szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Soma nevű vízszűrő hatékony marketinggel veszélyeztetheti a piacvezető német gyártó pozícióját.

Mike Del Ponte, amerikai fiatalember egy sokak szerint könnyebben használható és szebb vízszűrőt tervezett, mint a piacvezető, német Brita gyártó termékei. A termékhez ügyes közösségi marketinget is kapcsolt, mely szerint a Soma nevű vízszűrője természetes alapanyagból (pl. kókuszbélből) készült, így környezetbarát. Az ötlet része, hogy aki megvesz egy ilyen vízszűrőt, az karitatív környezetvédő szervezeteket is támogat.

A vízszűrőt, és a hozzá tartozó szép üveget webshopján keresztül lehet megrendelni. Mivel a szűrő egy idő múlva elhasználódik, 60 naponta cserélni kell, ám a betéteket a cég ingyenesen kiszállítja a vásárlóinak. Az értékesítés újdonsága az, hogy a csereszolgáltatást előfizetési csomagokhoz kötik. Az alapcsomag ára 49 dollár, azaz 11 ezer forint, ehhez egyetlen csere jár. Az egy éves ingyenes kiszállítás 99 dollárba (6 csere), a két éves "szervíz" 149 dollárba kerül (12 csere). Minden előfizetési csomag után 5 dollárt kapnak a karitatív szervezetek.

A fiatalember a válllakozásához szükséges pénzt a Kickstarteren, a közösségi adománygyűjtő oldalon szedte össze ötletével 2012-ben. Cégébe tavaly júliusban 3,8 millió dollárral (863 millió forinttal) szállt be két kockázati tőkés társaság.

(via TechCrunch)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!