szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A joghurt, amely "erősíti az immunrendszert", és a margarin, amely "szívbarát", júliustól csak tudományos vizsgálatok alapján nevezhető egészségbarátnak. Az Európai Unió új szabályozása értelmében az élelmiszergyártóknak mellékelniük kell a kutatási eredményeket arról, hogy termékük valóban egészségbarát-e.

A Die Welt című német napilap online változatának beszámolója szerint Németországban is szárnyal az egészséges táplálkozást segítő termékek piaca, a fogyasztók többmilliárd eurót költenek egészséges ételekre. Egyre inkább irányadó az önterápia, amely nem használja az orvosi segítséget. A klasszikus gyógyszerekhez képest a vitaminokkal és ásványi anyagokkal dúsított élelmiszerekre nem vonatkoznak olyan szigorú szabályok, mint az orvosságokra.
 
"Létrejött az úgynevezett funkcionális élelmiszerek szürke zónája, amely egészségi előnyöket ígér a vásárlóknak, de a gyártó megtakarítja magának azt, hogy gyógyszerként bevizsgáltassa termékét. Így aztán egyre inkább összemosódnak a gyógyszerek és a gyógyhatásúnak nevezett élelmiszerek" - véli Stephan Bischoff professzor, a hohenheimi egyetem tanszékvezetője.
 
Az új szabályozás Németországban egyértelműen erősíti a fogyasztók védelmét, mert megóvja a vevőket az élelmiszeripar betarthatatlan ígéreteitől. Azok, akik össze-vissza ígérgettek, kénytelenek lesznek eltűnni a piacról - írja a Die Welt című lap internetes változata.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

A lelkiismeretre apelláló joghurt

A képen egy kisfiú ugrál a lépcsőn. Vágás: joghurt. Vágás: kalciumrészecskék és emberi csont. Vágás: joghurt. Vágás: mama a kisfiával. Mi következik ebből?

MTI Gazdaság

Nem is "bio" a Danone biojoghurtja

A francia Danone élelmiszeripari konszern a jövőben nem használhatja a biojoghurt elnevezést belföldi piacán - tette közzé a cég kedden Párizsban.

MTI Média

Harmincmilliós bírság a joghurtok miatt

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában, a fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forintra bírságolta a Zott Hungária Kft-t.