szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cég szerint mindez egy széles körű stratégiaváltás része.

A Honda Motor munkahelyeket szüntet meg, és három kínai üzemében ideiglenesen leállította a termelést, így próbálják csökkenteni a felhalmozott készleteket, illetve megvalósítani egy szélesebb körű stratégiaváltást – írja a Bloomberg.

A helyi média beszámolói szerint a változások több mint 2000 dolgozót érintenek, a japán autógyártó legalábbis ennyi embernek ajánlott fel végkielégítési csomagot a Dongfeng Motor Grouppal közös vállalatánál. Mint a Dongfeng Honda írta keddi közleményében, a létszámcsökkentés „a fenntartható működés biztosítására és az elektromos járművekre való átállás felgyorsítására irányuló stratégia része” – közölte a Dongfeng Honda kedden a közösségi médián keresztül kiadott közleményében.

Az autóipar gyors átállása az elektromos autókra és az éles verseny Kínában ártott a külföldi, köztük a japán, az amerikai és a német autógyártók eladásainak és nyereségének, a Honda kínai eladásai például 21,48 százalékkal zuhantak 2024 első felében. Mint a Bloomberg írja, a japán autógyártónak van egy másik közös vállalata a Guangzhou Automobile Grouppal is, amely a kínai sajtó szerint szintén leépítéseket hajtott végre az év elején.

Hogyan teszi tönkre az elektromos autó az európai ipart?

A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.

És nem csak a Honda van szorult helyzetben; mint néhány nappal ezelőtt írtuk, a Volkswagen a költségcsökkentés jegyében előre nem tervezett gyárbezárásokat fontolgat a németországi piacon, erre pedig korábban nem volt példa.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!