szerző:
travelline.hu

A gazdasági válság hatására az eddigieknél is nagyobb szerepet kap a...

A gazdasági válság hatására az eddigieknél is nagyobb szerepet kap a belföldi turizmus élénkítése, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. a turisztikai szakmával és a régiókkal együttműködve kíván megvalósítani. A belföldi forgalom élénkítését szolgálja a 2009-re meghirdetett Kulturális Turizmus Éve is, amely az idei Utazás Kiállítás kiemelt belföldi témája.

Központi megjelenés
Az Utazás Kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. 100m2-es központi standján – G pavilon 202/B stand – az egész ország turisztikai kínálatából kaphatnak ízelítőt az utazni vágyók, de természetesen – éppúgy, mint a régiók standjain – a Kulturális Turizmus Éve jegyében hazánk kulturális turisztikai kínálata kap kiemelt szerepet. A Társaság a témaév 5 pillérhez – „Bor és gasztronómia”, „Élő hagyományok”, „Fesztiválok, kulturális rendezvények”, „Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet”, „Városlátogatás” – kapcsolódó különleges attrakciókkal várja az érdeklődőket. Az előző évekhez hasonlóan társkiállítói is lesznek az MT Zrt.-nek: a Társaság standján belül kapnak helyet az EDEN („Kiváló Európai Desztinációk”) „Magyarország legjobb, élő hagyományokat őrző desztinációja” projekt nyolc legjobb pályázója.

Régiós megjelenés
A rendezvényen valamennyi turisztikai régió képviselteti magát több mint 1500m2-en. Az idei kiállításon mind a kilenc turisztikai régió egy pavilonban kap helyet. A régiók a G pavilonban, az alábbi standokon mutatják be legfrissebb ajánlataikat. 
Balaton:   G pavilon, 505/F és 502/A
Budapest-Közép-Dunavidék: G pavilon, 302/F
Dél-Alföld:    G pavilon, 101/F
Dél-Dunántúl:   G pavilon, 501/O
Észak-Alföld:    G pavilon, 102/D és 202/F
Észak-Magyarország:   G pavilon, 103/C
Közép-Dunántúl:   G pavilon, 303/A
Nyugat-Dunántúl:   G pavilon, 503/A, 403/A,C és 502/I
Tisza-tó:   G pavilon, 203/G és 203/H 
 
Játék
A Magyar Turizmus Zrt. az idei Utazás Kiállításon is szervez kvízjátékot a játékos kedvűek számára, amelynek célja, hogy valamennyi régió kínálatát megismerje a nagyközönség. A Kulturális Turizmus Éve kvízjáték kérdéseit mind a 10 standon – a Zrt. központi standján és a turisztikai régiók standjain – át lehet venni. A játék lényege, hogy a helyes válaszok megfejtése érdekében a látogatóknak fel kell keresniük valamennyi turisztikai régió standját, ahol a helyes válaszért cserébe pecsétet kapnak. Azok, akik valamennyi pecsétet összegyűjtik, természetesen idén is meglepetésben részesülnek.

Magyarországot népszerűsítő kisfilmek
Az Utazás Kiállítás során a látogatók Magyarország turisztikai kínálatát népszerűsítő kisfilmeket tekinthetnek meg, amelyeket a Magyar Turizmus Zrt. a kiállítás valamennyi napján folyamatosan vetíteni fog. A kisfilmek a Kulturális Turizmus Éve belföldi szlogenjének – „Itthon láss csodát!” – megfelelően ráirányítják az érdeklődők figyelmét hazánk számos – köztük jó néhány felfedezésre váró – „csodájára”.

Központi Kiadványok
A Kulturális Turizmus Éve keretében a Társaság a témaév kiadványaival jelenik meg az Utazás Kiállításon. A kulturális leporelló és a kulturális ajánlati katalógus mellett a Társaság standján az érdeklődők autóstérképet, továbbá a Nemzeti Parkok, Vízitúrák Itthon, 52 túraútvonal, „Bringára fel! Kerékpártúrák itthon” és az Ifjúsági szálláshelyek c. kiadványokat is megtalálhatják.

Régiós kiadványok
A látogatók a Kulturális Turizmus Éve jegyében számos tippet kaphatnak utazási döntésük meghozatalához a turisztikai régiók kiadványaiból is. A „Dél-Dunántúl 1-2 napos kulturális túrák”, „Dél-Dunántúl Élő hagyományok”, „Dél-Dunántúl gasztro és borkalauz”, „Kulturális csomagajánlatok 2009-Észak-Alföld”, a Nyugat-Dunántúl régió „Kulturális rendezvényajánló 2009” c. kiadványa, „Közép-Dunántúl szállás és gasztronómiai ajánló”, „Balatoni Bor utak térkép”, vagy éppen a Budapest-Közép-Dunavidék és a Dél-Dunántúl kulturális kiadványa sok hasznos információval szolgál a témaévben az érdeklődőknek. Az Utazás Kiállításra a turisztikai régiók más új kiadványokat is megjelentetnek, pl.: „Dél-Dunántúl Szálláshelyek”, a Dél-Dunántúl régió kerékpáros kiadványa, „Dél-Dunántúl Üdülési ajánlatok 2009”, „Gyógy és wellness üdülések az Észak-Alföldön”, vagy az „Észak-Alföld Best Of”.  Magyarország turisztikai régióinak ajánlatai más kiadványokon keresztül is eljutnak a nagyközönséghez. Az érdeklődők sok hasznos információt szerezhetnek pl.: a „Dél-alföldi ajánlatok”, a „Balatoni Vakáció”, a „Közép-Dunántúl Best of”, a „Természetesen Észak-Magyarország”, a „Budapest-Közép-Dunavidék kistérségei”, az „Észak-Alföld turisztikai térkép”, a Tisza-tavi „Tél & Tavasz”, Nyári Üdülési ajánlatok és a „Tisza-tavi természetjárás a vízen” c. kiadványok segítségével.

Magyar Turizmus Minőségi Díj átadás
A hagyománynak megfelelően, idén is az Utazás Kiállítás megnyitóján adják át a Magyar Turizmus Minőségi Díjakat. A 2008. évi Magyar Turizmus Minőségi Díjat elnyert szállodáknak és éttermeknek az elismerő oklevelet és táblát február 26-án Dr. Gyenesei István, önkormányzati miniszter, Dr. Ujhelyi István, a Nemzeti Turisztikai Bizottság elnöke, Dr. Wolff Péter, az NTB társelnöke, Dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára és Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója nyújtja át.

A Díjról és az eddigi nyertesekről bővebb információ a Nemzeti Turisztikai Bizottság honlapján olvasható.

Magyar Turizmus Zrt.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Tarlós: Miért venne részt Orbán a főpolgármesteri kampányban?

Tarlós: Miért venne részt Orbán a főpolgármesteri kampányban?

Fegyvert kapnak ismét az orosz űrhajósok

Fegyvert kapnak ismét az orosz űrhajósok

Real-vereség Párizsban, Juventus-döntetlen Madridban

Real-vereség Párizsban, Juventus-döntetlen Madridban

Snowden azt állítja, az oroszok megpróbálták beszervezni

Snowden azt állítja, az oroszok megpróbálták beszervezni

Az Aldi és a Lidl nem tart a Brexittől

Az Aldi és a Lidl nem tart a Brexittől

Kiderült, miért néznek ki úgy az iPhone 11 Pro és a Pro Max kamerái, ahogy

Kiderült, miért néznek ki úgy az iPhone 11 Pro és a Pro Max kamerái, ahogy