Mit szólna egy olyan bonbonhoz, amelyet lelkifurdalás nélkül kóstolhat meg?

Mit szólna egy olyan bonbonhoz, amelyet lelkifurdalás nélkül kóstolhat meg?

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Vöröskereszt nyolcféle saját márkás termékkel jelent már meg a magyarországi boltokban.

Szaloncukor után szappan, kézfertőtlenítő és akár társasjáték is kerülhet a Magyar Vöröskereszt termékei közé – erről a szervezet marketingvezetője beszélt a hvg.hu-nak. Sajgó Beátát annak apropóján kérdeztük, hogy a Vöröskereszt értékelte sajátmárkás termékeinek forgalmazását.

A termékek – köztük a már említett szaloncukor, lámpák és világító kulcstartók – valamivel több mint két éve jelentek meg a hazai üzletekben, és azóta több mint ötmillió forintot fialtak a szervezetnek. Kardos István főigazgató szerint így több lábon állva tudják segíteni a Vöröskereszt saját tevékenységeit. A lámpákkal például a katasztrófavédelmi, a szaloncukorral a szociális akciókhoz, a kulcstartóval pedig az ifjúsági kortárs felkészítésekhez szereztek pénzt – a fogyasztók pedig a tudatos vásárlással is segítővé válnak.

A leggyorsabban fogyó termékük a szaloncukor volt, amelyből tavaly egy hét alatt 1500 dobozt adtak el, meg a legtöbbet – több mint 15 ezer darabot – pedig a LED-es kulcstartóból. Arra a kérdésre, idén miért nem lesz szaloncukor Sajgó Beáta azt válaszolta, a szezonális termékek helyett inkább állandóan értékesíthető édességekkel szeretnének megjelenni – ezek most olyan bonbonok, amelyeket a Szerencsi Bonbon Kft. gyárt.

Ilyen még nem volt a magyar vendéglátásban

Egyedülálló kávézót nyit a Vöröskereszt Budapesten.

Az elmúlt két évben összesen nyolc saját márkás Vöröskereszt-termék jelent meg a boltokban, ezek az ország 286 pontján érhetők el. Emellett augusztusban nyílt a szervezet budapesti központjában az Empathy kávézó, amely amellett, hogy az önkénteseknek közösségi teret biztosít, a bevételeivel szintén a szervezetet gazdagítja. „Nem csak viszi a pénzt, hanem hozza is” – fogalmazott az újfajta tevékenységekről a főigazgató.

A magyarországi Vöröskereszt akciója nem egyedi, vannak, ahol adományboltok hálózatát építették ki, de például Törökországban saját ásványvíz-palackozót is üzemeltet a szervezet. Erre nálunk nincs kapacitás, így a szervezet a gyártásban és a forgalmazásban is partnereket keres. De ma már szerencsére arra is van példa, mondta el Sajgó Beáta, hogy a Vöröskeresztet keresik meg.

„Egyre nyitottabbak, először furcsállták, hogy ez nem támogatás, hanem piaci alapon működő üzlet, ezt kellett megerősíteni a fejükben” – emelte ki hozzátéve: így is kapnak segítséget, például azzal, hogy jól látható helyre kerül egy üzletben a termék vagy az üzletlánc segít kialakítani annak a külsejét.

©

A jövő évi termékfejlesztések között a Caolával fejlesztett, egyedi illatú szappanokat emelte ki, illetve egy háztartási szén-dioxid-mérőt, de a tervek között van egy vöröskeresztes mobil SIM-kártya és a Régió Játékkal együttműködésben egy társasjáték. Ez utóbbi a szervezet családsegítő szolgálatára igyekszik felhívni a figyelmet, egyébként magát a játékot is ott fejlesztették ki.

Hozzászólások