szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Abercombie and Fitch amerikai ruházati cégnél bevezették a 000-ás méretet, ami Európában 28-as, azaz egy egészséges hatéves kislány konfekcióméretének felel meg. A magyar nők átlagosan 38-asok.

Az Abercombie and Fitch megint kihúzta a gyufát. Az amerikai ruházati cég híres arról, hogy csak szép, és vékony embereket tűr meg dolgozói, de lehetőleg ügyfelei között is, ezért például nem lehet kapni XL-es és XXL-es ruhákat a női osztályon. Most egy újítással újra demonstrálják, hogy milyen vásárlókört preferálnak: bevezették a 000-s méretet, ami ha betűkben gondolkodunk, XXXS-et jelent. Ha valaki bele szeretni férni a 000 farmerbe, derékbősége nem lehet több, mint 58 centiméter. Ez még a kifutómodelleknek is kihívás, és átírja a varázskódot is, hisz így a 90-60-90-es nők is már daginak számítanak. Legalábbis Mike Jeffries, a cég vezetőjének ez a bolondériája.

A kritizálók között már ott van több magazin is, így a Huffington Poston és a Grazia is kikelt a konfekcióméret alapján 28-asnak megfelelő 000 ellen.  Ez ugyanis egy egészséges 6-8 éves kislány mérete.

000: nem ügynökkód

A nők átlagos mérete Magyarországon 38-as.

Tavaly már megírtuk, hogy az Abercombie and Fitch milánói üzletében furcsa házirendet vezettek be: 10 fekvőtámasz fiúknak, 10 guggolás lányoknak, ha nem mennek át a súlyteszten. Az amerikai divatmárka fizikai gyakorlatokra kötelezi a dolgozóit, de állítólag a katonai jellegű kiképzés sem marad ki a rendes munkarendből, hogy fenntartsák az üzletpolitikát. Mike Jeffries ügyvezető kerek perec kijelentette, hogy az üzletében kizárólag vékony és gyönyörű embereket szeretne látni, és ez a követelmény nem csak az eladókra vonatkozik: nem találni a női méretekben L-esnél nagyobb felsőrészt, és 10-esnél (Európában 38) szélesebb nadrágokat. A férfiaknál csak azért vannak XXL-es méretek, mert Jeffries 18-22-es célcsoportjának kitüntetett tagjai között ott vannak a kidolgozott testű amerikai focisták és a birkózók.

Jeffries egy interjúban az mondta: "Ezért veszünk fel szép embereket, a szép emberek a szépeket vonzzák. Ők a mi piacunk, senki más."

Az Abercrombie&Fitch-et 1892-ben New Yorkban alapította a két névadó, és már akkor is exkluzív sportruházatot kínált a manhatteni upper classnek, és bár 1976-ban csődöt jelentett, 1978-ban az Oshman' Sporting Goods újraélesztette a márkát. 1988-ban pedig a The Limited vásárolta fel a vállalatot, mely az angyalairól híres Victoria's Secret alsóneműmárkát is jegyzi.

Kövesse az hvg.hu Élet+Stílus rovatát a Facebookon is!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!