Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dc64af99-1d69-4f97-8344-c7e6e9f64b04","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Az állam feladata lenne megvédeni a polgárait a fagyhalál ellen. Ha ezt elmulasztja, az embereknek joguk van megvédeni magukat. Nem lenne szabad a tüzelőanyag lopása miatt büntetni őket. Vélemény.","shortLead":"Az állam feladata lenne megvédeni a polgárait a fagyhalál ellen. Ha ezt elmulasztja, az embereknek joguk van megvédeni...","id":"20250103_revesz-sandor-onvedelembol-lopni-a-fagyhalal-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc64af99-1d69-4f97-8344-c7e6e9f64b04.jpg","index":0,"item":"206c3138-32b7-4e42-b7ce-30d14b6f3b27","keywords":null,"link":"/360/20250103_revesz-sandor-onvedelembol-lopni-a-fagyhalal-ellen","timestamp":"2025. január. 03. 08:00","title":"Révész Sándor: Tűzifát lopni önvédelem, ha fenyeget a fagyhalál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0794c66b-38ec-4172-8e1b-81d612103dcd","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Miután Nagy Márton és minisztériuma helyretette a sajtót, hogyan kell, úgymond, “megfelelő és körültekintő” módon értelmezni a KSH adatait, a Duma Aktuál sem akart lemaradni. Litkai Gergely helyre kis sorvezetőt rittyentett, hogy mindenki világosan lássa, mik a helyesen értelmezendő új mutatók és új szándékok. Azt is megláthatjuk, mi jut eszébe a ChatGPT-nek a magyar gazdaságról, ami – ez is kiderül – egy dologban nagyon hasonlít Kovács András Péterre.","shortLead":"Miután Nagy Márton és minisztériuma helyretette a sajtót, hogyan kell, úgymond, “megfelelő és körültekintő”...","id":"20250104_duma-aktual-gazdasagi-adatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0794c66b-38ec-4172-8e1b-81d612103dcd.jpg","index":0,"item":"d905c816-5454-4a6e-b960-395dfc8ca26b","keywords":null,"link":"/360/20250104_duma-aktual-gazdasagi-adatok","timestamp":"2025. január. 04. 19:30","title":"Nagy Márton nyomában – a Duma Aktuál útmutatója a sajtó számára, hogyan kell értelmezni a gazdasági adatokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c282ab5c-4ebf-4db8-b928-2a31c2fb7ce8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A nemzet rozmárja már ódzkodik a jeges víztől, de még elbúcsúzna Budapesten is a Dunától.","shortLead":"A nemzet rozmárja már ódzkodik a jeges víztől, de még elbúcsúzna Budapesten is a Dunától.","id":"20250104_schirilla-gyorgy-uszas-iras-borton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c282ab5c-4ebf-4db8-b928-2a31c2fb7ce8.jpg","index":0,"item":"ab4133ab-496b-458c-b57a-9db8c8af2a37","keywords":null,"link":"/elet/20250104_schirilla-gyorgy-uszas-iras-borton","timestamp":"2025. január. 04. 09:18","title":"Schirilla György elárulta: Baracskán ült, mert feltört egy sírt és ellopott egy motort","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65b0af03-90e1-48b1-a640-a3dcc1dda086","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?","shortLead":"Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes...","id":"20250103_balazs-barbara-asszonypajtas-takarekos-szereny-egyszeru-konyha-szakacskonyv-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65b0af03-90e1-48b1-a640-a3dcc1dda086.jpg","index":0,"item":"44d98f9c-5173-4489-ad57-a69f0c3141b1","keywords":null,"link":"/360/20250103_balazs-barbara-asszonypajtas-takarekos-szereny-egyszeru-konyha-szakacskonyv-interju","timestamp":"2025. január. 03. 19:45","title":"„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9040c777-ed9f-433b-96e0-eb6bce867bef","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Britt Allcroft 81 éves volt. ","shortLead":"Britt Allcroft 81 éves volt. ","id":"20250103_Thomas-a-gozmozdony-mese-sorozat-alkoto-Britt-Allcroft-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9040c777-ed9f-433b-96e0-eb6bce867bef.jpg","index":0,"item":"274db133-1db2-40f4-b96b-d7dd98c218a6","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_Thomas-a-gozmozdony-mese-sorozat-alkoto-Britt-Allcroft-meghalt","timestamp":"2025. január. 03. 16:14","title":"Meghalt a Thomas, a gőzmozdony-mesesorozat alkotója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem indul jól a nap a forint számára.","shortLead":"Nem indul jól a nap a forint számára.","id":"20250103_Ismet-414-felett-az-euro-de-a-dollar-403-forint-felett-jar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"2ec51eb9-a06b-4f5f-b756-813f66e706c6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_Ismet-414-felett-az-euro-de-a-dollar-403-forint-felett-jar","timestamp":"2025. január. 03. 09:23","title":"Ismét 414 felett az euró, de a dollár is 403 forint felett jár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27b5bd98-8043-4472-ad36-f2839ffda1be","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Hyundai Creta Electric egy feltöltéssel több, mint 470 kilométert képes megtenni.","shortLead":"A Hyundai Creta Electric egy feltöltéssel több, mint 470 kilométert képes megtenni.","id":"20250103_itt-az-elektromos-suzuki-vitara-uj-koreai-kihivoja-hyundai-creta-electric","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27b5bd98-8043-4472-ad36-f2839ffda1be.jpg","index":0,"item":"c52729ed-3516-424d-b9a0-b604adc79de0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_itt-az-elektromos-suzuki-vitara-uj-koreai-kihivoja-hyundai-creta-electric","timestamp":"2025. január. 03. 09:52","title":"Itt az elektromos Suzuki Vitara új koreai kihívója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1005a633-e969-4861-b8b8-44db785cbefa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Románia schengeni csatlakozásának örült így az államfő. A Telex jelzését megköszönték – csak azt sikerült elfelejteniük közben, hogy a portál valójában kérdezett is tőlük. ","shortLead":"Románia schengeni csatlakozásának örült így az államfő. A Telex jelzését megköszönték – csak azt sikerült elfelejteniük...","id":"20250103_sulyok-tamas-koszovo-szerbia-diplomacia-terkep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1005a633-e969-4861-b8b8-44db785cbefa.jpg","index":0,"item":"20513129-a210-4ac2-9ae7-c30531908dbc","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_sulyok-tamas-koszovo-szerbia-diplomacia-terkep","timestamp":"2025. január. 03. 07:27","title":"Sulyok stábja javította a térképet, amin Koszovót Szerbia részeként tüntették fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Van akinek ebből 10 másodperc 1 millió dollárt ér - Nézze meg
szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Bár az előzetes adatok még arról számoltak be, hogy az idei Super Bowl...
Bár az előzetes adatok még arról számoltak be, hogy az idei Super Bowl nézettségben nem tudta lepipálni a 2008-ast, a végső számok már mást mutattak. A Nielsen médiakutató társaság szerint a Pittsburgh Steelers, és az Arizona Cardinals összecsapását 98,7 millióan nézték végig az Egyesült Államokban, és összesen 151,6 millió amerikai nézett bele legalább néhány percre a mérkőzésbe. A 2009-es NFL döntő ezzel a tavalyi Super Bowl 97,4 milliós rekordját adta át a múltnak, ami azért nagy szó, mert a tavalyi New York Giants – New England Patriots meccs előtt utoljára 12 éve néztek meg nagydöntőt 94 milliónál is többen. Ezzel egyébként a 2009-es Super Bowl minden idők második legnézettebb amerikai tévéműsorává lépett elő: ennél többen csak a M.A.S.H. koreai háború idején játszódó sorozat záró epizódját nézték meg az USA-ban, amely elé néhány ezer híján 106 millióan ültek le 1983 februárjában.
Ráadásul az esemény már nem csak Amerikában örvend hihetetlen népszerűségnek: az NFL nagydöntőt összesen 232 országban tűzték műsorra a különböző sportcsatornák. Bár arról, hogy az Egyesült Államok határain túl mennyien kísérik figyelemmel a mérkőzést pontos adatok nincsenek, már évek óta azt hallani, hogy a meccset egy milliárdnál is többen követik élőben világszerte.
Másodpercenként 100 ezer dollár
Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években, évtizedekben hatalmas presztízzsé vált a Super Bowl alatt reklámozni, s ma már a közvetítő csatornák (a három nagy amerikai csatorna: a Fox, az NBC és a CBS felváltva tűzi műsorra) hihetetlen – ráadásul évről évre nagyobb - bevételre tehetnek szert a nagydöntő alatt. Az idén az NBC-n volt a sor, hogy rekordot döntsön: a csatorna a mérkőzés alatt összesen 206 millió dolláros hirdetési bevételre tett szert, ha pedig meccs előtti és utáni műsorokat is figyelembe vesszük, ez az összeg már meghaladja a 261 millió dollárt. Ez mintegy négy százalékkal több, mint a Fox tavaly szintén csúcsnak számító negyedmilliárdos bevétele.
A dinamikus növekedés annak köszönhető, hogy a közvetítő csatornák évről-évre többet kérnek a Super Bowl reklámokért, s eddig mindig akadtak olyan vállalatok, amelyek ezeket a hihetetlen összegeket kifizették. Az első nagydöntőn egy félperces spotért még csak 500 dollárt kértek, most 3 milliónál tartunk. A hirdetési bevételek emelkedése egyébként a közelmúltban gyorsult fel: a félperces hirdetések ára 1995-ben lépte át az egymilliót, 2000-ben a 2-t, s tavaly is még csak 2,7 milliónál tartottak.
Az új rekord azért hihetetlen teljesítmény, mert válságban sikerült elérnünk – emelte ki Jeff Zucker az NBC Universal vezérigazgatója. Persze ez így kétségtelenül jól hangzik, azonban az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez azért nagyrészt nem az NBC-n múlott. A csatorna ugyanis a krízis kiéleződése előtt a tervezett 67 félperces spotból 57-t már eladott, s ezután hiába lassult le az értékesítés (január elején még mindig a nyakukon volt hétszer harminc másodperc), sikerült a teljes reklámidőt kitölteniük.
A nagy reklámshow
Ráadásul ma már a reklámok is a Super Bowl showhoz tartoznak. A USA Today már a mérkőzés alatt megszavaztatja a nézőket, hogy mely hirdetések tetszettek nekik a legjobban, és persze az eredményeket másnap publikálja. Nem véletlen tehát, hogy a hirdetők – ha már kifizetnek több millió dollárt – próbálnak kreatív reklámokkal előállni. A legjobban egyébként az elmúlt években a Bud márkát hirdető Anheuser-Busch sörgyártó teljesít, amely azt követően, hogy a tavaly első helyen végzett a listán, az idén is nyerni tudott. Más kérdés, hogy nem volt olcsó győzelem, a cég ugyanis összesen 10 spotot foglalt le az idei Super Bowlon.
Hogyan ne csökkentsünk költséget?
Egyre fontosabb platform a Super Bowl az állásközvetítő cégeknek is, a USA Tuday listáján az első ötbe két ilyen vállalat hirdetése is bekerült. A CareerBuilder.com egyperces reklámja az előkelő második helyet szerezte meg, míg a monster.com az ötödik helyen végzett.
Mikor kell új munka?
A szarvas rossz oldalán...
Bár az idén – miután a 10 éve minden nagydöntőn hirdető GM érthető okokból kiszállt – kevesebb autóreklám volt, mint az elmúlt esztendőkben, egynek – a Hyundai kisfilmjének – így is sikerül bekerülnie a legjobban közé (7.). A másik hirdető autógyártó, az Audi azonban inkább támogató hirdetésnek használta fel Super Bowl-reklámját: arra hívták fel a figyelmet, hogy a „Szállító” ezúttal is Audival furikázik.
Díjnyertes Hyudai
A szállító
Nem a GM volt az egyetlen nagy távozó - búcsút intett az NFL-döntőnek például a 12 éve aktív FedEx is – a régi hirdetők közül azonban sokan megmaradtak. Az idén is reklámozott például a chipsmárka Doritos, a két nagy kólagyártó a Pepsi, és a Coca Cola és ott volt a Bridgestone is.