szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az élénkülő európai keresletnek köszönhetően a vártnál jobban tudta növelni forgalmát a Nestlé az idén az első fél évben, a profit ugyanakkor a vártnál kisebb lett.

Az árfolyamhatás, vagyis az erős svájci frank miatt 0,3 százalékkal, 42,8 milliárd svájci frankra csökkent az értékesítési árbevétel, de az árfolyamhatástól és az egyszeri tételektől megtisztítva 4,5 százalékos növekedés volt 2015 első hat hónapjában – közölte a Nestlé, a KitKat csokoládé, a Maggi-készételek, a Perrirer ásványvíz, a Nespresso kávé és még egy sereg ismert termék gyártója.   

A nettó profit 2,5 százalékkal, 4,5 milliárd frankra, azaz 1275 milliárd forintra csökkent, ez kissé elmarad a piaci várakozástól. Az év egészére 5 százalékos forgalomnövekedéssel és magasabb nyereséggel számol a Nestlé.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!