Hasít a közösségi vásárlás

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Indulása óta több mint 2 milliárd forintot fogott a Bónusz Brigád a közösségi vásárlói oldalhoz csatlakozó fogyasztóknak.

A hazai piacvezető közösségi vásárló oldal, a Bónusz Brigád nyilvános számlálója, amely a vásárlóknak megspórolt összeget mutatja február elején átlépte a 2 milliárd forintos értéket. Ez azt jelenti, hogy 2010 szeptembere óta a vásárlók ennyivel kevesebbért juthattak hozzá számukra fontos termékekhez, szolgáltatásokhoz. Míg az első milliárd megtakarítása 12 hónapot vett igénybe, addig a második milliárdot már sokkal rövidebb idő, mindössze 4 hónap alatt sikerült a szolgáltatások és termékek árából lealkudni.

Az átlagosan 50-60 százalékos kedvezményt biztosító első hazai közösségi vásárlóoldalt 2010 szeptemberében indította útjára a mára piacvezető, magyar tulajdonú Bónusz Brigád.A múlt évben a hazai piac forgalma már közel 3 milliárd forintot tett ki. Az üzleti modell alapja az Egyesült Államokból származik, lényege, hogy a vásárlói közösségek erejét kihasználva lealkudják az egyes szolgáltatások árait.

A közösségi vásárlói oldal a Skoopy Kft. – amelynek főtevékenysége üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás – kizárólagos tulajdonában áll és a Skoopy működteti. A GKIeNET adatai szerint a cég weboldala 42 százalékos részesedésével piacvezető Magyarországon. A Skoopyt 2010. január végén jegyezték be 500 ezer forint jegyzett tőkével, ami tavaly november végére két lépésben 1 millió forintra emelkedett. A céget két magyar magánszemély, Kaprinay Zoltán, valamint Heller Gábor alapították, az alapítók egyben ügyvezetők is – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból.

Az alapítás évének októberében beszállt a cégbe a két további magyar magánszemély birtokában lévő a Tarpa Bio-manufaktúra és Pálinkafőzde Kft., majd tavaly november végén csatlakozott a Slevomat Group nemzetközi hálózathoz, ennek kapcsán a prágai bejegyzésű Slevomat.cz s.r.o. is tuladonos lett és a felügyelőt bizottságba is delegáltak egy tagot a csehek. A cég az alapítás évében mindössze 455 ezer forint forgalom mellett 9 milliós veszteséget hozott össze, de tudni kell, hogy a Bónusz Brigád honlapot csak 2010 szeptemberében indította be a cég. A csoport regisztrált felhasználóinak száma meghaladja a 2 milliót, a hálózat pedig összesen 39 városban szolgálja ki ügyfeleit.