szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Pénteken zárult a Coop Rally, melynek célja a minőségi hazai élelmiszertermelés középpontba állítása volt. A versenyen most először Fazekas Sándor, a Vidékfejlesztési Minisztérium vezetője is részt vett.

Korábban beszámoltunk a kétnapos rendezvényről, amely közel az egész hazai gyorsan forgó fogyasztási cikkeket (FMCG) gyártó szektor piaci szereplőit felvonultatta. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. dunaharaszti központjából induló rally következő állomásai a Detki Keksz Kft. Halmajugrán működő gyára, az Észak-Kelet Pro-Coop miskolci raktártelepe, valamint a Freesia Hungary Kft. hajdúböszörményi gyára voltak. A programban az eddigi évektől eltérően Hajdúszoboszlón kerekasztal-beszélgetés is volt, ahol Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, a rendezvény fővédnöke, a magyar termék rendelet létrejöttének fontosságát hangsúlyozva emlékeztetett arra, hogy a rendszerváltás után 50-60%-ra esett vissza a magyar élelmiszerek részaránya az értékesítésben, mivel tetszetős nyugati termékek árasztották el a piacot. Az utóbbi években a helyzetet tovább rontotta, hogy a pénzügyi válság rendkívül árérzékennyé tette a vásárlókat. Ennek ellenére a magyar termékek forgalmának részarányát mára sikerült mintegy 75%-ra visszatornázni, ám ez még mindig nem tekinthető elégségesnek – mondta. A miniszter emlékeztetett arra is, hogy a termékrendeletben rögzített három kategóriának – Magyar Termék, Hazai Termék, Hazai Feldolgozású Termék – köszönhetően világosan megkülönböztethető a magyar termék, amivel egy hosszú társadalmi vita végére tettek pontot. A rendelet aszerint tesz különbséget, hogy mennyi hazai alapanyag és hozzáadott érték van az üzletek polcaira kerülő élelmiszerekben.

Fazekas Sándor rajtra készül

Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke az értékesítés szerepére rávilágítva kiemelte, hogy a forgalmazók érdeke, hogy bővüljön a hazai termelés, nőjön a foglalkoztatás, és ennek nyomán erősödjön a vásárlóerő. Az élelmiszerüzletek ezt a maguk részéről oly módon tudják támogatni, ha minél több hazai terméket kínálnak vásárlóiknak. Az ügyességi versennyel és gyárlátogatásokkal színesített rallyt a HVG kiadó csapata nyerte.

 

 

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!