Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Nehéz éven van túl a sörágazat.
Nem tervez tömeges elbocsátást a Heineken Hungária – közölte a hvg.hu érdeklődésére a sörgyártó. A hazai leányvállalat arra a szerdai bejelentésre reagált, amely szerint a Heineken globálisan összesen mintegy 8000 munkahely megszüntetésére készül, a lépés nagyjából a munkavállalók tíz százalékát érinti.
Mint írják:
az intézkedés a magyar leányvállalatot nem kötelezi leépítésekre”,
a cég „elkötelezettsége töretlen magyar munkavállalói, beszállítói és fogyasztói iránt”.
A koronavírus miatt elrendelt lezárások súlyosan érintették a sörgyártókat. A Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke néhány napja a Világgazdasággal azt közölte, hogy a szövetséghez tartozó nagy gyárak – köztük a Heineken – teljes értékesítése mennyiségben 7,5 százalékkal esett vissza 2020-ban az előző évhez viszonyítva, ezen belül a vendéglátóhelyi (HoReCa) forgalom 26 százalékkal zuhant be. A Nielsen adatai szerint ezt némileg kompenzálta a mennyiségben 4, értékben 8 százalékkal növekvő kiskereskedelmi forgalom, ugyanakkor nőtt az export is, az öt nagy cég összesen 12 százalékkal növelte kivitelét.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.