és növeléséhez. Valamint arról is, hogy a hazai cégek mennyire nyitottak az innovációra.","shortLead":"Az, hogy az adatok megszerzése, azok elemzése és folyamatos monitorozása elkerülhetetlen, már sokak számára világos: ha...","id":"20241028_Bosch-Rexroth-cube-kassow-napok-digitalizacio-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d172bfee-4bf1-475b-b29a-df2790f3553e.jpg","index":0,"item":"7e324615-0b2f-4e09-8f18-116a0d5ed3c3","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241028_Bosch-Rexroth-cube-kassow-napok-digitalizacio-video","timestamp":"2024. november. 30. 15:30","title":"Ilyen kávéfőzőt még nem látott!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Bosch Rexroth Kft.","c_partnerlogo":"5e864c9e-2fbb-4faa-be3d-48cc625fba56","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"46948162-a6a9-4b97-9ae4-a267ccdd61f7","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A jövőre több mint 3,5 milliárddal gazdálkodó színházat Cseke Péter és Szente Vajk vezeti majd. Az Operaháztól elveszik az Erkel Színházat.","shortLead":"A jövőre több mint 3,5 milliárddal gazdálkodó színházat Cseke Péter és Szente Vajk vezeti majd. Az Operaháztól elveszik...","id":"20241129_Egy-uj-szinhazat-hoz-letre-a-kormany-az-Erkel-Szinhaz-helyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46948162-a6a9-4b97-9ae4-a267ccdd61f7.jpg","index":0,"item":"ad3a262e-75a8-43a4-930a-9d6595cbad41","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_Egy-uj-szinhazat-hoz-letre-a-kormany-az-Erkel-Szinhaz-helyen","timestamp":"2024. november. 29. 08:19","title":"Új színházat hoz létre a kormány az Erkel Színház helyén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Van akinek ebből 10 másodperc 1 millió dollárt ér - Nézze meg
szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Bár az előzetes adatok még arról számoltak be, hogy az idei Super Bowl...
Bár az előzetes adatok még arról számoltak be, hogy az idei Super Bowl nézettségben nem tudta lepipálni a 2008-ast, a végső számok már mást mutattak. A Nielsen médiakutató társaság szerint a Pittsburgh Steelers, és az Arizona Cardinals összecsapását 98,7 millióan nézték végig az Egyesült Államokban, és összesen 151,6 millió amerikai nézett bele legalább néhány percre a mérkőzésbe. A 2009-es NFL döntő ezzel a tavalyi Super Bowl 97,4 milliós rekordját adta át a múltnak, ami azért nagy szó, mert a tavalyi New York Giants – New England Patriots meccs előtt utoljára 12 éve néztek meg nagydöntőt 94 milliónál is többen. Ezzel egyébként a 2009-es Super Bowl minden idők második legnézettebb amerikai tévéműsorává lépett elő: ennél többen csak a M.A.S.H. koreai háború idején játszódó sorozat záró epizódját nézték meg az USA-ban, amely elé néhány ezer híján 106 millióan ültek le 1983 februárjában.
Ráadásul az esemény már nem csak Amerikában örvend hihetetlen népszerűségnek: az NFL nagydöntőt összesen 232 országban tűzték műsorra a különböző sportcsatornák. Bár arról, hogy az Egyesült Államok határain túl mennyien kísérik figyelemmel a mérkőzést pontos adatok nincsenek, már évek óta azt hallani, hogy a meccset egy milliárdnál is többen követik élőben világszerte.
Másodpercenként 100 ezer dollár
Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években, évtizedekben hatalmas presztízzsé vált a Super Bowl alatt reklámozni, s ma már a közvetítő csatornák (a három nagy amerikai csatorna: a Fox, az NBC és a CBS felváltva tűzi műsorra) hihetetlen – ráadásul évről évre nagyobb - bevételre tehetnek szert a nagydöntő alatt. Az idén az NBC-n volt a sor, hogy rekordot döntsön: a csatorna a mérkőzés alatt összesen 206 millió dolláros hirdetési bevételre tett szert, ha pedig meccs előtti és utáni műsorokat is figyelembe vesszük, ez az összeg már meghaladja a 261 millió dollárt. Ez mintegy négy százalékkal több, mint a Fox tavaly szintén csúcsnak számító negyedmilliárdos bevétele.
A dinamikus növekedés annak köszönhető, hogy a közvetítő csatornák évről-évre többet kérnek a Super Bowl reklámokért, s eddig mindig akadtak olyan vállalatok, amelyek ezeket a hihetetlen összegeket kifizették. Az első nagydöntőn egy félperces spotért még csak 500 dollárt kértek, most 3 milliónál tartunk. A hirdetési bevételek emelkedése egyébként a közelmúltban gyorsult fel: a félperces hirdetések ára 1995-ben lépte át az egymilliót, 2000-ben a 2-t, s tavaly is még csak 2,7 milliónál tartottak.
Az új rekord azért hihetetlen teljesítmény, mert válságban sikerült elérnünk – emelte ki Jeff Zucker az NBC Universal vezérigazgatója. Persze ez így kétségtelenül jól hangzik, azonban az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez azért nagyrészt nem az NBC-n múlott. A csatorna ugyanis a krízis kiéleződése előtt a tervezett 67 félperces spotból 57-t már eladott, s ezután hiába lassult le az értékesítés (január elején még mindig a nyakukon volt hétszer harminc másodperc), sikerült a teljes reklámidőt kitölteniük.
A nagy reklámshow
Ráadásul ma már a reklámok is a Super Bowl showhoz tartoznak. A USA Today már a mérkőzés alatt megszavaztatja a nézőket, hogy mely hirdetések tetszettek nekik a legjobban, és persze az eredményeket másnap publikálja. Nem véletlen tehát, hogy a hirdetők – ha már kifizetnek több millió dollárt – próbálnak kreatív reklámokkal előállni. A legjobban egyébként az elmúlt években a Bud márkát hirdető Anheuser-Busch sörgyártó teljesít, amely azt követően, hogy a tavaly első helyen végzett a listán, az idén is nyerni tudott. Más kérdés, hogy nem volt olcsó győzelem, a cég ugyanis összesen 10 spotot foglalt le az idei Super Bowlon.
Hogyan ne csökkentsünk költséget?
Egyre fontosabb platform a Super Bowl az állásközvetítő cégeknek is, a USA Tuday listáján az első ötbe két ilyen vállalat hirdetése is bekerült. A CareerBuilder.com egyperces reklámja az előkelő második helyet szerezte meg, míg a monster.com az ötödik helyen végzett.
Mikor kell új munka?
A szarvas rossz oldalán...
Bár az idén – miután a 10 éve minden nagydöntőn hirdető GM érthető okokból kiszállt – kevesebb autóreklám volt, mint az elmúlt esztendőkben, egynek – a Hyundai kisfilmjének – így is sikerül bekerülnie a legjobban közé (7.). A másik hirdető autógyártó, az Audi azonban inkább támogató hirdetésnek használta fel Super Bowl-reklámját: arra hívták fel a figyelmet, hogy a „Szállító” ezúttal is Audival furikázik.
Díjnyertes Hyudai
A szállító
Nem a GM volt az egyetlen nagy távozó - búcsút intett az NFL-döntőnek például a 12 éve aktív FedEx is – a régi hirdetők közül azonban sokan megmaradtak. Az idén is reklámozott például a chipsmárka Doritos, a két nagy kólagyártó a Pepsi, és a Coca Cola és ott volt a Bridgestone is.