Tetszett a cikk?

A magyarok egyre nagyobb arányban választják a Lufthansa prémium szolgáltatásait: míg az öt légitársaságból álló csoport magyarországi összforgalma tavaly nyolc százalékkal bővült, a First Class eladások negyven, a Business Class forgalma pedig 22 százalékkal ugrott.

Ez különösen a tengerentúli járatokra igaz, ott ez az arány 45, illetve 25 százalék volt. Idén újabb járatok indulnak, a nyári menetrendbe egyebek mellett bekerül a Frankfurt és Budapest közötti napi hatodik járat is. 

Tavaly 1,75 millióan repültek a Lufthansa, a SWISS International Air Lines, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és a Eurowings járatain Budapestre, Debrecenbe, illetve Sármellékre tartó, vagy onnan induló járatokon. Az öt légitársaság járatai átlagosan 75 százalékos kapacitáskihasználtsággal közlekedtek a magyarországi légikikötők, illetve Frankfurt, München, Bécs, Zürich, Brüsszel, Köln, Stuttgart, Düsseldorf és Hamburg között. „A Lufthansa első magyarországi járatindításának 50. jubileumát az egész Lufthansa-csoport egy új rekorddal ünnepelte: egy év alatt 1,75 millió utast szállítottunk, míg az elmúlt 7 év során mintegy 60 százalékkal nőtt a velünk repülők száma Magyarországon” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa-csoport magyarországi country menedzsere. Hozzátette: a Lufthansa-csoport 37,5 százalékra növelte piacrészét a Magyarországról Észak-Amerikába utazók között. A jegyeladások negyven százaléka jutott a vállalati vásárlókra.  

A Magyarországon a legnagyobb hagyományos légitársaságnak számító Lufthansa-csoport idén tovább bővíti magyarországi kapacitását. A Lufthansa a 2018-as nyári menetrendben bevezeti a hatodik napi járatot Budapest és Frankfurt között. A másik magyarországi útvonalán heti háromról ötre emeli járatszámát a Lufthansa: München és Debrecen között hetente ötször is repülni fog az útvonalon közlekedő Bombardier CRJ 900-as, így közel 70 százalékkal nő a kapacitás ezen az útvonalon. „A 11 új járattal heti 178-ra növeljük magyarországi járatszámunkat, így Magyarországon a Lufthansa-csoport kínálja a második legtöbb járatot” – tette hozzá Antal Gábor.  

A Lufthansa-csoport légitársaságai a magyar piachoz hasonló növekedést értek el a kelet-közép- és dél-európai régióban: a kapacitások 2,5, míg az utasszám 5,7 százalékkal volt magasabb 2017-ben mint az előző évben. A gépek töltöttsége így átlagosan 76 százalékosra nőtt. A legnagyobb mértékben a görög szigetek irányába nőtt a felkínált ülésszám. A régióban 11,3 millió utas választotta a Lufthansa-csoport járatait. 

Peter Pullem, a Lufthansa-csoport kelet- és délkelet-európai térségét felelős kereskedelmi igazgatója elmondta, a Lufthansa-csoport tavaly összesen világszerte 130 millió embert szállított, s a legnagyobb részesedés a Lufthansára jutott, több mint hatvan millió utassal. Magyarországon is a Lufthansa szállította a legtöbb utast, a második helyen az Eurowings állt, őket a Swiss, a Brussels Airline, majd az Austrian Airlines követte.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!