szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A tárca szerint szerződés szerint zajlik a munka, és a kínai fél az uniós előírásoknak megfelelő biztosítórendszer kiépítését vállalta – állítja a tárca, de azt nem tagadta, hogy a kínaiak valójában képtelenek megfelelő rendszert leszállítani.

A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása – ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a Világgazdasággal. A Budapest–Belgrád projekt Soroksár–Kelebia szakaszán a vállalkozói konzorcium „ütemezetten és folyamatosan végez kivitelezési munkálatokat”.

Az ÉKM külön kitért a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer kiépítésére is. Erről azt írta, hogy a vállalkozói konzorcium „a teljes vasútvonal működőképes, az Európai Unió műszaki előírásainak megfelelő rendszerének kiépítésére vállalt kötelezettséget”.

Ahogy a dolgok most állnak, könnyen lehet, hogy az elképesztően magas költségvetés ellenére végül csak nagyon lassan lehet majd utazni a vonal magyarországi szakaszán, olvasható a Telex.hu cikkében.

Az alapproblémáról lapunk már májusban beszámolt, lényege, hogy a biztonságos és pontos vasúti közlekedésért a Szeged–-Röszke vonalon telepíteni kell vonatbefolyásoló és biztosítóberendezést, ami a projekt magyarországi szakaszának megvalósításán Mészáros Lőrinc cégével konzorciumban dolgozó két kínai cégnek nem megy.

648 millió forint többletforrást kap a kormánytól a Budapest–Belgrád vasútvonal, hogy időben elkészüljön a Ferencváros és Soroksár közötti szakasza – derült ki a hétfő este megjelent Magyar Közlönyből. A teljes Budapest–Belgrád projekt ára csillagászati, a teljes büdzsé már bőven 700 milliárd fölött jár. Legutóbb márciusban toltak bele plusz 20 milliárd forintot, majd néhány nappal ezelőtt még közel 5,5 milliárd forintot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!