szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem csak csirkehús volt a McDonald's egyes grillezett csirkehúsos termékeiben. Az ügyeskedést 15 millió forintot kóstál a Gazdasági Versenyhivatal szerint. A cég nem ért egyet a versenyhivatallal és a határozat felülvizsgálatát kéri.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. (McDonald’s) megtévesztette a fogyasztókat csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítése során. A GVH ezért 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A vállalat 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús tartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban. Az átlagos fogyasztó számára a tájékoztatásokból így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst (hanem például darált bőrt) tartalmaznak, illetve olyan technológián, átalakításon (például darálás, felbontás, pácolás, formázás) esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.

A hivatal megállapította, hogy a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.

A McDonald’s szerda délután reagált a GVH büntetésére: meggyőződésük, hogy nem tévesztették meg a fogyasztókat és a versenyhivatali eljárás során bebizonyították, hogy a szabályoknak megfelelően jártak el. A cég a versenytanács határozatának bírósági felülvizsgálatát kéri.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!