szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A legtöbb ember rendelkezik legalább egy világmegváltó ötlettel, de ezek többsége soha nem valósul meg, pedig egy vállalkozás indítása talán soha nem volt olyan egyszerű, mint napjainkban. De akkor miért nem válnak valóra ezek az ötletek? Egyszerűen azért, mert az emberek többsége nem vállalkozó típus. A Business Insider összeszedett néhány sztereotip példát, nézze meg, hogy ön közte van-e!

Az álmodozó

Vannak azok az emberek, akik „ötletembernek” nevezik magukat, és szeretnek beszélni vízióikról, de azok megvalósítását meghagyják a szerényebb képzelőerővel megáldott társaiknak. A valóság azonban az, hogy a jó ötletekből Dunát lehet rekeszteni, a munka neheze a megvalósításnál kezdődik.

A bukástól rettegő

Mindenki fél az ismeretlentől, a különbség a félelemhez való viszonyulásban van. Akik túl tudnak lépni rajta, kockázatot tudnak vállalni, és a bukásokat a tanulási folyamat részének tekintik, jó eséllyel indítanak majd egy sikeres vállalkozást. Akiket azonban cselekvésképtelenné tesz a félelem, mindent elkövetnek, hogy elkerüljék a legminimálisabb kockázatot is.

A tökéletességre törekvő

A perfekcionizmusra való törekvés szinte garancia arra, hogy mire a tervező piacra dobja termékét, addigra megváltozik a környezet és a korábban vélt igény megváltozik. A pragmatikus megoldások viszont előnyt élveznek, érdemes egy prototípust piacra dobni, felmérni vele a piaci érdeklődést és menetközben hozzáigazítani a végterméket.

A kifogáskereső

A kifogáskeresők azok, akik maguk és a külvilág előtt is igazolni szeretnék azt, hogy miért nem fogtak bele egy adott dologba, és mivel energiáikat a racionális indokok felderítésére fordítják, így jó eséllyel soha semmibe nem fognak belekezdeni.

Az áldozat

Van az az embertípus, amelyik azt szereti, ha megmondják neki mit kell csinálni, és ha nem tudja ellátni feladatát, akkor előszeretettel fogja a körülményekre és semmi pénzért sem hajlandó felelősséget vállalni tetteiért.

További típusokat itt talál.

Szeretnénk még jobb tartalmat előállítani ebben a rovatban, ehhez kérnénk a segítségét.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!