szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hétfő este helyett szerda reggel landolt a gép Ferihegyen.

Másfél napos késessel, szerda hajnalban indult el a Wizz Air budapesti járata Cataniából – írta meg olvasói beszámolók alapján az Utazómajom

Az eredetileg hétfő 21 órára kiírt indulást először kedd 0:45-re változtatták, majd 23 órakor törölték a járatot. „A repülőtéren rengeteg ember volt, se leülni, se levegőt kapni nem lehetett, annyian voltak” – idézte egyik olvasóját az utazóblog.

Kedden aztán szerda hajnali 2 órára módosították a felszállás időpontját, de az utasok elmondása alapján a Wizz Air semmilyen tájékoztatást nem adott, egy-egy rövid értesítést küldött csak a járat további késéseiről. A kedden 22:41-kor érkezett üzenetében a légitársaság azt írta, hogy a járat szerdán 3:20-kor indul Cataniából. A repülőgép végül 3:27-kor szállt fel, így az utasok hétfő este helyett szerda reggel 5:20-kor landoltak Budapesten. 

Reagált a Wizz Air: ezért ragadt a lárnakai járat kilenc utasa a repülőtéren

Az előrejelzettnél egy órával rövidebb késés után szállt fel a gép, a légitársaság név szerint is többször hívta a lemaradókat, „közülük kilencen többszöri felszólításra sem jelentek meg” a Wizz Air szerint.

A napokban több Wizz Air-járat is jelentős késéssel – igaz, nem akkorával, mint a cataniai – tudott csak felszállni. Hétfőn arról írtunk, hogy a légitársaság Valencia–Budapest-járata 4 óra 40 perc késéssel szállt fel, kedden pedig arról, hogy egy Wizz-gép hatórás csúszással indult el Budapestről Lárnakára.

A nagy késések miatt a kormányhivatal éppen a múlt héten indított vizsgálatot négy légitársasággal, a Ryanairrel, a Wizz Airrel, a SunExpress-szel és a Eurowingsszel szemben. A Wizz Air erre reagálva azt közölte, hogy azok, akik közvetítőn keresztül vagy utazási irodánál vásárolták meg a repülőjegyüket, lehetséges, hogy csak késve kapnak tájékoztatást arról, mi történt a járatukkal.

Az elmúlt hetek légi közlekedési káoszáról és annak okairól a hvg360-on megjelent cikkünkben olvashat bővebben:

Káosz a légi közlekedésben: nincs más megoldás, csak felkészülni rá

Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!