szerző:
MTI

Eladta a Nyezaviszimija Gazeta című orosz újságot Borisz Berezovszkij londoni emigrációban élő orosz üzletember . Az új tulajdonos, Konsztantyin Remcsukov a The Washington Post mintájára kívánja átalakítani a napilapot.

Mennyi a lap?
Üzleti titokra hivatkozva Remcsukov nem közölte, hogy mennyit fizetett az újságért, de a Kommerszant című napilap szakértőkre hivatkozva 1,5 millió és 5 millió dollár közötti összegre becsülte az árat.
Remcsukov a Jobboldali Erők Szövetsége (SZPSZ) nevű konzervatív liberális párt színeiben tagja volt a parlament alsóházának az előző ciklusban, jelenleg pedig German Gref gazdaságfejlesztési és kereskedelmi miniszter tanácsadója.

A pénteken aláírt adásvételi szerződés értelmében formálisan Remcsukov felesége, Jelena Remcsukova tulajdonába került az újság részvényeinek száz százaléka, mivel állami hivatalnokként Remcsukovnak nincs joga ilyen üzletet kötni.

A magas vételár miatt, illetve az újság kritikus hangvétele és a  Kreml által gyűlölt Berezovszkij okán több elemző arra a következtetésre jutott, hogy a liberális és független politikusként elkönyvelt Remcsukov mögött egy harmadik személy, például Oleg Gyeripaszka alumíniummágnás vagy az SZPSZ állhat. A Vedomosztyi című napilap által megszólaltatott elemzők úgy gondolják, hogy az új tulajdonos alatt a Nyezaviszimaja Gazeta lojálisabbá válik a
Kremlhez. 

Berezovszkij régóta fontolgatja a Nyezaviszimaja Gazeta eladását, s júniusban nyilvánosan is bejelentette, hogy megválik a napilaptól. Döntését azzal indokolta, hogy a Kommerszant és a Kommerszant-Ukrajna kiadóházak projektjére kell összpontosítania. Úgy tudni, hogy az üzletember a múlt héten megszerezte a TV5 lett televíziós csatornát.
   
A Nyezaviszimaja Gazeta 1990. december 21. óta jelenik meg heti öt alkalommal. Nyomtatott példányszáma idén június 1-jén 53 277 volt, s szakértők becslése szerint évi árbevétele 3 millió dollárt tesz ki.

Világ

Berezovszkij hirdetéskampányt indított Putyin ellen

A londoni száműzetésben élő orosz nagyvállalkozó, Borisz Berezovszkij neves értelmiségiek által szignált, teljes oldalas politikai hirdetést adott fel a vezető amerikai és brit napilapokban, amelyben Vlagyimir Putyin orosz elnök veszélyességére figyelmeztetett.

Világ

Londonban letartóztatták Berezovszkij orosz sajtómágnást

Londonban hétfőn letartóztatták Borisz Berezovszkij orosz sajtó- és iparmágnást, de óvadék ellenében szabadlábra is helyezték. Jelcin környezetének egykori befolyásos tagja önkéntes száműzetésben él Londonban, mert hazájában körözés alatt áll.

“Golyóálló” mellény védi a világ egyik legnagyobb édesvízi halát

“Golyóálló” mellény védi a világ egyik legnagyobb édesvízi halát

Fejbe rúgott egy alvó fiút egy felügyelő a nagykanizsai javítóintézetben

Fejbe rúgott egy alvó fiút egy felügyelő a nagykanizsai javítóintézetben

Vajna Tímea sokat örökölt, de egyedül nem rendelkezhet a vagyonról

Vajna Tímea sokat örökölt, de egyedül nem rendelkezhet a vagyonról

Orbán talán senkit sem akart befolyásolni erkölcsi aggályaival

Orbán talán senkit sem akart befolyásolni erkölcsi aggályaival

Alföldi Róbert is vállalná a főpolgármesteri posztot, de csak egy feltétellel

Alföldi Róbert is vállalná a főpolgármesteri posztot, de csak egy feltétellel

Most számolják újra a győri szavazatokat

Most számolják újra a győri szavazatokat