Tetszett a cikk?

A matricázó street-art divatot meglovagoló reklámkampányt folytat a Coca-Cola Magyarország, az utcákat gyakorlatilag elárasztják a narancssárga ragaszok - írja az Index. Az elkövetőt bajosan, a "megrendelőt" azonban felelősségre lehet vonni.

A Fanta márkanévhez kapcsolódó, a tévéreklámokból megismert "bamboocha-életérzést" népszerűsítő narancsszínű ragaszokkal van tele a város, hozzájutni pedig nem nehéz, hiszen a reklámkampány kezdetén például a 130 ezer példányban megjelenő Pesti Est egyik tavaszi számából bárki kiszedhette és a kívánt helyre tapaszthatta. 

A Fővárosi Közterület-felügyelet szóvivője az Index kérdésére elmondta, hogy csakis az arre kijelölt helyeken lehet reklámokat elhelyezni a közterületeken, szabálytalanság esetén pedig hivatalból szabálysértési eljárást kezdeményeznek, ha a felkeresett hirdető cégnek nincs érvényes engedélye a hirdetmények kihelyezésére. "Mi nem foglalkozunk azzal, hogy politikai, vagy reklámkampányról van szó, ha kell intézkedünk" - mondja Garamszegi Andrea.

A közgyűlési rendelet értelmében a nem hirdetmények elhelyezésére szolgáló berendezéseken, épületek falain elhelyezett falragaszok elhelyezéséért ugyanis a reklámozott természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet vezetője vonható felelősségre. Szabálysértési eljárás elé nézhet tehát a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft., bár a kiszabható legnagyobb, ötvenezer forintos bírság kifizetése feltehetően nem okoz gondot a vállalatnak.

A gerilla- és vírusmarketingről ide kattinva olvashat bővebben.

hvg.hu Média

A reklámozók új terepe: a videojátékok

A televízió- és mozifilmek után – úgy fest - a videojátékoknak is szerves részévé válhatnak a reklámok. Van, aki szerint a játékok történetébe ágyazott márkás termékek felbukkanásával (szakszóval product placementtel) ezentúl komolyan számolni kell.

hvg.hu Gazdaság

Bivalyerős a Magyarország-brand, de a leveskockák is jól futnak

Melyek a Magyarországon legmegbecsültebb hazai és külföldi márkák? Mely fogalmakat kapcsolják a külföldiek Magyarországhoz, s miként látjuk mi magunkat? Erről is szó esett azon a Young & Rubicam által csütörtökön rendezett sajtótájékoztatón, amelyen a BrandAsset Valuator (Márkaméter) nevű brand-értékelő modellt mutatták be.

hvg.hu Világ

Reklámtilalom a hamburgerre és a hasábkrumplira

Betilthatja a hamburger és a hasábburgonya reklámokban való szerepeltetését az Európai Unió. A közösség a gyermekek körében megfigyelhető egyre vészesebb elhízásnak kíván ily módon hadat üzenni.

Kiricsi Gábor (hvg.hu) Média

Gerillakampány és vírusmarketing: harc az ingyenreklámért

A fokozódó média- és reklámzaj túlkiabálása a hirdetők számára megfizethetetlen és fölösleges próbálkozás volna, a tizenévesek a hagyományos hirdetésekre úgyis csak a vállukat rándítják. Úgy kell tehát terméket eladni és márkát építeni, hogy a reklámok nehogy reklámnak tűnjenek.

MTI Gazdaság

Rábólintott a főváros a védőhálós hirdetésekre

Épületek felújítása, a város-rehabilitáció gyorsítása érdekében csütörtökön módosította eddigi szabályozását a Fővárosi Közgyűlés. Engedélyezték, hogy a felújításoknál használt védőhálókon hirdetéseket helyezzenek el.

hvg.hu Itthon

Ezer óriásplakát és újsághirdetés sértett törvényt

A fogyasztóvédelmi felügyelőségek tavaly első fokon 701 esetben összesen 78 millió bírságot szabtak ki a szabálytalanul hirdetőkre, emellett 257 esetben kötelezték őket reklámjaik megváltoztatására. Az újságokban több, a köztereken kevesebb jogsértőt füleltek le.

hvg.hu Világ

Gyermekek a McDonald’s célkeresztjében

A gyorsétteremlánc kampányai ezentúl fokozottan a gyermekeket célozzák majd, a promóció fő üzenete azonban az elhízás elleni küzdelem lesz - állítja a vállalat marketingvezetője.

Tizenkét éves lány is szerepelt a Sulyok Tamás oldalára készült videóban, de a készítők nem kértek hozzá engedélyt

Tizenkét éves lány is szerepelt a Sulyok Tamás oldalára készült videóban, de a készítők nem kértek hozzá engedélyt

Titoktartásra hivatkozva nem írta bele a vagyonnyilatkozatába a kutyapárti képviselő, hogy mennyit keres a tiszteletdíján kívül

Titoktartásra hivatkozva nem írta bele a vagyonnyilatkozatába a kutyapárti képviselő, hogy mennyit keres a tiszteletdíján kívül

Két irányból két vonat szakított szét egy sínen ragadt autót Komáromnál

Két irányból két vonat szakított szét egy sínen ragadt autót Komáromnál

21 Kutatóközpont: A válaszadók szerint Magyar Péternek nem kell koalíciós partner, de lenne egy politikus, aki javítaná az esélyeit

21 Kutatóközpont: A válaszadók szerint Magyar Péternek nem kell koalíciós partner, de lenne egy politikus, aki javítaná az esélyeit