szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bankokban bonyolított személyes ügyintézés a kijárási korlátozásról szóló kormányrendelet szerint is megfelelő indoknak számít a lakhely elhagyására.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a koronavírus miatti veszélyhelyzetben is elvárja valamennyi magyarországi pénzügyi intézménytől, hogy biztosítsanak személyes ügyintézést, olvasható a jegybank pénteki közleményében. Mint fogalmaznak, ezt nemcsak a hitelintézetektől, de a tőkepiaci, biztosítási és pénzügyi piac szereplőitől is várják – azaz a koronavírus miatti kijárási korlátozások és az egyre kevesebb ügyfél ellenére is nyitva kell tartania a bankoknak és biztosítóknak is. Kiemelik: a kormányrendelet értelmében a személyes megjelenést igénylő ügyintézés indokolja a lakhely elhagyását, azaz valaki nem csak akkor léphet ki az utcára, ha fodrászhoz igyekszik, de akkor is, ha pénzügyeit akarja személyesen elintézni.

Az elmúlt hetekben ugyanakkor egyre kevesebben tettek így, a pénzügyi intézmények ügyfélszolgálatain visszaesett a személyes ügyintézés iránti igény. A jegybank szerint ezért elfogadható megoldás, ha egy-egy intézmény rövidebb nyitvatartási időszakot határoz meg egyes fiókjainál. Mód van arra is, hogy külön időpontokban szolgálják ki az időseket és a fiatalabbakat. Ám ha ezek miatt sok ügyfél panaszkodik, az illető pénzügyi intézménynek haladéktalanul vissza kell térnie megszokott nyitvatartási rendjéhez – jelzi az MNB.

A személyes ügyfélfogadás idejéről, különösen annak megváltozásáról a bankoknak, biztosítóknak mindig, minden eszközükkel tájékoztatniuk kell ügyfeleiket, figyelmeztet továbbá a jegybank. Az MNB emellett változatlanul szorgalmazza, hogy az ügyfelek elektronikusan, telefonon vagy online intézzék pénzügyeiket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!