szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az amerikaiak negyede arra használja ki az évzáró céges bulikat, hogy jól berúgjon és szexeljen a megjelentekkel, legyenek azok kollégák, illetve az erre az alkalomra szerződtetett lengén öltözött lányok. A workforce.com felmérése szerint ez a gyakorlat változóban van.

A legtöbb céges bulin korlátozzák az alkohol fogyasztását, mert nem akarják, hogy szexpartivá alakuljon a vállalati rendezvény. Az amerikai cégek 80 százaléka szervez bulit az év végén. Egy-egy meghívottra átlagosan 75 dollárt szánnak. Az ilyen rendezvények 90 százalékán lehet alkoholt fogyasztani, de többnyire csak mértékkel. A korábbi esetekből tanulva igyekeznek mérsékelni a munkatársak év végi lendületét, mely ezúttal nem a jobb teljesítményekre, hanem az alkalmi légyottok mennyiségére koncentrál. Egyes bulikon valóságos verseny alakult ki ezen a téren, de ezt vissza akarják fogni – írta a Reuters.

Már csak azért is, mert a korábbi felmérések azt mutatták: a döntő többség szerint semmi haszna nincs a céges buliknak, már ami a munkateljesítményt illeti. Mindössze a résztvevők 18 százaléka vélte úgy, hogy a céges buli jót tett a következő év teljesítményének. Amit viszont kiemeltek az az, hogy sokkal jobbak lettek az emberi kapcsolatok a kollégák között. A kapcsolatok jellegére a kérdőív nem tért ki, de a céges bulik óvatos szervezői immár azzal a jelszóval végzik munkájukat, hogy nem a berúgott és szexelő kollégák jelentik az ilyen rendezvények legfontosabb célját az Egyesült Államokban.

Nem szereti a céges bulikat? Még az ingyenpiáért sem?

Alkoholmámortól önmagából kikelő kolléga, smúzolás a főnökkel, flörtölő csapattársak - ezek miatt nem szeretünk itthon céges karácsonyi bulira járni. Az aktív munkavállalók 44 százaléka legalább 5 éve nem is vett részt ilyen rendezvényen - derült ki a DreamJo.bs és az NRC Marketingkutató Kft. felméréséből.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!