Tetszett a cikk?

Az easyJet üzleti és üzemi teljesítménye a hálózat egészén belül továbbra is stabil. A 2012-es olimpia végét követően a Londonból induló járatok iránti kereslet a várakozások felső határértékét megközelítő mértékben nőtt – legjobban az utószezoni piac és a tengerparti desztinációk teljesítettek.

Az olimpia utáni időszak élénk forgalma, a kedvező működési körülmények, a hálózat egészére érvényes, továbbra is igen fegyelmezett tőkekihelyezési és repülőgép-kihasználási stratégia, a jövedelemgazdálkodás és a marketing hatékonyságának javítása, valamint a költségek szigorú ellenőrzés alatt tartása együttesen azt eredményezte, hogy az easyJet a vártnál kedvezőbb hozamról és minden idők legmagasabb adózás előtti eredményéről számolhat be a 2012. szeptember 30-án véget érő egy éves időszak tekintetében – annak ellenére, hogy az üzemanyagköltség ebben az évben további 230 millió fonttal nőtt.

A 2012. szeptember 30-ával véget érő hat hónap egy ülőhelyre jutó árbevétele változatlan árfolyamon számolva az „egy számjegyű tartomány alsó/középső szegmensét” emlegető korábbi előrejelzésekkel szemben valószínűleg 5-5,5 százalékkal fog növekedni.

Az easyJet évzárás előtti előzetes üzleti jelentése a 2012. szeptember 30-án záruló pénzügyi évről
KilátásokA 2012. július 25-i időszaki vezetőségi beszámoló alapjánMódosított kilátások
Kapacitásnövekedés +7 százalék+7 százalék
Egy ülőhelyre jutó árbevétel (változatlan árfolyamon számolva)Az egy számjegyű tartomány alsó/középső szegmensében+5-5,5 százalék
Egy ülőhelyre jutó költségek üzemanyagköltség nélkül (változatlan árfolyamon számolva)+1-2 százalék +1,5-2 százalék
Teljes évre vetített, adózás előtti nyereség280-300 millió font310-320 millió font

A 2012. szeptember 30-án végződő 12 hónapos időszakra vonatkozó üzleti beszámoló
A július 25-én közzétett időszaki vezetőségi beszámolóban az easyJet rámutatott azokra a kihívásokra, melyek elé a londoni olimpia kapcsán megnövekvő forgalom állította a vállalatot, továbbá azokra a lépésekre, melyeket a sportesemény és az európai sztrájkveszély által okozott fennakadások minimalizálása érdekében tett. Az easyJet örömmel nyugtázza, hogy ebben az igen kritikus nyári időszakban a fennakadások egészen jelentéktelen mértékűek voltak, így sikerült javítani a járatpontosságot és növelni az utasok hagyományosan kiemelkedő elégedettségét is. Mindennek eredményeképpen második félévi költségek valószínűleg a korábban közzétett előrejelzéssel összhangban alakulnak, az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó és változatlan árfolyamon számított költségek pedig 1,5-2 százalékkal növekednek.

Az euró és a font előző évihez képest számított, jelentős árfolyamváltozásának hatása miatt számottevő lesz a különbség a második félévi árbevételnek és a költségeknek a változatlan árfolyamon számított és a beszámolóban szereplő összege között. Az egy ülőhelyre jutó árbevétel-növekedés beszámolóban szereplő összege várhatóan 2-3 százalék között lesz, míg az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó költségek beszámoló szerinti összege 2-3,5 százalékos költségcsökkenést mutat majd.
 
Az easyJet várnál kedvezőbb nyár végi árbevételének és a kellemetlen meglepetésektől mentes működési környezetnek köszönhetően az igazgatóság által a 2012. szeptember 30-án véget érő 12 hónapos időszakra várt módosított adózás előtti nyereség összege jelenleg 310-320 millió GBP között van, szemben az adózás előtti nyereség korábban várt, 280-300 millió GBP közötti összegével.

A 2013. szeptember 30-án véget érő év első harmadára az ülőhelyek egyharmada elkelt; ez megfelel az előző évi helyzetnek. A becslések szerint a jelenlegi üzemanyagárak és árfolyamok mellett az easyJet üzemanyagszámlája a 2013-as üzleti évben 30-40 millió fonttal lesz magasabb. Ezenkívül az árfolyammozgások valószínűleg további 40-60 millió fontnak megfelelő negatív hatással lesznek a 2013-as pénzügyi év eredményére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!