szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy vállalkozás indítása meglehetősen kockázatos dolog, ami ugyanakkor nagy haszonnal kecsegtet. Egyszerre több dologban kell jónak lenni, de a legfontosabb, hogy miként egyensúlyozunk, priorizálunk a különböző céljaink között egy idősoron – legyen szó termékértékesítésről, pénzügyekről, ügyfél vagy munkahelyi kapcsolatokról.

Az alábbi összeállítást az amerikai Forbes gazdasági magazin honlapján találtuk, de hazai viszonyokra is megfelelően alkalmazható. A tanácsok főként induló vállalkozások tulajdonosainak, vezetőinek lehetnek hasznosak.

Az intelligencia kiválasztása

Válasszunk olyan csapatot magunk köré, amelynek tagjai okosabbak és sokkal jobban értenek az adott dologhoz, mint mi. Különösen a pénzügyi és technológiai tanácsadók lehetnek hasznosak egy friss cég számára.

Készítsen üzleti tervet

Ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Az üzleti terv egy olyan fikció, amely részletesen meghatározza a vállalkozás különböző üzleti lépéseit egy idősoron. E nélkül nem lehet sikeres a vállalkozás, ám önmagában az üzleti terv sem garantálja a sikert.

Készítsen személyes pénzügyi tervet

Ez segít a vállalkozás céljaira is koncentrálni: mikor, mennyi pénzt, milyen formában szeretnénk kivenni személyes céljainkra a vállalkozásból. A sikeres kisvállalkozások általában visszaforgatják a bevételeiket a vállalkozásba az első két-három évben. Pénzt személyes célra még ez alatt is ki lehet venni a cégből: ügyvezetésért, személyes közreműködésért, munkavégzésért.

Utazzon a biztonságra

Biztosítsa vagyoni eszközeit és humán erőforrásait. Így mérsékelheti veszteségeit bármely váratlan esemény bekövetkeztekor.

Viselje gondját az alkalmazottainak

A megbecsülés a legjobb motiváció. Ennek egyik záloga a hosszú távú munkavállalói csomagok, a biztos és kiszámítható jövőkép a cégnél.

Sűrűn jutalmazza a cég kulcsembereit

A cég fejlődésének egyik motorja a kulcsemberek sűrű jutalmazása. Bár mindenki pótolható, a konkurencia rövidtávon óriási károkat tud okozni, ha elcsábítja a cég kulcsemberét.

Gondoljon az utódlására

A sikeres cégvezető pontosan tudja, hogy előbb-utóbb vissza kell vonulnia az üzlettől. Nagyra nőtt cégeknél a távozás egy kisebb sokkal ér fel, úgyhogy készítsen tervet arról, hogy kinek, miért, mikor és hogyan adja át a stafétabotot.

Állandóan vizsgálja felül az üzleti tervét

A cégeknek ugyanúgy megvan az életciklusuk, mint az embereknek. Gyermekkor, kamaszkor, felnőttkor, öregkor, halál. Készüljön fel ezekre úgy, hogy frissíti az üzleti tervét az egyes szakaszoknak megfelelően.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!