Üzent a budapestieknek a metrókocsikat felújító orosz cég

Üzent a budapestieknek a metrókocsikat felújító orosz cég

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A Metrowagonmash bocsánatot kért a korszerűsített metrószerelvényekkel kapcsolatos hibákért.

„A Metrowagonmash vállalat csapata és vezetősége nevében szeretnék bocsánatot kérni a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben” – olvasható a Metrowagonmash vezérigazgatójának pénteki közleményében.

Borisz Bogatirjev szerint a Metrowagonmash folyamatosan egyeztet és kommunikál az 3-as metrót üzemeltető BKV-val, valamint a közlekedési hatósággal.

Ennek részeként közös munkacsoportokat hoztak létre, amelyek „cselekvési terveket” dolgoznak ki „a beazonosított hibákra alapozva”.

A hatékony és pontos munkavégzés érdekében a Metrowagonmash Budapesten dolgozó szakértőit a cég főkonstruktőre irányítja. A szakemberek részt vesznek a szerelvények üzembe helyezésében, segítik az üzemeltetést.

Fő feladatuk „a korábbi problémák beazonosítása alapján olyan megoldások keresése”, amelyek „növelik az üzemeltetés megbízhatóságát, és megakadályozzák hasonló esetek ismételt előfordulását”.

Bíznak abban, hogy a felújított vonatok hamarosan visszakerülhetnek a vonalra – zárul a közlemény.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság múlt pénteken azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított metrószerelvényt, miután a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy jármű, és nem tudták kinyitni az ajtókat. Ugyanezen a napon a BKV több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentett be késedelmek miatt a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetőségét.

A BKV kedden azt állította: megtalálták és elhárították a felújított metrószerelvény hibáját, a szerelvények egyik alkatrészével, az optikai csatoló elemmel volt probléma.

Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma volt vele. A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.

A héten a főpolgármester is bocsánatot kért a budapestiektől a felújított metrókocsik hibái miatt. Tarlós István a köztévének azt mondta: csak két kábelt dugtak össze rosszul, ez okozta az ajtóhibákat.