szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bankokban bonyolított személyes ügyintézés a kijárási korlátozásról szóló kormányrendelet szerint is megfelelő indoknak számít a lakhely elhagyására.

Koronavírus – a második év
Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi magyarországi pénzügyi intézménytől, hogy biztosítsanak személyes ügyintézést, olvasható a jegybank pénteki közleményében. Mint fogalmaznak, ezt nemcsak a hitelintézetektől, de a tőkepiaci, biztosítási és pénzügyi piac szereplőitől is várják – azaz a koronavírus miatti kijárási korlátozások és az egyre kevesebb ügyfél ellenére is nyitva kell tartania a bankoknak és biztosítóknak is. Kiemelik: a kormányrendelet értelmében a személyes megjelenést igénylő ügyintézés indokolja a lakhely elhagyását, azaz valaki nem csak akkor léphet ki az utcára, ha fodrászhoz igyekszik, de akkor is, ha pénzügyeit akarja személyesen elintézni.

Az elmúlt hetekben ugyanakkor egyre kevesebben tettek így, a pénzügyi intézmények ügyfélszolgálatain visszaesett a személyes ügyintézés iránti igény. A jegybank szerint ezért elfogadható megoldás, ha egy-egy intézmény rövidebb nyitvatartási időszakot határoz meg egyes fiókjainál. Mód van arra is, hogy külön időpontokban szolgálják ki az időseket és a fiatalabbakat. Ám ha ezek miatt sok ügyfél panaszkodik, az illető pénzügyi intézménynek haladéktalanul vissza kell térnie megszokott nyitvatartási rendjéhez – jelzi az MNB.

A személyes ügyfélfogadás idejéről, különösen annak megváltozásáról a bankoknak, biztosítóknak mindig, minden eszközükkel tájékoztatniuk kell ügyfeleiket, figyelmeztet továbbá a jegybank. Az MNB emellett változatlanul szorgalmazza, hogy az ügyfelek elektronikusan, telefonon vagy online intézzék pénzügyeiket.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!