szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavalyi év bevételei alapján a magyar láncok a középmezőnyben helyezkednek el.

Nagyot erősödött a Lidl áruházlánc 2019-ben, de Tescót nem tudta leszorítani a trónról, többek között ez derül a Trade szaklap előző évi FMCG kereskedelmi rangsorából.

A napi fogyasztási cikkeket áruló láncok közül a Tesco 740 milliárd forintos bevétellel lett az első, a Lidl 685 milliárddal zárta a tavalyi évet, a harmadik helyen a SPAR áll 679,6, a negyediken a Coop 643, míg az ötödiken a CBA 538 milliárd forintos bevétellel.

A hatodik a Reál (426, 9 milliárd), a hetedik az Auchan (394,9 milliárd), a nyolcadik Penny Market (326,8 milliárd), a kilencedik az Aldi (300 milliárd), a tizedik pedig a dm (112,1 milliárd) lett, amíg a Rossmann 95,8 milliárdja a tizenegyedik helyre volt elég a kereskedelmi láncok listáján.

A teljes piacon, nagyjából 127 ezer kereskedelmi értékesítési ponton 12 ezer milliárd forintot költöttek a vásárlók, ennek közel felét FMCG-termékekre vagyis napi fogyasztási cikkekre – írja a szaklap.

A Trade magazin számításai szerint tavaly a kiskereskedelmi árak 3,4%-kal nőttek, és a forgalom 6-7% között bővült, hasonlót mutatnak a Nielsen által vizsgált 17 ezer bolt adatai, a GfK által figyelt 4000 háztartás számai, és a RetailZoom által kiemelt, a kereskedelmi forgalom több mint 40%-át adó (a toplistán kívüliekkel együttes) hazai láncok eredményei is.

A szaklap szerint az online kiskereskedelem is egyre jobban érinti az FMCG-piacot. Tavaly a teljes online piac 16%-ot bővült, és mintegy bruttó 625 milliárd forintos forgalmat ért el. Ennek nagyjából 10%-át már a napi fogyasztási cikkek értékesítése adja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!