szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miközben nem enyhül a közösségi média jelentőségének hangsúlyozása a vállalkozások életében, felbukkannak a Facebook és társai rejtette veszélyekről szóló vélemények is. Több kutatás is kifejezetten veszélyesnek tarja a cégekre nézve a közösségi oldalakt, mert a nyitott és átlátható kommunikáció gyakran sebezhetővé is teheti a vállalatokat az érkező kritikák révén.

Egy friss felmérés arra a furcsa eredményre jutott, hogy a márkaépítés szempontjából kiemelt veszélyt jelentenek a közösségi oldalak. Ezek közül is a legnagyobbak tudják a legnagyobb károkat okozni – írja az mfor.hu. Az eMarketer.com összegzése szerint a márka szempontjából a legnagyobb veszélyt a legkedveltebb közösségi oldalak jelentik. Ugyan a közösségi média a márkák számára lehetőséget teremt az ügyfelekkel való közvetlenebb és interaktívabb kapcsolattartásra, az effajta nyitottság és átláthatóság gyakran sebezhetővé is teheti a vállalatokat az érkező kritikák révén.

Az Altimeter Group egy, a "social media manager"-ek körében 2012 augusztusában végzett felmérése szerint a közösségi hálók a három legveszélyesebb kockázat közé tartoznak. Azok, akik rizikósnak ítélték meg a szociális médiát, 35 százalékuk a Facebookot jelentős veszélynek tartotta, míg 25 százalékuk szerint a Twitter, 15 százalékuk szerint pedig a Youtube és hasonló videómegosztó oldalak jelentenek releváns kockázatot.

A Facebookon a negatív véleményeket nemcsak az adott személy barátai és ismerősei láthatják, de bárki, aki a márka oldalára téved, így befolyásolva esetleg a potenciális ügyfeleket. Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a pozitív vélemények könnyen képesek ellensúlyozni a negatív hangokat.

Az Altimeter felmérésében a válaszadók 66 százaléka nyilatkozta azt, hogy jelentős lehet a márka hírnevében okozott kár, ezt követően a legtöbben, 32 százaléka a megkérdezetteknek pedig a kiszivárogtatott bizalmas információk okozta veszélyeket minősítették kritikus kockázatnak.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!