A matricázó street-art divatot meglovagoló reklámkampányt folytat a Coca-Cola Magyarország, az utcákat gyakorlatilag elárasztják a narancssárga ragaszok - írja az Index. Az elkövetőt bajosan, a "megrendelőt" azonban felelősségre lehet vonni.

A Fanta márkanévhez kapcsolódó, a tévéreklámokból megismert "bamboocha-életérzést" népszerűsítő narancsszínű ragaszokkal van tele a város, hozzájutni pedig nem nehéz, hiszen a reklámkampány kezdetén például a 130 ezer példányban megjelenő Pesti Est egyik tavaszi számából bárki kiszedhette és a kívánt helyre tapaszthatta. 

A Fővárosi Közterület-felügyelet szóvivője az Index kérdésére elmondta, hogy csakis az arre kijelölt helyeken lehet reklámokat elhelyezni a közterületeken, szabálytalanság esetén pedig hivatalból szabálysértési eljárást kezdeményeznek, ha a felkeresett hirdető cégnek nincs érvényes engedélye a hirdetmények kihelyezésére. "Mi nem foglalkozunk azzal, hogy politikai, vagy reklámkampányról van szó, ha kell intézkedünk" - mondja Garamszegi Andrea.

A közgyűlési rendelet értelmében a nem hirdetmények elhelyezésére szolgáló berendezéseken, épületek falain elhelyezett falragaszok elhelyezéséért ugyanis a reklámozott természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet vezetője vonható felelősségre. Szabálysértési eljárás elé nézhet tehát a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft., bár a kiszabható legnagyobb, ötvenezer forintos bírság kifizetése feltehetően nem okoz gondot a vállalatnak.

A gerilla- és vírusmarketingről ide kattinva olvashat bővebben.

hvg.hu Média

A reklámozók új terepe: a videojátékok

A televízió- és mozifilmek után – úgy fest - a videojátékoknak is szerves részévé válhatnak a reklámok. Van, aki szerint a játékok történetébe ágyazott márkás termékek felbukkanásával (szakszóval product placementtel) ezentúl komolyan számolni kell.

hvg.hu Gazdaság

Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak

Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.

hvg.hu Világ

Reklámtilalom a hamburgerre és a hasábkrumplira

Betilthatja a hamburger és a hasábburgonya reklámokban való szerepeltetését az Európai Unió. A közösség a gyermekek körében megfigyelhető egyre vészesebb elhízásnak kíván ily módon hadat üzenni.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.

MTI Gazdaság

Rábólintott a főváros a védőhálós hirdetésekre

Épületek felújítása, a város-rehabilitáció gyorsítása érdekében csütörtökön módosította eddigi szabályozását a Fővárosi Közgyűlés. Engedélyezték, hogy a felújításoknál használt védőhálókon hirdetéseket helyezzenek el.

hvg.hu Itthon

Ezer óriásplakát és újsághirdetés sértett törvényt

A fogyasztóvédelmi felügyelőségek tavaly első fokon 701 esetben összesen 78 millió bírságot szabtak ki a szabálytalanul hirdetőkre, emellett 257 esetben kötelezték őket reklámjaik megváltoztatására. Az újságokban több, a köztereken kevesebb jogsértőt füleltek le.

hvg.hu Világ

Gyermekek a McDonald’s célkeresztjében

A gyorsétteremlánc kampányai ezentúl fokozottan a gyermekeket célozzák majd, a promóció fő üzenete azonban az elhízás elleni küzdelem lesz - állítja a vállalat marketingvezetője.

Akár ki is hátrálhat a kormány a 3-as metró támogatási szerződéséből

Akár ki is hátrálhat a kormány a 3-as metró támogatási szerződéséből

A Ráday utcába jár gyúrni Luke Evans

A Ráday utcába jár gyúrni Luke Evans

Visszafordítható-e a halál? Újraírhatja a halál fogalmát egy új tudományos felfedezés

Visszafordítható-e a halál? Újraírhatja a halál fogalmát egy új tudományos felfedezés

Kim Dzsong Un lóra pattant, és egy hegy tetejéig ügetett, hogy elmélkedjen – fotók

Kim Dzsong Un lóra pattant, és egy hegy tetejéig ügetett, hogy elmélkedjen – fotók

Karácsony átvette hivatalát, és rögtön díszpolgárnak javasolja Demszkyt és Tarlóst

Karácsony átvette hivatalát, és rögtön díszpolgárnak javasolja Demszkyt és Tarlóst

Aláírást gyűjtenek Győrben, hogy lemondassák Borkai Zsoltot

Aláírást gyűjtenek Győrben, hogy lemondassák Borkai Zsoltot