szerző:
Medvegy Gábor
Tetszett a cikk?

A cég innovatívnak tartja az idei reklámokat, amikkel időt és pénzt is megtakarítottak.

Az 1995-ös karácsonyi Coca-Cola tévéreklám óta évről évre komoly figyelem kíséri, hogy milyen ünnepi hirdetéssel áll elő az üdítőipari óriáscég. Idén először generatív mesterséges intelligenciával készültek a karácsonyi Coca-Cola reklámok, ami sokaknak okozott csalódást.

Coca-Cola – Unexpected Santa (AI-Generated Christmas Ad 2024)

Coca-Cola has embraced cutting-edge technology to reimagine its iconic “Holidays Are Coming” ad for a new era. Collaborating with studios like Secret Level, Silverside AI, and Wild Card, the brand produced three holiday commercials using generative AI.

Az Independent több csalódott kommentelőt is idézett, van köztük, aki szerint „vége van a világnak”, ha a karácsonyi Coca-Cola hirdetést is mesterséges intelligenciával készítik.

Javier Meza, a cég európai marketingigazgatója azt mondta, hogy a „mai időkhöz” alkalmazkodnak a mesterséges intelligencia használatával. A Marketing Week szaklapnak így nyilatkozott:

Nem úgy fogtunk hozzá, hogy azt mondtuk, «jó, ezt most mesterséges intelligenciával kell csinálnunk».

Coca-Cola – Secret Santa (AI-Generated Christmas Ad 2024)

Coca-Cola has embraced cutting-edge technology to reimagine its iconic “Holidays Are Coming” ad for a new era. Collaborating with studios like Secret Level, Silverside AI, and Wild Card, the brand produced three holiday commercials using generative AI.

Hozzátette: az elképzelés az volt, hogy az 1995-ös reklámot áthozzák a jelenbe, majd felfedezték, hogy erre a mesterséges intelligencia megoldást kínál.

Az sem lehetett elhanyagolható szempont, hogy Meza szerint ezzel időt és pénzt takarítottak meg. A cég egy szóvivője ugyanakkor azt állítja, hogy ez egy „izgalmas vállalkozás” volt, ami „megmutatja a Coca-Cola elkötelezettségét az innováció felkarolása iránt”, miközben a cég „hű marad alapértékeihez: a boldogság terjesztéséhez és a valódi varázslat megalkotásához”.

Coca-Cola – Silver Santa (AI-Generated Christmas Ad 2024)

Coca-Cola has embraced cutting-edge technology to reimagine its iconic “Holidays Are Coming” ad for a new era. Collaborating with studios like Secret Level, Silverside AI, and Wild Card, the brand produced three holiday commercials using generative AI.

Mire használják, mire nem merik használni a magyar vállalkozások a mesterséges intelligenciát?

A híradásokból gyakran úgy tűnhet, alig akad olyan vállalat, amelyik ne akarná kihasználni a mesterséges intelligencia lehetőségeit. A magyar­országi adatok azonban azt mutatják: a technológiára nyitottak egyelőre hangosabbak, mint ahányan vannak. De van, ahol a felkészült munkavállalók már most többre, jobbra számíthatnak.­

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!