szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Itt Európában nagyrészt kénytelenek vagyunk nélkülözni a United Airlined...

Flickr (Creative Commons)

Itt Európában nagyrészt kénytelenek vagyunk nélkülözni a United Airlined szolgáltatásait, pedig igazán aktív vállalatról van szó, nem kis dolog, amikor egy cég balfogásáról és arroganciájáról külön dalt írnak. Mostani hírünkből nem született popszám, kénytelenek vagyunk beérni egy egyszerű mesével, de az legalább annál különlegesebb.

Shannon Tadel a New York állambeli Syracuse repülőterén várakozott, hogy visszatérhessen Chicagoba, még tavaly december 1-én. Egyszer csak a United Airlines egyik alkalmazottja megkérte, hadd váltson vele szót négyszemközt. A történet máris rosszul kezdődik, nincs utas, aki ebben a helyzetben bármi pozitívra is gondolna, de azért arra, ami következett, senki nem számított volna.

“Az ön csomagja kigyulladt” - mondta az alkalmazott. Tadel először csak nevetett, mert annyira hihetetlennek tűnt, amit hallott, de aztán további részletek hitelesítették a sztorit. A légitársaság szerint az utas bőröndje, amely a ruhái nagy részét tartalmazta, túl közel került egy feltöltő autó kipufogójához, majd amikor bekapcsolták a gépet, a csomag lángolni kezdett.

Flickr (Creative Commons)

Tadel annyira megdöbbent, hogy hirtelen nem is tudta, mit kellene tennie, inkább felszállt a gépre. A pilóta hamarosan a fülkébe hívatta. “Látja azt ott? Az a maga csomagja.” - mutatott ki az ablakon egy füstölgő halomra, amelyet egy férfi épp egy tömlővel oltott. A pilóta azt is elmondta, hogy a hamuba sült bőröndöt nem engedik fel a gépre, mire Tadel csak bólintott, mivel nem jutott jobb az eszébe. A pilóta lement és kihalászta az utas gyógyszerét a füstös táskából, majd egy fedélzeti alkalmazott bocsánatot kért és felajánlott egy első osztályú helyet a gépen. És itt véget is ért a United Airlines kedvessége.

Amikor Tadel leszállt Chicagoban, megkapta, ami megmaradt csomagja tartalmából, természetesen minden büdös, égett és kormos volt. A holmija körülbelül kétharmada egyszerűen eltűnt. Az ügyfélszolgálaton, amit másnap felhívott, azt mondták, töltse ki a panaszos papírokat, amelyet az utas meg is tett. Veszteségét 3300 dollárra, azaz körülbelül 610 ezer forintra tette. Hetekkel később a légitársaság azt kérte, juttassa vissza a megsérült ruhákat, amit Tadel elküldött, de előbb lefotózta az égett holmikat. Majd heteken keresztül semmi, hiába telefonált, e-mailezett.

Egy hivatalos problémamegoldó január végén vette fel a kapcsolatot a United Airlines-szal. Négy nappal később a cég jelentkezett is, és elmondták, hogy kitisztítják a lángokból kimenekített ruhákat,a többiről meg majd utána beszélnek. Másnap azonban ismét telefonált valaki és felajánlott egy 3000 dolláros csekket, amit a megkönnyebbült utas el is fogadott azon nyomban. A United Airlines a Chicago Tribune-nek azt állította, hogy ők nem kapták meg időben a panaszt bizonyító dokumentumokat és a történteket rendkívülinek nevezték. Hát, reméljük is.

-KM-

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!