szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Ferihegyre érkezve semmi szokatlant nem vettünk észre, a Lufthansa hagyományos vagy kioszk...

©

Ferihegyre érkezve semmi szokatlant nem vettünk észre, a Lufthansa hagyományos vagy kioszk rendszerű check-in pultjánál kaptuk meg a beszállókártyánkat, a business utasokat a Lufthansa business várójában fogadták, és a járatszám mellett is a jól megszokott „LH” betűkombináció szerepelt.

Az első gyanús jellel a repülőgépnél találkoztunk, ugyanis a gép oldalára a "Lufthansa" felirat mellé az "Italia" szó is felkerült, az ajtóban olaszul és angolul köszöntek a stewardessek akiknek az egyenruhájára az olasz trikolor volt tűzve, és a fedélzeten végignézve a német precizitás és az olasz elegancia házasságát láthattuk.

További meglepetés volt a fedélzeten, hogy igazán olaszos ételeket szolgáltak fel, melyek kiválasztásában –mint később kiderült– a társaság vezetője személyesen is részt vett. Bár a „konyha” nem vetekedhet egy igazi „Trattoria”-val, de minőségében és íz világában messze a többi európai légitársaság felett áll. 

©

Mindezek mellett a business osztályon igen kiváló, frissen főtt olasz presszó-kávét is kínáltak, ami azért is kuriózum, mert nem lehet egyszerű túlnyomásos készülékeket üzemeltetni repülés közben. (Sajnos utazásunk során az egyik irányban még nem volt beszerelve a kávé-gép a repülőbe, visszafelé pedig az ételeket keverte össze a földi személyzet, de ezt betudtuk kezdeti nehézségnek.)

Sajnos Magyarországról indulva nem a legkedvezőbb a menetrend, hiszen a gépünk a kora esti órákban indult Budapestről, amihez Milánóban aznap már nem lett volna csatlakozás, ha tovább utazunk, és a városba is csak este 10 óra körül érkeztünk meg. Visszafelé másnap kora délután indultunk és este 6 órára már Budapesten voltunk, ez elég barátságosnak mondható.

Az viszont érdekes lehetőség, hogy az anyacég útvonalhálózatával kombinálva egy olaszországi átszállást beiktatva akár gyorsabban is hazaérhetünk Barcelonából, vagy Londonból, mint Frankfurton, vagy Münchenen keresztül, sőt az sem elhanyagolható szempont, hogy a Malpensa repülőtér az előbb említetteknél kisebb forgalmú, így kisebb zsúfoltságra is számíthatunk, mint német társain. 

©

A légitársaságot tavaly november végén hozta létre a Lufthansa, egyelőre külön márkaként, de amint megkapják a szükséges légügyi hatósági engedélyeket, a Lufthansa Italia teljesen önálló légitársaságként működik majd milánói központtal.

A flottában lévő 8 darab Airbus A319-es típusú repülőgép van, amiket az anyagcégtől kaptak, és ezek alakították át úgy, hogy tükrözze Olaszországot, mégis a letisztult német eleganciát sugározza. Szerintünk ez elég jól sikerült, bár talán maga az utastér lehetne kicsit színesebb, kicsit olaszosabb, kicsit élettel telibb. 

Eltekintve minden kezdeti nehézségtől mi jól éreztük magunkat az utazásunk során, a korábbi más olasz légitársaságokkal és a Lufthansával való repüléseink alapján elmondhatjuk, hogy meglepően jól sikerült a mediterrán életstílus és a poroszos fegyelem érdekházassága. Próbálják ki Önök is, érdekes élményben lesz részük, garantáljuk.

-USZ-

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!