Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Miközben nem enyhül a közösségi média jelentőségének hangsúlyozása a vállalkozások életében, felbukkannak a Facebook és társai rejtette veszélyekről szóló vélemények is. Több kutatás is kifejezetten veszélyesnek tarja a cégekre nézve a közösségi oldalakt, mert a nyitott és átlátható kommunikáció gyakran sebezhetővé is teheti a vállalatokat az érkező kritikák révén.
Egy friss felmérés arra a furcsa eredményre jutott, hogy a márkaépítés szempontjából kiemelt veszélyt jelentenek a közösségi oldalak. Ezek közül is a legnagyobbak tudják a legnagyobb károkat okozni – írja az mfor.hu. Az eMarketer.com összegzése szerint a márka szempontjából a legnagyobb veszélyt a legkedveltebb közösségi oldalak jelentik. Ugyan a közösségi média a márkák számára lehetőséget teremt az ügyfelekkel való közvetlenebb és interaktívabb kapcsolattartásra, az effajta nyitottság és átláthatóság gyakran sebezhetővé is teheti a vállalatokat az érkező kritikák révén.
Az Altimeter Group egy, a "social media manager"-ek körében 2012 augusztusában végzett felmérése szerint a közösségi hálók a három legveszélyesebb kockázat közé tartoznak. Azok, akik rizikósnak ítélték meg a szociális médiát, 35 százalékuk a Facebookot jelentős veszélynek tartotta, míg 25 százalékuk szerint a Twitter, 15 százalékuk szerint pedig a Youtube és hasonló videómegosztó oldalak jelentenek releváns kockázatot.
A Facebookon a negatív véleményeket nemcsak az adott személy barátai és ismerősei láthatják, de bárki, aki a márka oldalára téved, így befolyásolva esetleg a potenciális ügyfeleket. Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a pozitív vélemények könnyen képesek ellensúlyozni a negatív hangokat.
Az Altimeter felmérésében a válaszadók 66 százaléka nyilatkozta azt, hogy jelentős lehet a márka hírnevében okozott kár, ezt követően a legtöbben, 32 százaléka a megkérdezetteknek pedig a kiszivárogtatott bizalmas információk okozta veszélyeket minősítették kritikus kockázatnak.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.