szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elmúlt hét igazán nagy meglepetést nem hozott a nézettségi mutatók szerelmeseinek: a nyári szezon alatt félgőzzel működő RTL Klub újra felülmúlta legnagyobb riválisát, a nyári szezonban ugyancsak félgőzzel működő TV2-t. Jelen állapotot használhatná ki az MTV, amely múlt héten a szokásosnál jobban szerepelt. Az AGB Hungary által az év 30. hetében mért nézettségi adatokból készített elemzésünket olvashatják.

Képernyőkímélő üzemmódra kapcsoltak a kereskedelmi televíziók: már a Jóban-rosszban és a Barátok közt is nyári szabadságra ment, a csatornák ezalatt sorozatokkal, ismétlésekkel, akciófilmekkel, vígjátékokkal, illetve akció-vígjátékokkal tömik ki az őszi-téli szezonban egyébként saját produkcióknak fenntartott műsoridejüket. Még szerencse, hogy kilátogatott Cini a börtönből, vízipólósaink mind a döntőkig meneteltek és ezen a héten rendezték a Hungaroring Forma-1-es futamát is.

Az elmúlt hét hétfőjének legnagyobb sikerrel vetített produkciója a Meteoritok című amerikai katasztrófafilm volt, amely bizonyosan nem a szereposztásával hívta fel magára a figyelmet, igazi sztárt nem találunk az 1,4 millió nézőt érdeklő film stáblistáján. Az RTL Klubon vetített filmmel egyidőben a TV2 a Szívem érted rap-es című vígjátékot sugározta, 1,22 millió nézőt gyűjtve ezzel a teljes lakosságból. A TV2 magazinja, az Aktív sikerrel nyomta le a vetélytárs által vele szembe küldött A harc törvénye című amerikai sorozat epizódját, előbbit 1,07 millió, utóbbit 981 ezer ember látta este háromnegyed nyolctól. Az MTV az ilyenkor szokásos Kék fénnyel került a legnézettebbek közé, a bűnügyi magazint 873 ezren látták a teljes lakosságból. Kedden a teljes lakosság figyelmét az Irigy Hónaljmirigy TV2-n futó ismétlés-műsora keltette fel leginkább (1,26 millió néző), a kereskedelmi szempontból inkább szem előtt lévő, 18-49 év közöttiek korcsoportjában azonban már egy RTL Klubos film, a Loch Ness mélyén című akciómozi bizonyult a legérdekfeszítőbbnek (621 ezren látták a korcsoportból). Az Aktívnak ezen a napon nem kisebb falat jutott, mint maga Zalatnay Cini; a börtönből kilátogató művésznőt 1,13 millióan látták, többen tehát, mint a magazinműsort (871 ezer ember). Az MTV Önök kérték című kívánságműsora nem szerepelt rosszul, 1,09 millióan látták, igaz, így is alulmaradt a kereskedelmi tévékkel szemben. A köztévén ezután futó Zorán koncert miatt pedig már csak 620 ezer ember kapcsolt a csatornára. Este 11 után sem jött a feltámadás, noha a Kultúrház című műsor a hvg.hu munkatársainak Golden Blog-ügyben tett háromperces látogatását is magába foglalta – látták is 175 ezren.

Bulldózer itt, Aladdin ott (Oldaltörés)

A szerda este számait vizsgálva megállapíthatjuk: ha Columbo hadnagy beteszi a lábát az ajtórésbe, akkor onnan nem tágít. Most is hozta magát, s a nap legjobb eredményét érte el, 1,35 millióan látták a teljes lakosságból. Ezúttal azonban az Aktív maradt alul: A harc törvénye című sorozatot kevéssel, de többen látták (1,08 millióan), mint a magazint (1,03 millióan). A királyi televízió a Nagymamák akcióban című „francia kalandfilmvígjáték”-kal igyekezett beleszólni a versenybe, s 719 ezer nézőt sikerült magáévá tennie. Bud Spencer elnyűhetetlen - nyilván ez már közhely -, ezúttal az RTL Klub választott jól az Akit Bulldózernek hívtak című klasszikus darabbal, amelyet az egész hétre vetítve a legnépesebb nézősereg látott, 1,64 millióan a teljes lakosságból. A Kelly hősei című jugoszláv-amerikai film a TV2-n csak 646 ezer nézőt hozott.

Péntek este már oly kevés ember ült le a képernyők elé, hogy a legnézettebb napi műsor, A harc törvénye című sorozat 1,07 millió nézővel kerülhetett az élre. A TV2 a Tényekkel és az Európai vakáció című Chevy Chase-mozival ért el jó eredményt (1 millió, illetve 945 ezer néző). Sokkal kevesebben látták az aránylag friss Szex és Lucia című filmet: a késői időpontban 433 ezren voltak kíváncsiak rá. A Magyar Televízió a montreali vizes-VB női vízipólódöntőjével csábított, a magyar hölgyek világbajnoki aranyérmes meccsét 856 ezren szurkolták végig. Ennél is többen, 1,04 millióan látták a férfi vízilabda döntőt a köztévén, de bármennyire furcsa, az egykori vízilabdás, tévécsatornáinkon immár törzsvendégnek számító Bud Spencer főszereplésével forgatott Aladdin című vígjátékot egyazon időpontban még ennél is többen, 1,29 millióan látták a TV2-n. Az RTL-en ekkor a Kémkölykök ment, 879 ezer nézőt szerezve, majd éjjel 10-től a Kommandó című akciófilm, amit egymillióan láttak a teljes lakosságból, s csaknem 500 ezren a 18-49-esek közül (utóbbi korcsoportban ez volt szombaton a legnézettebb).

Vasárnap a meleg mellett a technikai sportoké volt a főszerep, a Forma-1 mogyoródi futamát 1,36 millióan látták az RTL Klubon, de nem sokkal maradt el ettől nézettségben a TV2 Mint a kámfor-ja (1,33 millió), Napló-ja (1,32 millió), s Walker, a texasi kopó-ja sem (1,31 millió néző). Az utóbbi hetekhez képest ezúttal a jelenlegi és a volt kormányfőt „szállító” A szólás szabadsága is jobban szerepelt, 870 ezren látták a teljes lakosságból.

Az év 30. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 27,1 illetve 30 százaléka választotta, szemben a TV2 24,8; 25,2 százalékával, az M1 15,1; 10,8 százalékával és a Viasat3 3,7; 4,5 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 29,9 százaléka, a 18-49-esek 33,7 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,1; 28,5 százalékuk, az M1-et 17,5; 11,9 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,2; 3,9 százalékuk.

hvg.hu Média

Nézettségben az élre kúszott a TV2

A nyári tompultságban a kereskedelmi tévék piacán azért történnek érdekes fejlemények, a TV2 ugyanis nézettségben finoman beelőzte a rivális, s régóta piacvezető RTL Klubot, s a legnézettebb heti műsorokat is a TV sugározta. Az AGB Hungary által az év 28. hetében mért nézettségi mutatók elemzését olvashatják.

hvg.hu Média

Többen nézték a hat köröző versenyautót, mint Asterixet

Váratlan sikert könyvelhetett el a Forma-1-es sportág vasárnap este; bár a Michelin gumiabroncsokat használó csapatok a versenyt bojkottálták, az induló hat versenyautó körözése így is több embert érdekelt az RTL Klubon, mint a konkurens kereskedelmi csatornán sugárzott Asterix és Obelix – A Kleopátra-küldetés című mozifilm. Az év 24. hetének az AGB Hungary által mért nézettségi adatait olvashatják.

hvg.hu Média

Eddie Murphy háromezerrel verte Bud Spenceréket

Visszavette a vezetést az RTL Klub, miután az elmúlt héten többnéző jutott egy percnyi adására, mint a konkurens – s két hete jobban teljesítő – TV2-nek. Leginkább ezen a héten is a sorozatok és az akciófilmek vitték a prímet. Az AGB Hungary nézettségi mutatóit olvashatják.

hvg.hu Média

A Jóban-rosszban már előzi a Fókuszt

A TV2 napi sorozata a konkurencia magazinműsoránál egyre jobb eredményeket hoz, de sem ez, sem Győzike hiánya nem ingatta meg az elmúlt héten az RTL Klub vezető pozícióját. A versenyt nyáron amúgy is a mozifilmek vívják. Az alábbiakban AGB Hungary által az év 26. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

MTI Média

Hárommillióan nézték a Gyurcsány-Orbán vitát

Mintegy hárommillió ember, a felnőtt magyar tévénézők 40 százaléka a közszolgálati televízión nézte Gyurcsány Ferenc jelenlegi és Orbán Viktor volt kormányfő múlt heti vitáját - közölte Csorba Mária pr-menedzser hétfőn.

MTI Média

Éleződött a verseny az RTL Klub és a TV2 között

Visszavonhatatlanul elkezdődött a nyári szezon a kereskedelmi televíziózásban. Győzike pihenni tért, s a Barátok közt ugyan még nem tart szünetet, az elmúlt hét legnézettebb műsora mégis egy réges-régi Bud Spencer-Terence Hill klasszikus, a Nyomás utána volt. A saját produkciókat mozifilmek váltják, a versengő kereskedelmi csatornák közti különbség pedig csökken, legalábbis ez derül ki az AGB Hungary által az év 25. hetében mért nézettségi adatokból.

Már ki lehet próbálni a MÁV új jegyautomatáit

Már ki lehet próbálni a MÁV új jegyautomatáit

Az Újpest ellen lett újra bajnok a Fradi

Az Újpest ellen lett újra bajnok a Fradi

Kínában mindig a nagyobb kell, itt az Audi A7 nyújtott változata

Kínában mindig a nagyobb kell, itt az Audi A7 nyújtott változata